Anonym (Eloise) skrev 2017-04-29 19:54:27 följande:
Jag vill börja med att tacka er alla för fina och väldigt hjälpsamma svar!
Det är skönt att ni förstår att jag bara försöker tänka mig för innan jag rusar in i något som jag sedan kommer att ångra. När man snart ska fylla 30 och själv längtar efter barn så kan man inte hjälpa att man försöker tänka 10 steg fram.. Jag blir väldigt, väldigt sällan förälskad, har väldigt svårt för att bli det och svårt för att lita på folk. Men med honom var det sådan otrolig kemi redan från första stund vi sågs. Han har aldrig försökt eller föreslagit att vi ska ha sex, utan vi kan sitta och bara prata och skratta tillsammans, hålla varandra i handen och så vidare.
Han har sagt att han 'längtar tills separationen är klar så att vi kan dejta på riktigt'. Men där finns ju såklart inga garantier på att det kommer hålla, men så är det ju oavsett Vem man än dejtar. Mellan honom och mig kan det bära eller Brista, men då det finns en chans att vi blir ett par vill jag gå in i den relationen med öppna ögon så att jag inte slösar båda hans och min tid, blir mer förälskad och som sagt sätter mig i en situation jag egentligen inte vill vara i. Det låter kanske löjligt att jag efter bara några månader har så starka känslor men ni får ha i åtanke att vi faktiskt ses varje dag då vi arbetar tillsammans på ett litet företag och har många uppdrag tillsammans där vi hjälper och stöttar varann.
Så igen, tack för alla era svar! Jag har grubblat och grubblat och försöker vara ärlig mot mig själv och se igenom denna rosa bubbla, och jag tror dessvärre att jag ska anstränga mig att stänga av känslorna för denna man. Kanske rent av berätta för honom att jag helt enkelt själv önskar familj och inte är redo att dejta någon som redan har familj. Så kanske han kan stänga av sin charm... Jag hade hoppats på mer optimistiska svar, men nu när man ser allt svart på vitt, alla frågeställningar med mera, så inser jag att jag gör bäst i att gå redan nu för mitt eget bästa..
Du har fått svar från många som har haft problem i de nya familjekonstellationerna. Många av dem hänger här på FL. Alla dem det går bra för hör du inte om. Om ni gillar varandra så tycker jag inte alls ni ska avsluta, av vilken anledning? Sen att inte ha för bråttom med att flytta ihop och tillbringa all tid ihop är viktigare. Att du får träffa barnen rätt tidigt är faktiskt inte fel, jag har tyckt anorlunda förr, men ändrat mig. Bättre få träffa barnen efter några få månader och se om den nya faktiskt klickar med barnen. Någon timme på fik, lekland eller så. Sen låta barnen få vara med i planeringen om framtida träffar, typ: Ska vi gå på fik på lördag, vill ni att Per ska komma också, han vill gärna träffa er igen!