Alexi skrev 2015-07-18 23:54:33 följande:
Vi är båda två uppvuxna med hemlagad husmanskost, måttlighet i onyttigheter men dock överviktiga pappor. Ätbeteendena har vi nog haft medoss länge men jag blev överviktig i tonåren och han som vuxen. Båda två elitidrottade hela uppväxten.
Jag hade bara ett väldigt sug och dålig mättnadskänsla som liten. Jag överdriver inte när jag skriver att jag utan problem kunde äta tio rostade mackor medmarmelad till frukost eller mellanmål när jag hade möjlighet...
Vi äter dock själva bra, hemlagad och nyttig mat till middag i stort. Våra sämre ättillfällen visar vi inte barnen utan det sker när de sover tex.
Det var sköterskan på tidsbokningen som inte hade några tips. Men vi pratade om att kontakta bvc i höst.
Jag tyckte det nog lät vettigt att få köpa glass utifrån motion innan men det får jag nog tänka om på efter era reaktioner här...
Du kan inte se att det fanns något under dina tonår som triggade detta?
Jag förstår att det är obekvämt men
ni måste bli utredda. Tänk om det är något fysiskt, vill ni inte veta?
Jag jobbade under en period med missbrukare, de sa alltid att
vi visar inte barnen men barnen hade sett allt när de kom på besök. Säger inte att det är så för er men värt att tänka på kanske, barn ser mer än vi tror att de gör.
Jag ser väl inte alls hur BVC är rätt men kontakta dem om det känns rätt för er men berätta då om er egen problematik. Jag gillar dig jättemycket men det är där ni måste börja.
Du behöver inte lita till mig eller någon annan här men din väninnas metod skulle kunna vara ett recept för ätstörningar. Tror du skulle få samma svar av en dietiskt, psykolog.