• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • hallonbåt01

Kul att det är en del fet på gång i tråden nu, den här gången är det din tur Stella was a diver och din återföring är väl också snart Helendi!

Härhemma är vi i total chock, fick se två hjärtan på ul tidigare i veckan, de tror att det är tvåäggs och att det är spontan grav i samma cykel som återföring. Så efter två år av oräkneliga pergotimekurer, misslyckade stimulerade inseminationer och ett misslyckat ivf så händer det samtidigt som ett oostimulerat fet.

Efter ett par dagar i fosterställning och total chock så börjar jag iaf hämta mig och känner glädje men är såklart skräckslagen också.

Hur som, nu börjar en ny resa, lycka till alla gamla och nya! Många kramar!

• Stella was a diver

Jag är förvirrad just nu. Hade så fruktansvärt ont i magen i går, tog maxdosen alvedon för att orka med påskfirandet med släkten. Tänkte att jag testar bara för säkerhets skull nu på morgonen, sedan slutar jag med Lutinus och tar mina superstarka värktabletter, för det känns verkligen som mens på väg. Men det ser ut som plus på mina test? Jag har "officiell" testdag på fredagen den 10 april. Jag får det inte att gå ihop att jag har så ont men testen visar positivt? Jag har ju en massa sammanväxningar i buken pga av min endometrios och jag vet ju att man kan ha ont pga detta men så här tidigt? Detta är ju en frysåterföring, så det kan ju inte vara någon ägglossningsspruta iaf som ger falskt positivt. Fattar ingenting! Ska testa igen på fredag och ringa CvL och höra vad de tror om min smärta.

• Elledriver
    Stella was a diver skrev 2015-04-06 08:33:39 följande:

Jag är förvirrad just nu. Hade så fruktansvärt ont i magen i går, tog maxdosen alvedon för att orka med påskfirandet med släkten. Tänkte att jag testar bara för säkerhets skull nu på morgonen, sedan slutar jag med Lutinus och tar mina superstarka värktabletter, för det känns verkligen som mens på väg. Men det ser ut som plus på mina test? Jag har "officiell" testdag på fredagen den 10 april. Jag får det inte att gå ihop att jag har så ont men testen visar positivt? Jag har ju en massa sammanväxningar i buken pga av min endometrios och jag vet ju att man kan ha ont pga detta men så här tidigt? Detta är ju en frysåterföring, så det kan ju inte vara någon ägglossningsspruta iaf som ger falskt positivt. Fattar ingenting! Ska testa igen på fredag och ringa CvL och höra vad de tror om min smärta.

Men åh Stella!! Det är definitivt plus, inget snack om den saken!!!! ))))))) Har du pratar med Linne om magontet? Kram!! <3
  • mammelie

Hallonbåt: wow!!! Shit vilken överraskning!! Grattis!

Stella: solklart +!! Stort grattis!!

Själv gjorde jag min första FET i lördags (påskafton) och har sen i natt väldig "mensvärk". Hoppas verkligen att det är ett gott tecken!

Kram till er alla!

• attlangta01

Hej alla

Kul med positiva nyheter. Grattis alla ni som plussat och fått härliga nyheter!

Ni som gjort långa protokollet. Hur länge har ni sprayat? När har ni börjat spruta efter att mensen kommit? Har det varit långt efter?

Ska påbörja långa protokollet i slutet av April. Är nervös över den långa väntan och undrar hur mycket längre det långa protokollet egentligen tar....

Tack och kram

• mammelie

Hej! Hur går det för alla? Själv har jag td på måndag.... lååååång tid kvar!

• Stella was a diver

Hej mammelie! Håller tummarna för att du får ett plus på måndag!

Attlangta01, när jag gjorde långa protokollet så började jag med nässprejen ca sex veckor innan planerat äggplock.

Själv är jag inskriven på MVC och är lite nervös inför ultraljudet i vecka 8 som ska visa om det slår något litet hjärta eller inte. Först ska man vänta i IVF-processen, nu ska man vänta på att få veta om allt står rätt till i magen :)

• Helendi

Först och främst - stooort grattis StellaHjärtaSkålGravid! Och även grattis till dig hallonbåt!

attlängta01 - om du inte har någon underliggande diagnos tar korta och långa protokollet ungefär lika lång tid eftersom det följer din egen menscykel. Har man endo så kan man måsta spraya längre för att trycka ned den. När jag sprayade så kom mensen 2 dagar senare, men det kan den ha gjort i alla fall. Det känns som längre eftersom man spayar innan mens för att sen börja med sprutorna.

Nu fick jag ju istället spruta längre än normalt då jag blev riktigt nedreglerad och inte mycket hade hänt efter 9-10 dagar - men det är ju en annan historia Cool.

Fet förra månaden gick inta alls - min kropp slog verkligen bakut och 2 dagar efter återföring så fick jag en blödning... Att jag dessutom fick glad gubbe men ingen temphöjning gjorde ju saken inte bättre Obestämd.

På måndag ska jag upp och kolla slemhinnan och sen blir det stimulerad ägglossning (Ovitrelle) så vi är säker på att jag har en. De kommer även att plocka ut 3 ägg från frysen och försöka odla vidare till blasto. Vi måste ju försöka ta reda på var det felar. Kanske det är så att våra 10p embryon (dag 2) alla dör innan dag 5?

Amanda 2011.11.04
  • attlangta01
    Helendi skrev 2015-04-18 08:50:19 följande:

Först och främst - stooort grattis StellaHjärtaSkålGravid! Och även grattis till dig hallonbåt!

attlängta01 - om du inte har någon underliggande diagnos tar korta och långa protokollet ungefär lika lång tid eftersom det följer din egen menscykel. Har man endo så kan man måsta spraya längre för att trycka ned den. När jag sprayade så kom mensen 2 dagar senare, men det kan den ha gjort i alla fall. Det känns som längre eftersom man spayar innan mens för att sen börja med sprutorna.

Nu fick jag ju istället spruta längre än normalt då jag blev riktigt nedreglerad och inte mycket hade hänt efter 9-10 dagar - men det är ju en annan historia Cool.

Fet förra månaden gick inta alls - min kropp slog verkligen bakut och 2 dagar efter återföring så fick jag en blödning... Att jag dessutom fick glad gubbe men ingen temphöjning gjorde ju saken inte bättre Obestämd.

På måndag ska jag upp och kolla slemhinnan och sen blir det stimulerad ägglossning (Ovitrelle) så vi är säker på att jag har en. De kommer även att plocka ut 3 ägg från frysen och försöka odla vidare till blasto. Vi måste ju försöka ta reda på var det felar. Kanske det är så att våra 10p embryon (dag 2) alla dör innan dag 5?

Hej Helendi

Hur har det gått för dig?

Du skrev ovan att du fick spruta längre pga att du blivit nedlegrerad så mkt. Hur gick det sen. Blev det några blåsor och hur gick försöket?

Jag sprayade för första gången nu och har hört så mkt positivt om det, att det ger fler äggblåsor etc. Men jag var på mitt första VUL igår och jag hade bara 5 äggblåsor då och alla var runt 10. Förra försöket (som förvisso inte ens blev återföring) hade jag runt 15 samma tidpunkt. Fick du färre blåsor när du sprayade? 
  • Helendi

attlängta01 - det gick den här gången.  Av de tre de tinade upp dog en direkt och två kunde odlas vidare. En fin blasto till mig och den andra gick inte att frysa. Tog ett test på känn i eftermiddags (rd 8) och fick ett fint plus. Väntar tills imorgon med att ta ett digitalt på morgonurinen.

Jo, jag fick spruta hela 16 dagar och de ändrade min dos upp och ned flera gånger. Vid äggplock fick de ut 7 ägg, alla mogna och alla befruktades. Ett tvådagars sattes tillbaka men tog sig inte. Fick mens på rd 13. 

Jag har bara gjort ett färskförsök och då sprayade jag (långa protokollet). Valet de gjorde var baserat på mitt amh-värde ( mycket skeptisk mot det) och min ålder. Långa funkar tydligen bra på äldre. 

Amanda 2011.11.04
  • attlangta01
    Helendi skrev 2015-05-07 20:11:45 följande:

attlängta01 - det gick den här gången.  Av de tre de tinade upp dog en direkt och två kunde odlas vidare. En fin blasto till mig och den andra gick inte att frysa. Tog ett test på känn i eftermiddags (rd 8) och fick ett fint plus. Väntar tills imorgon med att ta ett digitalt på morgonurinen.

Jo, jag fick spruta hela 16 dagar och de ändrade min dos upp och ned flera gånger. Vid äggplock fick de ut 7 ägg, alla mogna och alla befruktades. Ett tvådagars sattes tillbaka men tog sig inte. Fick mens på rd 13. 

Jag har bara gjort ett färskförsök och då sprayade jag (långa protokollet). Valet de gjorde var baserat på mitt amh-värde ( mycket skeptisk mot det) och min ålder. Långa funkar tydligen bra på äldre. 

Men åh, stort grattis. Vilken lycka!
    Vad jag längtar till jag är där. Men vi har försökt i 1,5år nu, med diverse behandlingar utan ett enda pluss. Börjar tappa hoppet nu... 
  • Elledriver
    Helendi skrev 2015-05-07 20:11:45 följande:

Amanda 2011.11.04
    Grattis Helendi!!
  • Elledriver
    attlangta01 skrev 2015-05-07 20:51:20 följande:
    Men åh, stort grattis. Vilken lycka!
    Vad jag längtar till jag är där. Men vi har försökt i 1,5år nu, med diverse behandlingar utan ett enda pluss. Börjar tappa hoppet nu... 
    Attlangta01, håller verkligen tummarna för er!! <3
  • Gosmos

Hej alla!

Hittade januaritråden i maj! Sorry att jag stör man det var kul att läsa om fler som håller till på Linné.

Vi började också vår resa på Linné i januari och har sen dess hunnit med ett kort protokoll och en FET som inte stannade kvar något av dem.

Var där idag och hade riktig skördefest för de kunde plocka 15 stycken efter långa protokollet. Väntar spänt på att få ringa och se hur det har gått med dom i morgon.

Har inte läst hela tråden, vad har ni för problematik?

• Helendi

Gosmos- grattis till lyckat ÄP ! Och välkommen! Nu håller jag tummarna för ett bra utfall vid befruktning och vidareutveckling.

Tråden är väl ganska vilande men vi håller tummarna för dig och attlängta01

Hur går det för er andra i er graviditet? Allt väl med alla?

Vi var sekundärt oförklarligt barnlösa. Bra värden och allt ser bra ut men det funkade inte naturligt. Har ju dessutom åldern att tänka på )

Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

Helendi, åh vad roligt att höra att du också fått ett plus! Hjärta 

Hej Gosmos! Lycka till nu med alla ägg! Hoppas du får goda nyheter när du ringer i eftermiddag Glad.

Jag är/har varit i den här tråden eftersom jag har endometrios, vilket gjort att jag fått operera bort en äggstock och att den kvarvarande är delvis skadad och böjd nedåt och fastvuxen mot baksidan av min livmoder. Därför är IVF den enda möjligheten för oss att få barn. Jag är nu i v 9+2, har fått ett tidigt UL som visade ett litet hjärta som slog så vi hoppas att allt går bra och att det blir ett friskt barn som kommer till världen den 12 december! Jag har haft väldigt ont pga mina sammanväxningar i buken, och så är jag trött och illamående men annars känns det jättebra att äntligen ha fått ett plus! Men fortfarande lite overkligt Glad.

Lyckönskningar till er andra i tråden som inte fått ett plus ännu! 

• Elledriver
    Stella was a diver skrev 2015-05-12 10:48:12 följande:

Helendi, åh vad roligt att höra att du också fått ett plus! Hjärta 

Hej Gosmos! Lycka till nu med alla ägg! Hoppas du får goda nyheter när du ringer i eftermiddag Glad.

Jag är/har varit i den här tråden eftersom jag har endometrios, vilket gjort att jag fått operera bort en äggstock och att den kvarvarande är delvis skadad och böjd nedåt och fastvuxen mot baksidan av min livmoder. Därför är IVF den enda möjligheten för oss att få barn. Jag är nu i v 9+2, har fått ett tidigt UL som visade ett litet hjärta som slog så vi hoppas att allt går bra och att det blir ett friskt barn som kommer till världen den 12 december! Jag har haft väldigt ont pga mina sammanväxningar i buken, och så är jag trött och illamående men annars känns det jättebra att äntligen ha fått ett plus! Men fortfarande lite overkligt Glad.

Lyckönskningar till er andra i tråden som inte fått ett plus ännu! 

Såååååå glad för er skull Stella was a diver!!! Tänkt mkt på dig, härligt med hjärtat <3
  • attlangta01
    Elledriver skrev 2015-05-11 19:51:38 följande:
    Attlangta01, håller verkligen tummarna för er!! <3
    Tack så hemskt mkt. Behöver alla tummar jag kan få! :)
  • attlangta01
    Gosmos skrev 2015-05-11 20:52:42 följande:

Hej alla!

Hittade januaritråden i maj! Sorry att jag stör man det var kul att läsa om fler som håller till på Linné.

Vi började också vår resa på Linné i januari och har sen dess hunnit med ett kort protokoll och en FET som inte stannade kvar något av dem.

Var där idag och hade riktig skördefest för de kunde plocka 15 stycken efter långa protokollet. Väntar spänt på att få ringa och se hur det har gått med dom i morgon.

Har inte läst hela tråden, vad har ni för problematik?

Vi gör vårt äggplock imorgon. Är så otroligt nervös. Känner absolut inget i magen nu och har inte gjort på några dagar. Så är jätte rädd att ägglossning redan skett. Om den inte gjort det är jag livrädd att vi inte får ngn befruktad eller återförd. 
    Sist blev det ingen återföring alls : (

Mycket känslor, mkt hopp, mkt rädsla....

Stort stort grattis till alla er som det gått så bra för!
  • Helendi

Gosmos - är du ruvare nu?

Och lycka till på ÄP attlängta01 - du ska se att allt är ok. Jag kände nada jag också innan äp. Det är mycket ovanligt att äggen ska ha sluppit iväg innan plock. Förstår dock dina känslor - en riktig berg och dalbana det här med IVF ( och vanligt barnalstrande också för den delen Cool)...

... och inte blir det bättre när man plussat. Jag känner mig mest nere nu, ingen tro på att det ska gå bra den här gången. Vet att det sitter i huvudet och att det inte finns något man kan påverka utgången. Måste jobba mer med mig själv.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015