• attlangta01

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej

Får jag hoppa in här? Påbörjade mitt första IVF (i detta förhållande) för några veckor sedan. Har kämpat i drygt ett år med syskon, men totalt större delen av mitt vuxna liv med ofrivillig barnlöshet. Vi går på Linne. Jag har PCO, högt AMH-värde läkarna var jätte hoppfulla. Vi gjorde äggplock igår. Det gjorde så ont, grät vid äggplocket. Vi fick bara ut 9 ägg, 5 av dessa var mogna och endast ett enda blev befruktat. Förhoppningsvis blir det återföring imorgon, om det överlever.... Men jag är så ledsen och besviken. Jag vet självklart att det bara är en som krävs, men ändå, allt hopp bara försvann. 

• attlangta01

Hej

Det blev tyvärr ingen återföring för min del. Det enda befruktade ägget utvecklades inte som det skulle. Det gjorde ordentligt ont i hjärtat med det bakslaget. Nu har jag kommit tillbaka på benen. Men måste vänta så länge till nästa försök. Kommer inte göra äggplock fören maj. Blir långa protokollet denna gången och jag ska inte börja spruta fören om ungefär 5 veckor. 

drommenomettsyskon.blogspot.se/

• attlangta01
    Helendi skrev 2015-03-17 21:11:41 följande:

attlängta01 - vad skönt att du lyckats ta dig vidare efter bakslaget. Man behöver lite tid ibland för att omgruppera {#emotions_dlg.flower}Solig

Hur kommer det sig att ni måste vänta till maj för att göra nästa försök?

Hej Helendi

Jo jag är nog på benen igen. Eller jag får dagarna att gå utan problem. Men när jag sätter mig ner och tänker blir allt jobbigt.....

Jag antar att det beror på att jag ska göra långa protokollet. När jag ska spraya så ska jag börja en vecka innan mens och jag antar att de inte vill att man börja i samma period som den jag misslyckades i. Det blir kanske inte bra. Så först fick jag invänta denna mensen som jag har nu och sen måste jag vänta till en vecka innan min nästa mens och då börja spraya. Sen så börjar jag spruta därefter. Vet inte riktigt hur det fungerar med långa protokollet....

Har du gjort långa protokollet någon gång? 

drommenomettsyskon.blogspot.se/
  • attlangta01

Hej

Är det någon av er som bor i sthlm och gör undersökningarna på Linne? Jag har åkt bil dit när jag haft undersökning. Någon som provat att åka kommunalt?

Är bara lite nyfiken på om det är smidigt och så.....

• attlangta01
    Helendi skrev 2015-03-18 19:00:41 följande:

Aha attlängta01, det förklarar ju saken. Hade även "tappat bort veckor " och trodde att det är i början av mars nu...det borde jag ju verkligen veta att det inte är eftersom jag ska göra fet nu i slutet :-P Gjorde själv långa protokollet så jag borde ju ha koll på hur planeringen är. Skyller på totalt hjärnsläpp.

mammelie, ett test kommer att visa om du är gravid eller inte så nära testdag.

Du som har gjort långa protokollet. Hur fungerar det när man sprayat? Hur vet de att man sprayat färdigt och måste man gå på undersökning innan man börjar spruta?
  • attlangta01
    Helendi skrev 2015-03-20 17:37:35 följande:

attlängta01 - du får en blödning (likt en mens) och kan få nedregleringssymptom  (se ex smultrongas beskrivning). Jag fick inga vallningar eller sömnsvårigheter - inte heller huvudvärk som är vanligt - så jag fick åka upp och göra en extra koll och visst var jag nedreglerad. Jag var bara en av de som inte märkt av det . Vanligtvis behöver man inte en sådan koll.

Du ringer när du fått mensen och då får du ett datum då du ska börja spruta och vilken dos du ska ha. Jag fick sluta sprayningen i samband med detta men det finns andra som halverar dosen av spray under sprutperioden. Hur du ska göra får du veta av personalen

Tack! Då hoppas jag att jag får massa symtom på nedreglering så jag slipper åka upp ????
  • attlangta01

Hej alla

Kul med positiva nyheter. Grattis alla ni som plussat och fått härliga nyheter!

Ni som gjort långa protokollet. Hur länge har ni sprayat? När har ni börjat spruta efter att mensen kommit? Har det varit långt efter?

Ska påbörja långa protokollet i slutet av April. Är nervös över den långa väntan och undrar hur mycket längre det långa protokollet egentligen tar....

Tack och kram

• attlangta01
    Helendi skrev 2015-04-18 08:50:19 följande:

Först och främst - stooort grattis StellaHjärtaSkålGravid! Och även grattis till dig hallonbåt!

attlängta01 - om du inte har någon underliggande diagnos tar korta och långa protokollet ungefär lika lång tid eftersom det följer din egen menscykel. Har man endo så kan man måsta spraya längre för att trycka ned den. När jag sprayade så kom mensen 2 dagar senare, men det kan den ha gjort i alla fall. Det känns som längre eftersom man spayar innan mens för att sen börja med sprutorna.

Nu fick jag ju istället spruta längre än normalt då jag blev riktigt nedreglerad och inte mycket hade hänt efter 9-10 dagar - men det är ju en annan historia Cool.

Fet förra månaden gick inta alls - min kropp slog verkligen bakut och 2 dagar efter återföring så fick jag en blödning... Att jag dessutom fick glad gubbe men ingen temphöjning gjorde ju saken inte bättre Obestämd.

På måndag ska jag upp och kolla slemhinnan och sen blir det stimulerad ägglossning (Ovitrelle) så vi är säker på att jag har en. De kommer även att plocka ut 3 ägg från frysen och försöka odla vidare till blasto. Vi måste ju försöka ta reda på var det felar. Kanske det är så att våra 10p embryon (dag 2) alla dör innan dag 5?

Hej Helendi

Hur har det gått för dig?

Du skrev ovan att du fick spruta längre pga att du blivit nedlegrerad så mkt. Hur gick det sen. Blev det några blåsor och hur gick försöket?

Jag sprayade för första gången nu och har hört så mkt positivt om det, att det ger fler äggblåsor etc. Men jag var på mitt första VUL igår och jag hade bara 5 äggblåsor då och alla var runt 10. Förra försöket (som förvisso inte ens blev återföring) hade jag runt 15 samma tidpunkt. Fick du färre blåsor när du sprayade? 
  • attlangta01
    Helendi skrev 2015-05-07 20:11:45 följande:

attlängta01 - det gick den här gången.  Av de tre de tinade upp dog en direkt och två kunde odlas vidare. En fin blasto till mig och den andra gick inte att frysa. Tog ett test på känn i eftermiddags (rd 8) och fick ett fint plus. Väntar tills imorgon med att ta ett digitalt på morgonurinen.

Jo, jag fick spruta hela 16 dagar och de ändrade min dos upp och ned flera gånger. Vid äggplock fick de ut 7 ägg, alla mogna och alla befruktades. Ett tvådagars sattes tillbaka men tog sig inte. Fick mens på rd 13. 

Jag har bara gjort ett färskförsök och då sprayade jag (långa protokollet). Valet de gjorde var baserat på mitt amh-värde ( mycket skeptisk mot det) och min ålder. Långa funkar tydligen bra på äldre. 

Men åh, stort grattis. Vilken lycka!
    Vad jag längtar till jag är där. Men vi har försökt i 1,5år nu, med diverse behandlingar utan ett enda pluss. Börjar tappa hoppet nu... 
  • attlangta01
    Elledriver skrev 2015-05-11 19:51:38 följande:
    Attlangta01, håller verkligen tummarna för er!! <3
    Tack så hemskt mkt. Behöver alla tummar jag kan få! :)
  • attlangta01
    Gosmos skrev 2015-05-11 20:52:42 följande:

Hej alla!

Hittade januaritråden i maj! Sorry att jag stör man det var kul att läsa om fler som håller till på Linné.

Vi började också vår resa på Linné i januari och har sen dess hunnit med ett kort protokoll och en FET som inte stannade kvar något av dem.

Var där idag och hade riktig skördefest för de kunde plocka 15 stycken efter långa protokollet. Väntar spänt på att få ringa och se hur det har gått med dom i morgon.

Har inte läst hela tråden, vad har ni för problematik?

Vi gör vårt äggplock imorgon. Är så otroligt nervös. Känner absolut inget i magen nu och har inte gjort på några dagar. Så är jätte rädd att ägglossning redan skett. Om den inte gjort det är jag livrädd att vi inte får ngn befruktad eller återförd. 
    Sist blev det ingen återföring alls : (

Mycket känslor, mkt hopp, mkt rädsla....

Stort stort grattis till alla er som det gått så bra för!
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015