• idaisraelsson

BF i oktober Göteborg

Hej. Jag undrar om det är flera som kommer få en liten en omkring oktober 2014 i Göteborg?:))) Tänkte man skulle skriva lite sen ses ovh prata lite:) Jag har BF ca 6 oktober så lycklig!

• Svar på tråden BF i oktober Göteborg
  • Steph91
    Jess91 skrev 2014-08-18 14:11:40 följande:

Hej! Jag har bf 8/10 (flicka) och hoppar gärna in här och följer alla! Jag bor i Linnéstan men jag och min sambo letar hus på Hisingen där jag är uppvuxen :)

Väntar också en flicka och jag och min man bor på centrala Hisingen! :) trivs super här och har just köpt större lägenhet! Inflytt en månad efter bf, börjar bli stressad haha!
  • PoL

Välkommen Jess

Puh, avundas ingen av er som planerar flytt nu nära bf...! Har gjort det en gång själv haha

• Becci

Hej,

Är det någon som har mycket sammandragningar, som kan hålla på i flera timmar utan att släppa? Jag är i v.34 nu och haft det såhär senaste 4 veckorna. Det pågår i stort sett dygnet runt och kan hålla i sig i ca 2,5 tim i stöten innan det släpper för att sedan återkomma efter en stund.
    Väntar på testresultat för UVI nu så hoppas BM ringer snart!

• PoL
    Becci skrev 2014-08-20 13:50:53 följande:

Hej,

Är det någon som har mycket sammandragningar, som kan hålla på i flera timmar utan att släppa? Jag är i v.34 nu och haft det såhär senaste 4 veckorna. Det pågår i stort sett dygnet runt och kan hålla i sig i ca 2,5 tim i stöten innan det släpper för att sedan återkomma efter en stund.
    Väntar på testresultat för UVI nu så hoppas BM ringer snart!

Låter jobbigt! Har du fått svar ang ev uvi än? Jag har en hel del sammandragningar men de släpper efter en kort stund.
  • Becci
    PoL skrev 2014-08-21 09:57:50 följande:
    Låter jobbigt! Har du fått svar ang ev uvi än? Jag har en hel del sammandragningar men de släpper efter en kort stund.
    Det var inte UVI men var på östra och gjorde ctg. Bebis mår bra och har lagt sig till rätta och borrat ner sig rejält. Nu kan jag släppa oron??
  • PoL
    Becci skrev 2014-08-24 19:07:23 följande:
    Det var inte UVI men var på östra och gjorde ctg. Bebis mår bra och har lagt sig till rätta och borrat ner sig rejält. Nu kan jag släppa oron??
    Vad bra, ja försök slappna av så gott det går så det inte förvärrar dina sd
  • PoL

Hur mår ni i tråden nu när det börjar närma sig?

• bolltjej35

Är nu i vecka 32 och det börjar bli jobbigare och jobbigare. Är sjukskriven på 50% från nästa vecka, men barnmorskan tyckte jag skulle varit sjukskriven 100% så hon satte upp en ny tid hos doktorn när jag tänkte över det lite. Känner att det är kämpigt. Är trött och lite illamående framförallt när jag är trött. Börjar få ont i ryggen och magen spänner och det trycker neråt. Öm på blygdbenet. Inga foglossningar i alla fall. Haft problem med mitt Järnvärde i sommar så jag fick järndropp 5 gånger på Östra sjukhuset. 56 dgr kvar till BF. Kommer bli jobbiga dagar, men jag ska nog lyssna på kroppen och jobba mindre och sedan om 2 v gå hem helt och vara sjukskriven. Kroppen behöver återhämta sig som BM sa till mig idag efter min rejäla dipp här i sommar.
    På måndag börjar föräldrakursen. Ingen här som går i Angered väl?
    När våra bebisar är födda hade det varit kul att träffas IRL.

• Anjfr85

Jag är också inne i vecka 32 nu, jag mår bra men man känner att man börjar bli tyngre. Nu har även den där halsbrännan satt igång och den gör att nätterna kan bli lite sömnlösa ibland...har köpt Novaluzid nu så jag hoppas det hjälper! Någon som har något annat bra tips mot halsbränna?

• PoL
    bolltjej35 skrev 2014-08-29 14:07:51 följande:

Är nu i vecka 32 och det börjar bli jobbigare och jobbigare. Är sjukskriven på 50% från nästa vecka, men barnmorskan tyckte jag skulle varit sjukskriven 100% så hon satte upp en ny tid hos doktorn när jag tänkte över det lite. Känner att det är kämpigt. Är trött och lite illamående framförallt när jag är trött. Börjar få ont i ryggen och magen spänner och det trycker neråt. Öm på blygdbenet. Inga foglossningar i alla fall. Haft problem med mitt Järnvärde i sommar så jag fick järndropp 5 gånger på Östra sjukhuset. 56 dgr kvar till BF. Kommer bli jobbiga dagar, men jag ska nog lyssna på kroppen och jobba mindre och sedan om 2 v gå hem helt och vara sjukskriven. Kroppen behöver återhämta sig som BM sa till mig idag efter min rejäla dipp här i sommar.
    På måndag börjar föräldrakursen. Ingen här som går i Angered väl?
    När våra bebisar är födda hade det varit kul att träffas IRL.

Låter tungt hoppas det hjälper bra m sjukskrivning! Jag väntar själv på besked om ev sjukskrivning - 4 v kvar och slut och har konstant ont av foglossningen. Men tacksam över att det gått att jobba så här länge.
  • PoL
    Anjfr85 skrev 2014-08-30 07:56:24 följande:

Jag är också inne i vecka 32 nu, jag mår bra men man känner att man börjar bli tyngre. Nu har även den där halsbrännan satt igång och den gör att nätterna kan bli lite sömnlösa ibland...har köpt Novaluzid nu så jag hoppas det hjälper! Någon som har något annat bra tips mot halsbränna?

Jag har bara kört på större mängder mjölk och naturell youghurt, tycker det hjälpt!
  • PoL

Håller fö med dig Bolltjej, vi får dra ihop till en träff

• Becci

Hur går det för alla? Själv är man 10 dagar övertid nu och jag börjar bli vääääädigt trött på det. Hoppas det kommer igång innan veckans slut annars bli det igångsättning.

• Steph91
    Becci skrev 2014-10-13 07:40:03 följande:

Hur går det för alla? Själv är man 10 dagar övertid nu och jag börjar bli vääääädigt trött på det. Hoppas det kommer igång innan veckans slut annars bli det igångsättning.

Håller tummarna att det sätter igång snart!

Födde min dotter den 24e september med planerat snitt pga sätesbjudning. Så här hemma har vi fullt upp med att lära känna vår dotter :)
  • PoL
    Becci skrev 2014-10-13 07:40:03 följande:

Seg väntan

Min son föddes 30/9 med planerat snitt, allt gick bra och jag njuter för fullt <3
  • bolltjej35

Har BF nu på fredag. Riktigt segt just nu. Vill bara att vår lille prins ska komma ut. Trött på att vara gravid. Har känt förvärkar/sammandragningar men det har inte blivit så mkt mer än så. Trodde kanske det var ngt på gång igår men icke. Har rätt on i blygdbenet och nertill då han liggat fixerad och tryckt på ganska länge. Har hunnit bli rätt öm. Springer på toan och kissar som en galning dessutom. Trycker på så att säga.

• Anjfr85

Hej! Hur går det för er alla? Nu har min lilla prinsessa kommit, en vecka för tidigt men väldigt skönt att hon är här!

• bolltjej35

Lyckliga dig Anjfr 85. Själv har jag gått över 6 dagar nu. Riktig jobbigt och segt. Känns som han aldrig kommer att komma ut och se sätter ju inte igång det ännu heller.

• ZitaSol

Hej alla! 

Jag tänkte kolla om det är någon här som är intresserad av att gå en första hjälpen-kurs med inriktning på barn?

Min sambo o jag har bokat en sådan kurs via röda korset. Kursen är gratis o planerad till 12 juli. kl 9 -16.  Platsen blir en samlingslokal i Majorna, Göteborg. Man får skaffa barnvakt då kursen helst ska vara barnfri. Det finns 14 platser o vi har inte lyckats fylla dom än..

Vi har en dotter på 9 månader så vi tänkte inrikta kursen på "småbarn" typ under 2 år =) 

Är det någon som är intresserad så kontakta mig, Sanna på mail el mobil, [email protected], 0730 227101.

• Elaelaeheh

Hej!

Väntar också barn 6 oktober. Planerar ni att ses någon gång? Vill gärna träffa flera mammor i Göteborgstrakten. Är 29, jobbar med sälj och marknadsföring och gillar tv-spel och andra nördigheter och att fika :). Vi försökte väldigt länge och visste inte ens om vi kunde få barn så lyckan var stor när vi plussade.

Jag kräktes mycket fram till v30 så just nu är jag mest tacksam för att det är över. Däremot har foglossningen blivit mycket värre och vissa dagar har jag svårt att röra mig men har fått mycket hjälp av ett bälte som jag fick av sjukgymnast. Är i v.35 nu och har märkt att det börjar bli riktigt obekvämt att sova med magen och fogen som gör ont. Dessutom är jag sjukt varm hela tiden!

Någon som har några bra tips på hur man kan lindra foglossning på annat sätt? Är riktigt trött på att tvingas hålla mig hemma vissa dagar...

Svar på tråden BF i oktober Göteborg