• PoL

BF i oktober Göteborg

Hej! Hoppar gärna in här om jag får? Bor strax utanför Gbg, i Kungälv, och väntar 3e barnet med bf 3/10 (såg att det var fler med nästan samma bf, kul!). Känner ingen i närheten som väntar bebis till hösten, vore så kul om det finns ett gäng som har kontakt o ses när det går!

• PoL

Jo, roligt med en tråd där det är flera liite närmare min ålder! Kikade i en annan Oktobertråd men där verkar nästan alla vara i snitt 25. Jag är 40 btw

• PoL

Tack för era välkomnanden

Tufft med så svårt illamående! Hua... Hoppas det håller sig borta.

Här är tyvärr en till med jobbigt foglossning. Upplever dock att kryckorna gör en påtaglig skillnad, mer än jag trodde! Hoppashoppas på att kunna jobba tiden ut, utan sjukskrivning som förra gången (de tre sista månaderna).

Får jag fråga, är det nån mer som är ensamstående?

Ni som ligger som jag lite mer än halvvägs genom graviditeten, har ni börjat handla vagn etc än? Nån som har erfarenhet av att hyra babyskydd på Östra förresten?

• PoL
    MissErabel skrev 2014-06-09 21:17:42 följande:

Vi hyrde från Östra när vi skulle hen med förra barnet. Supersmidigt, bara att knalla ner till Pressbyrån eller var de nu fanns och betala och sen bära upp det på avdelningen. Tog förstås lite tid att montera i taxin sen, men vi var ju helt gröna på området, fick till slut hjälp av ambulanspersonal som fick "köa" med ambulansen bakom taxin hahah.

Inga problem att lämna tillbaka på NTF:s kontor i stan heller, men tappa inte bort de små vadderade grejerna till bältet, de får du betala för.

Och jag har bytt upp oss på barnvagn, från singelvagn till bugaboo Donkey, var ju lika bra att passa på tänkte jag, eftersom de går att ha i singelläge också.

Låter klart smidigt! Kul att ni fick hjälp av ambulanspersonalen

Så den vagnen funkar både som singel o dubbel? Men ser man inte ett tomt chassi där ena sittdelen varit? Jag har en Babyjogger idag som jag är väldigt nöjd med, lutar åt en Bj dubbelvagn sen. Lr snart. Är ju bara ett par mån kvar
  • PoL
    MissErabel skrev 2014-06-10 10:13:33 följande:

Nä, det är det som är grejen med den, man lyfter av ena sitt/liggdelen och skjuter ihop ramen och sätter på en extra liten varukorg istället. Den är såklart svindyr men det smartaste jag någonsin sett!

Vi bor i lägenhet med trång trappuppgång och inget barnvagnsrum så jag kan inte hålla på med massa olika vagnar och byta mellan.

Aha, smart!

Jag bor oxå i lght flera trappor upp o utan hiss lr barnvagnsförråd. Fast jag har löst det genom att förvara vagnen i bilen som står utanför huset o det funkar bra!
  • PoL
    MissErabel skrev 2014-06-10 19:24:47 följande:

Åh, riktigt bekvämt, behöver du inte oroa dig för stölder heller!

Nej, det är en riktigt bra lösning! Förutom att jag ser att vagnens tyg slitits tack vare att jag drar ut o skjuter in den på mattan i bagagen. Men så får det vara.
  • PoL

Elinob: välkommen

Majagräddnos: härligt, förstår precis er lättnadskänsla!! En milstolpe passerad

Eget: nu har jag den senaste v både haft ett bra besök hos bm med första sf-mätningen (24 i v24) samt fått beviljat snitt. Busbebis är inte den lugna o stilla varianten än så länge, rör sig så det var svårt för bm att fånga hjärtljuden hihi.

• PoL
    Majagräddnos78 skrev 2014-07-19 20:37:19 följande:

Nu totalt 7 kg upp :-P Är på semester i Skagen och äter danskt... Say no more... smile5.gif

Får mycket sammandragningar när jag går, får ni det? Ska man strunta i det?

Haha fördärvligt att vistas i Dk - alla dessa goda wienerbröd...

Sammandragningar anses ofarliga så länge de inte är så kraftfulla att de gör riktigt ont, då kan livmoderstappen bli påverkad. Svårt att säga vart gränsen går, jag har haft / har ordentliga sammandragningar vid alla tre graviditeter men inget farligt, utan bara livmodern som övar sig. Ring din bm om du känner dig orolig
  • PoL
    Majagräddnos78 skrev 2014-07-21 07:24:33 följande:

Sammandragningarna gör inte ont, bara jobbigt. Är egentligen inte särskilt orolig, bm säger att det är normalt, men min mamma blir väldigt uppstressad om det händer när jag är med henne. Vi är fortfarande i Skagen, o tex på väg hem från stranden måste jag stanna tio gånger för sdr. Det blir ju inte lättare av att hon ser hysterisk ut... Tror hon blev väldigt rädd när jag fick kraftiga sdr efter mitt fostervattensprov, och att den skräcken sitter i nu fast det nog bara är normala sdr. Jobbigt att bli så uppskrämd av henne hela tiden, går inte att prata med henne om det tyvärr.

Aj då, svårt läge. Men huvudsaken är att du inte är orolig själv!
  • PoL
    Majagräddnos78 skrev 2014-07-21 20:41:48 följande:

Försöker iaf!!!

Nu är vi äntligen hemma, och min man och dotter kände sparkar ikväll för första gången!

Någon som vet var det är bäst att köpa stödstrumpor? Gör de nytta om man bara har dem på kvällen o ev natten? Är mest svullen då.

Mysigt att de kunde känna sparkarna <3

Har hört att Apoteket har stödstrumpor, googla så kommer du nog få tag på några bra o snygga

Här blev jag orolig för fostervattensläckage idag, testade trosskydd från Apoteket som ska visa om det är det o det såg ut så ringde förlossningen o tydligen är de testerna inte så tillförlitliga... Åker ev in imorn fm till Antenatal o kollar...
Svar på tråden BF i oktober Göteborg