BF i oktober Göteborg
Har BF 25 oktober och bor i nordöstar Göteborg också vid 190.an. Fyller 37 år i vinter och vi väntar vårt första barn.
Har BF 25 oktober och bor i nordöstar Göteborg också vid 190.an. Fyller 37 år i vinter och vi väntar vårt första barn.
Ska till barnmorskan idag och då kommer vi prata mer om KUB testet. Det ska ju göras i v 10-12 och jag går in i vecka 12 nu. Vet faktiskt inte hur vi ska göra om vi får hög risk. Vill inte ens tänka på det. Beroende på hur hög risken är får man väl i så flal göra fostervattenprov men det är ju risker med det. Jag hoppas på låg risk :) Om det blir hög risk får jag o min man prata om det och komma fram till ett gemensamt beslut.
Jag har tagit blodprov för KUBB och ska till Östra den 15.e och göra ultraljudet för KUB. Klart man är nervös då jag blir 37 år i år och då ökar risken. Känner mig väldigt trött och ju tröttare man blir desto mer illa mår jag som sagt. Efter jobbet orkar jag inte göra mkt alls. Blir mest att jag lägger mig i soffan när jag kommer hem.
Jag går in i vecka 12 här nu precis och jag tänker vänta med att berätta på jobbet så länge som möjligt. Tänker berätta tidigast i början på maj så jag försöker kämpa på. Tur det är lite helgdagar med påsk snart :)
Är i vecka 13 och magen syns mest på kvällen. Inte så mkt på morgonen. Kubbtestet gick bra liten risk. Det var häftigt att se den lille krabaten på skärmen. Känns mer v erkligt på något sätt. Fortsätter att känna mig illamående och trött. Trodde det skulle ge med sig snart nu när jag är i v 13. Ska bli skönt med påskledigt i några dagar nu. Känner mig helt slut. Illamåendet är jobbigt
Idag är det dags för ultraljud. Ska bli spännande. Känns som magen är uppe i bröstet. Den trycker på magsäcken så man mår ju inte så bra. Tröttheten har avtagit, men nu börjar man bli fet istället.
Ultalljudet i förra veckan gick bra. Bebisen växte som den skulle. Vi valde att ta reda på vad det blir och det blir en pojke. Ja det börjar synas nu på magen. Börjar bli svårt att dölja och jag ska berätta på jobbet nästa vecka. Lite orloig hur de ska ta det bara. Ny chef sedan 2,5 månad dessutom. En chef som ändrar om det mesta som nu får ändr aom en gång till :) Det är bara att ta tjuren vid hornen och berätta. Ska bli skönt att ber'ätta nu faktiskt. Dels för att vissa dagar mår man inte bra och vill bra gå hem. Nu sitter man kvar på jobbet och mår piss rent ut sagt för ingen vet förutom 2 bra kollegor. BF 24 oktober. Ska bli spännande. Längtar till oktober samtidigt så vill jag ha sommar. Känner mig som en överstoppad fläslkkorv i för trångt skinn :) Det stramar bra över magen. Känns som jag inte får plats i min egen kropp. Eftermiddagarna och kvällarna är inte roliga. Förmiddagen är bäst.
Ha BF 24 oktober. Tiden rullar på även om det känns som en transportsträcka. Mår väl egentligen ganska bra, men jag känner lite illamående/kväljningar på eftermiddagen och kvällen. Magen känns väldigt spänd vid den tiden och jag känner mig som en stoppad korv i för litet skinn
Mina vanliga kläder börjar bli för små så jag måste nog ge mig på jakt efter lite mammakläder. Det är byxorna som är problemet. Vill inte köpa för mkt mammabyxor. Känns så onödigt då det ändå är så kort tid men behöver dem.
Är 37 år så jag tror inte det blir fler barn.
Vi var och tittade på barnvagn i helgen. Lutar åt en Emmaljunga Duo edge eller super nitro. Vi får se.
Kollade på babyskydd också. Funderar på att köpa det begagnat då de bara kan ha det ca ett år. Säng och skötbord är i alla fall inhandlat men mycket återstår. Ska ta en tur till Ullared och spana in vad de har. Kanske kan hitta lite billiga mammakläder där.
Tungt här med. Är inte jättestor, men jag är väldigt trött och jag har väldigt dåligt järnvärde. Kan inte äta så mycket järntabletter som jag skulle behöva så jag har varit stammis på Antenatelen på Östra de sista 3 veckorna där jag får Venofer i armen dvs järndropp intravenöst 2 ggr/v i 3 veckor. Tur man har semester. Fattar inte hur jag ska orka jobba. Doktorn på östra tyckte jag borde vara sjukskriven. Har fått ett blåsljud på hjärtat också till följd av den ökade blodmängden. Hade dessutom en oförklarlig avvikelse på EKG.et så allt känns jobbigt. Är både fysiskt och mentalt slut. Har semester denna veckan med men jag ska nog överväga en sjukskrivning. Avböjde det, men doktorn tyckte jag skulle gå hem och tänka på saken i alla fall och jag börjar väl inse mina begränsningar. 73 dagar kvar innan BF känns som en evighet. Börjar trycka på lite neråt och krabaten i magen sparkar hårt emellanåt och ryggen gör ont.
Är nu i vecka 32 och det börjar bli jobbigare och jobbigare. Är sjukskriven på 50% från nästa vecka, men barnmorskan tyckte jag skulle varit sjukskriven 100% så hon satte upp en ny tid hos doktorn när jag tänkte över det lite. Känner att det är kämpigt. Är trött och lite illamående framförallt när jag är trött. Börjar få ont i ryggen och magen spänner och det trycker neråt. Öm på blygdbenet. Inga foglossningar i alla fall. Haft problem med mitt Järnvärde i sommar så jag fick järndropp 5 gånger på Östra sjukhuset. 56 dgr kvar till BF. Kommer bli jobbiga dagar, men jag ska nog lyssna på kroppen och jobba mindre och sedan om 2 v gå hem helt och vara sjukskriven. Kroppen behöver återhämta sig som BM sa till mig idag efter min rejäla dipp här i sommar.
På måndag börjar föräldrakursen. Ingen här som går i Angered väl?
När våra bebisar är födda hade det varit kul att träffas IRL.
Har BF nu på fredag. Riktigt segt just nu. Vill bara att vår lille prins ska komma ut. Trött på att vara gravid. Har känt förvärkar/sammandragningar men det har inte blivit så mkt mer än så. Trodde kanske det var ngt på gång igår men icke. Har rätt on i blygdbenet och nertill då han liggat fixerad och tryckt på ganska länge. Har hunnit bli rätt öm. Springer på toan och kissar som en galning dessutom. Trycker på så att säga.
Lyckliga dig Anjfr 85. Själv har jag gått över 6 dagar nu. Riktig jobbigt och segt. Känns som han aldrig kommer att komma ut och se sätter ju inte igång det ännu heller.