• idaisraelsson

BF i oktober Göteborg

Hej. Jag undrar om det är flera som kommer få en liten en omkring oktober 2014 i Göteborg?:))) Tänkte man skulle skriva lite sen ses ovh prata lite:) Jag har BF ca 6 oktober så lycklig!

• Svar på tråden BF i oktober Göteborg
  • Becci
    MissErabel skrev 2014-05-23 09:11:16 följande:
    Då har du säkert nära till Kulturhuset Kåken också, jag gillar deras öppna förskola!

Gud, jag måste börja äta järntabletter snart tror jag, tröttheten från i början har släppt men är helt energilös ändå. Har ultraljud + vanligt barnmorskebesök på tisdag, får se vad jag har för värden då.
    Tack för tipset! Hade ingen aning om att det fanns. Jag måste ju "lära" mig alla saker man kan göra när man är mammaledig, för att komma ut och träffa folk.

Min trötthet försvann i v14/15 och hoppas den håller sig borta ett tag till.

Visst hade du barn sedan innan?
  • MissErabel
    Becci skrev 2014-05-23 16:18:41 följande:
    Tack för tipset! Hade ingen aning om att det fanns. Jag måste ju "lära" mig alla saker man kan göra när man är mammaledig, för att komma ut och träffa folk.

Min trötthet försvann i v14/15 och hoppas den håller sig borta ett tag till.

Visst hade du barn sedan innan?
    Ja, en pöjk, 1,5 år. Vi hängde mycket på Kåken med de andra från föräldragruppen våren 2013.
  • bolltjej35

Idag är det dags för ultraljud. Ska bli spännande. Känns som magen är uppe i bröstet. Den trycker på magsäcken så man mår ju inte så bra. Tröttheten har avtagit, men nu börjar man bli fet istället.

• Realist1979

Spännande med UL bolltjej hur gick det?? För två veckor sen ungefär blev min mage stor som en fotboll, känns som att jag är i vecka 30 (17+5 nu) Omöjligt att dölja, men det är väl vanligt med andra barnet. UL nästa vecka ska se om vi kan se kön, hade varit skönt att kunna städa ur alla gamla barnkläder innan om det visar sig vara det andra könet...

• Majagräddnos78

Hej! Det ser lite fullt ut i andra trådar, ok att vara med, BF 9 okt? Är 36, bor i Torslanda och det är andra barnet. Storasyster längtar verkligen! Jag kan inte glädjas helt pga dåligt kub, tog fostervattensprov i förrgår och får nu vänta tre veckor på svar. Har sammandragningar och måste ligga still, tråkigt men man får väl passa på att vila upp sig

• Realist1979

Välkommen! 3 veckor på svar av fvp? Det var länge! Vad fick du för risk på kub? Trist men går säkert bra för dig! Hur gammal är din dotter? Har börjat känna bebisen ordentligt nu, kan känna hur den ligger och att den sparkar ibland. Nu börjar det kännas verkligt!

• Becci
    Majagräddnos78 skrev 2014-05-28 21:38:22 följande:

Hej! Det ser lite fullt ut i andra trådar, ok att vara med, BF 9 okt? Är 36, bor i Torslanda och det är andra barnet. Storasyster längtar verkligen! Jag kan inte glädjas helt pga dåligt kub, tog fostervattensprov i förrgår och får nu vänta tre veckor på svar. Har sammandragningar och måste ligga still, tråkigt men man får väl passa på att vila upp sig smile1.gif

Hoppas verklige det går bra"majagräddnos78"????
  • Becci

[quote=73333184][quote-nick]Becci skrev 2014-05-29 09:01:21 följande:[/quote-nick]Hoppas verkligen det går bra"majagräddnos78"

• Majagräddnos78

Tack!! Jag fick risk 1:92 på blodprovet . Bättre siffror på nackspalten. Jag fick välja mellan snabbsvar (dryg vecka) på endast downs och trisomi 13 och 18, eller fullständig analys. Vi resonerade typ att när de ändå tagit testet kan man lika gärna få veta så mycket som möjligt. Känner mig inte superorolig, försöker tänka positivt att det blir kul att få veta könet. Min dotter är 4 år och längtar och undrar varje dag hur mycket bebisen växt . Hon vill ha en lillasyster. Har också känt fosterrörelser ett tag, spännande! Har ni en BF-lista?

• MissErabel

Håller tummarna för din bebis! Det går säkert bra, skönt att få veta.

Jag är i vecka 20 och känner bara svaga rörelser ännu. Var på ultraljud i tisdags och moderkakan ligger visst i framvägg, så det förklarar ju den saken, som en stor stötdämpare.

Hade bestämt mig för att ta reda på könet också, efter mycket velande fram och tillbaka, så naturligtvis gick inte det, den lille rackaren låg med benen i kors. Typiskt!

Svar på tråden BF i oktober Göteborg