• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • johannatys
    Nilla81 skrev 2014-07-11 21:14:46 följande:

Idag har det varit ok väder. Inte lika varmt tror jag

Inga känningar här heller. Har egentligen inga problem om hon

stannar några dagar där inne. Men man är nyfiken på henne

Hur hon ser ut och ja allt

Det är en flicka där inne.

Har du på känning vad du tror du väntar?

Vad tycker blivande storasyster?

Ja nu är det skönare väder :) Har inte sovit många timmar i natt pga sammandragningar och förvärkar kanske var mitt pepparkaksätande som bara gjorde livmodern irriterad.

Jag har ju trott pojke hela tiden men nu vet jag inte alls.

Blivande storasyster börjar nog tröttna på att vänta hon har vetat sen vecka 5. Jag börjar också tröttna men har ju hela tiden trott att den kommer på måndag eller  onsdag, så får väl vänta till dess.

Min man har börjat jobba igen igår så vi är själva om dagarna och det tar mycket mer på krafterna. 
  • Danni 83

Johannatys: vad spännande! Har det hänt något? Bf+2 idag då om inte liten redan tittat ut ;). Tänker på dig!

• Nilla81

Vaknade igår kl 4:30 avförvärkar men de avtog så klart och idag känner jag inget börjar bli lite less nu.

Hur har det gått för dig? Finns det nåt i pepparkakor som kan reta livmodern?

Syskonen här hemma börjar också bli otåliga.

sen börjar jag lessna på alla som frågar om hon kommit eller ej eller om man känner att det är på gång.

Nåja någon gång kommer väl bebisen.

• Danni 83

Nilla: spännande! Då har vi snart två små trådbebisar här. Hoppas att det drar igång snart för dig. Drygt med alla frågor :-/ jag minns hur det var med första sonen. Tvåan kom tre veckor tidigt och trean fyra veckor tidigt så där hann ingen direkt fråga, men man blev ju lite överrumplad själv

• Nilla81

Danni83: Ja om värkarna bara kunde fortsätta Men ingenting idag alls.
    Första barnet kom i v. 38+5 och nr 2 i v. 39+5 och 3:an 40+1.
    Hade inte räknat med att gå över. Är i v. 40+3 just nu.
    Alla mina förlossningar har börjat samma dag som det kommit. Så igår hade jag hoppats på att det skulle bli av.
    Men icke. Hon är envis där inne (kanske brås på mig)

• johannatys

Här dras jag också med mycket förvärkar nu, jag blir så hoppfull varje gång att nu är det dags och sen klingar det av. :(
    Har du gått över tiden förut? 

• Nilla81

Förstår det. Man tror ju att det är på G när man äntligen känner nåt och sen så dör det bara ut.

Med den sista gick jag en dag över tiden. Det har bara gått 3 dagar nu men hade vart praktiskt nu i helgen att få när maken är ledig annars jobbar han mycket i stockholm på olika ställen. Man vet ju inte heller om man blir skickad till annat sjukhus. Bm skrev i journalen att mina förlossningar gått fort så inte säkert jag hinner till annan förlossning. Men finns det inga bm här så måste man ju föda där man får plats.

Vet inte hur bm här ställer sig till en hinnsvepning heller. Lite "rädd" att få ett nej.

• Nilla81

Igår den 17:e kom våran lilla tjej tillslut. 7 dagar över tiden.

Vaknade med värkar 4:30 på morgonen. Vattenavgång runt 5:15 på köksgolvet. Var inne på förlossningen runt 6 och sen 7:25 kom hon. 4080 gr tung och 55 cm lång.

Hon ska troligtvis heta Jasmin men lite osäker än

• johannatys
    Nilla81 skrev 2014-07-18 01:58:34 följande:

Igår den 17:e kom våran lilla tjej tillslut. 7 dagar över tiden.

Vaknade med värkar 4:30 på morgonen. Vattenavgång runt 5:15 på köksgolvet. Var inne på förlossningen runt 6 och sen 7:25 kom hon. 4080 gr tung och 55 cm lång.

Hon ska troligtvis heta Jasmin men lite osäker än 

Åkte du hem direkt efteråt? Jag åkte in den 17 e vid nio och vår son föddes den 18e kl 01

• Nilla81

Åh Grattis till sonen!!!

Hoppas allt gått bra!

Jag åkte hem samma dag. Trodde vi skulle få åka vid 14-15 men kom inte därifrån förrns 17 för barnläkaren var sen. Lååång väntan där emellan.

Har ni fåttt komma hem?

• Danni 83

Åh stort grattis till er båda, vad underbart. Hoppas att ni mår bra! Vad lustigt att nu fick på samma dag .

Ha nu en underbar första tid tillsammans!

• johannatys
    Nilla81 skrev 2014-07-18 22:24:48 följande:

Åh Grattis till sonen!!!

Hoppas allt gått bra!

Jag åkte hem samma dag. Trodde vi skulle få åka vid 14-15 men kom inte därifrån förrns 17 för barnläkaren var sen. Lååång väntan där emellan.

Har ni fåttt komma hem?

Jag födde på natten och åkte hem ca 10 efter pga knökfullt sa dom. fick ligga i korridoren sista två timmarna o vänta på barnläkaren.
  • johannatys
    Danni 83 skrev 2014-07-19 09:52:51 följande:

Åh stort grattis till er båda, vad underbart. Hoppas att ni mår bra! Vad lustigt att nu fick på samma dag .

Ha nu en underbar första tid tillsammans!

Tack så mkt =)
  • Nilla81

Tack Danni83

Idag har vi vart på återbesök. Hon gick igenom kontrollerna. Sov när läkaren undersökte.

På fredag är det dags för första bvc besöket.

• johannatys

Här gick det också bra på återbesöket. Men hur gör ni med bebisarna i värmen nu? Vi sitter inne och trycker och ändå känns det som att han är kokhet.

• Nilla81

Vi håller oss också mest inne eller på altan som är skugga. Jasmine får ligga i bara blöja. Idag har vi iofs vart ut och åkt bil i värmen men hon sov. Hade kortärmad body bara som åkte av så fort vi kom hem.

• Danni 83

Vi har också mycket naket, amma ofta och i skuggan. De klarar ju säkert av det bara man gör det man kan och de dricker tillräckligt.

Svar på tråden Någon från Uppsala?