• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Danni 83

Hej tjejer hur mår ni? Jag har fått förlängd sjukskrivning på 25% i två veckor till, funderar på att utöka det till 50 % om jag får pga foglossning. Hugger i bäckenet när jag går annars så är det rätt bra, full rulle i magen vilket är mysigt. <3

• Nilla81

Har sagt på skoj att man får hoppas man föder en vardag dagtid så får man gå till mvc och föda hos sin bm. Det borde ju lösa sig.

Här är det bara bra. Full rulle i magen. Man har knappt nån kondis heller Ledig idag. Tänkte dra med min 5 åring på busstur till ikea. Blir skoj, han älskar att gå i affärer *ironi*

Brukar vara ok så länge inte syskonen är med.

Väntar på att min chef ska skriva på papprena till fk om att man inte kan få andra arbetsuppgifter så man kan skicka in dem. Det tar ju ett tag för fk och handlägga med. Planerna är att gå den 19 maj.

• Längtan 86
    Aava skrev 2014-03-08 22:05:29 följande:
    Samma känsla här... Tvåan föddes 30 minuter efter att vi körde in på Ackis parkering. Så tanken på att köra till Gävle känns inte så skoj...
    Jag har vänner som fött i Gävle och har bara hört dåliga saker om förlossning där. Jag kommer att bo hos min svägerska i Stockholm sista två veckorna innan bf då jag heller föder på KS eller Danderyd än i Gävle.

Min bf är den 30 augusti och då är kanske inte så hög tryck på förlossningen på KS eller Danderyd.
  • Danni 83

Jaha- oj!! Jag är ju i en annan tråd och där är en mamma väldigt nöjd med sina två förlossningar i Gävle. Vad är det som ni hört är dåligt? Blir tveksam till om man ska dit då. Vad jobbigt det blev.

Känner mig helt färdig efter varit på jobbet 7.20 och inte på väg hem förrän nu. Att vara sjukskriven 25% fungerar inte så bra i praktiken.. Jag gör allt jobb på 75% av tiden just nu. Måste nog prioritera ner vissa saker. Är fackligt engagerad också och nu i löneförhandlingstider så är det en massa möten och behöver stötta på olika håll. Skulle gärna stänga dörren på kontoret för att slippa allt spring och få fokusera men det kan man ju inte riktigt.. Saknas folk överallt .. Gnäll gnäll.

• Madam

Hej.

Jag bor i Uppsala och väntar första barnet med bf 24:e maj

Har inte sett denna tråden förrän nu men hoppas på att jag är välkommen ändå

• Madam
    Nilla81 skrev 2014-03-11 20:18:27 följande:
    Välkommen Madam!
    tackar tackar

hur långt gångna är ni?
  • hanna8507

Hej!
    Jag har också hittat till er mysiga tråd och tänkte höra om jag får vara med.. Har läst igenom hela tråden och ni verkar vara ett härligt gäng. Jag är 28 år och väntar mitt första barn med BF 5 juni. Har precis flyttat till Alsike (vid Knivsta) men har tidigare bott i Uppsala i många år och jobbar i Uppsala. Vore kul att hitta andra personer som kommer vara föräldralediga under och efter sommaren.. Skrattande

• Aava
    Madam skrev 2014-03-11 20:22:43 följande:
    tackar tackar

hur långt gångna är ni?
    hanna8507 skrev 2014-03-11 21:44:53 följande:
    Hej!
    Jag har också hittat till er mysiga tråd och tänkte höra om jag får vara med.. Har läst igenom hela tråden och ni verkar vara ett härligt gäng. Jag är 28 år och väntar mitt första barn med BF 5 juni. Har precis flyttat till Alsike (vid Knivsta) men har tidigare bott i Uppsala i många år och jobbar i Uppsala. Vore kul att hitta andra personer som kommer vara föräldralediga under och efter sommaren.. Skrattande

Välkomna! Kul att vi är många! Här kan ni se hur vi andra ligger till och fylla på med era BF: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m72494206.html

Jag har inte hört något angående Gävle. Talade med min BM idag angående situationen på ackis. Hon trodde inte att ett så pass stort sjukhus har "råd" att inte ha en fungeranade förlossningsavdelning. Dels ekonomiskt eftersom de som åker och föder till andra sjukhus måste bekostas av vårt landsting och dels för imagen. Det är ju svårt att argumentera för att det är ett uni-sjukhus och det inte har någon fungerande förlossning.

För min del är det saker runt omkring också som gör det problematiskt. Hur man ska ordna det med barnvakt för syskon etc. Det är ju trots allt smidigare att vara nära hemma...

Nilla81 skrev 2014-03-11 10:34:17 följande:
    Har sagt på skoj att man får hoppas man föder en vardag dagtid så får man gå till mvc och föda hos sin bm. Det borde ju lösa sig.

Men det finns ju en risk också att ens BM på MVC inte har sett en förlossning sen studietiden... Eller måste de hålla igång den praktiska kunskapen också? Så det är kanske inte så "säkert" heller :).

Svar på tråden Någon från Uppsala?