• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Danni 83

Ja vi såg det på nyheterna igår. Kändes ju verkligen som olämplig timing för vår del :-/ de ska ha möte med ledningen på måndag så förhoppningsvis blir det att de får löneförhöjning och stannar ändå. Annars behöver man nog tänka över alternativen..

Tänkte prata med min bm om det också, har ju mamma i Stockholm och skulle kanske kunna föda där i så fall.. I sommarkaoset.. Annars kanske Gävle? Men Ackis är ju dit vi vill så det känns drygt..

• Spionen

Ja usch, hörde också det där om barnmorskorna! Har varit lite nojig över att föda mitt i sommarsemestern ändå (mkt vikarier då och lite personalbrist säkert) men nu blev det ju ännu värre :( Hoppas verkligen Ackis ledning får tummen ur och ställer upp på deras krav. Vill inte föda i Sthlm, även om det inte är så långt till Danderyd...

• Danni 83

Vet någon hur det gick igår på mötet de skulle ha? Jag kollade inte tv:n och hann bara bläddra i UNT imorse..

• nellang

Såg inget på unt.se och de sa inget på lokalradionyheterna. Ska spana lite på nätet om det har skrivits nåt.

• Längtan 86
    Danni 83 skrev 2014-03-04 07:10:44 följande:

Vet någon hur det gick igår på mötet de skulle ha? Jag kollade inte tv:n och hann bara bläddra i UNT imorse..

Det stod på unts hemsida imorse att barnmorskorna inte kommer få mer lön, vilket har lett till att det nu är 30 st som har sagt upp sig.
  • Danni 83

Håhå det var ju inte bra ska träffa min bm på onsdag och fråga henne om detta. Vart ska man åka ? Gävle är närmst, ca 1 timme från oss.

Vi tänkte försöka på nytt fika, det sista blev inte av pga sjuka barn så ny lunchtid är fredag 21 mars vilka kan/vill? Vi kan bestämma plats senare.

• nellang

Jag jobbar 100% så jag kan inte ses dagtid. Vad gör ni andra? Jobbar, pluggar, mellan två jobb???

• Nilla81

Hoppas verkligen att det hinner ordna upp sig med barnmorskor till sommaren.
    Har ingen lust att sätta mig i en bil och färdas 1 timme. Man känner lite smått "panik" då alla mina förlossningar
    har gått snabbt.

Jag jobbar inom vården så arbetstiderna varierar. Dag/kväll samt varannan helg.

• Danni 83

Ja absolut. Känns ju superkonstigt om inte universitetssjukhuset i Sveriges 4e största stad inte kan ta emot en.. Samtidigt så får ju folk sitta och åka till Nyköping och Södertälje från Stockholm för att de inte kan ta emot..

Jag jobbar som handläggare inom miljö- och hälsoskydd i Tierps kommun. Har 100 % men är sjukskriven på 25% pga foglossning och sammandragningar. Kan också jobba hemifrån och flexa över lunchen t.ex. Vi har också pratat om att försöka få till en kvällsfika innan den 21 men har inga förslag på dagar.

• Aava
    Nilla81 skrev 2014-03-06 22:51:59 följande:
    Hoppas verkligen att det hinner ordna upp sig med barnmorskor till sommaren.
    Har ingen lust att sätta mig i en bil och färdas 1 timme. Man känner lite smått "panik" då alla mina förlossningar
    har gått snabbt.

Jag jobbar inom vården så arbetstiderna varierar. Dag/kväll samt varannan helg.
    Samma känsla här... Tvåan föddes 30 minuter efter att vi körde in på Ackis parkering. Så tanken på att köra till Gävle känns inte så skoj...
Svar på tråden Någon från Uppsala?