Inlägg från: Nilla81 |Visa alla inlägg
  • Nilla81

Var på hälsosamtal idag och den 11/12 ska jag dit igen för provtagningar.
    På måndag ska jag göra ett tidigt ultraljud. Vet inte om det blir vul eller ett på magen.
    Är då i v.7 (6+5) så vet inte om man kan se redan då genom att göra på magen.
    Lite nervös att det är nåt knas men får inte tänka så mycket.    

• Nilla81

Man kan göra ultraljud bara så där behövde direkt inte uppge nåt skäl.

Gör det på studenthälsan. Kostar 300 kr. De gör både vul och vanligt. Ringde i onsdags och fick på måndag så man behöver inte vänta länge.

• Nilla81
    Spionen skrev 2013-11-15 23:15:33 följande:
    Men va bra, toppen! Kan man boka tid där även om man inte är student? Hittade inget klart besked om det på hemsidan...

Japp det kan man. Det är väl främst till studenter men alla är välkomna. Jag är ingen student och har en kollega som var dit och hon är inte heller student. De frågar inget heller när man ringer.
  • Nilla81
    Spionen skrev 2013-11-18 08:29:18 följande:
    Har bokat UL :) Ringde nyss till Studenthälsan och fick tid på onsdag! Spännande, och väldigt nervöst :)

Vad kul!!!! Va på mitt idag och hon var väldigt trevlig.
    Gjorde vul och det va väl på gränsen till att man kunde se nåt. Var en liten klump med ett tickande hjärta. Så häftigt. Längtar tills man får se hela bebisen!!! Ska dit igen för jag hade visst 2 hinnsäckar men ena var tom. Hon rekommenderade att komma en gång till om ett par veckor för att kolla upp det så det inte blivit förändringar.
    Längtar redan
    tattines skrev 2013-11-18 21:00:09 följande:

Vad spännande! Vad är det man kan se på dessa tidiga ul? :)
    Man ser hjärtat och sen kollar hon runt lite i moderkakan så att det ser ok ut. Räknar ut hur långt gången man är ifall man är osäker.

• Nilla81
    Spionen skrev 2013-11-18 08:29:18 följande:
    Har bokat UL :) Ringde nyss till Studenthälsan och fick tid på onsdag! Spännande, och väldigt nervöst :)