mammais skrev 2014-01-16 19:56:27 följande:
det skickades innan jag skrivit klart :p
Den här veckan har det blivit värre och jag har spytt och känt mej ännu tröttare och fått världens humör-svängningar. Var hos min husläkare idag dels för att jag ville kolla så allt stod rätt till med mitt blodtryck (käns som det är lågt) och sen för att få fortsatt sjukskrivning eftersom jag ej blivit bättre.
När jag kom dit så får jag som svar att "nej nu kan du ju inte vara illamående pga graviditeten längre, säkert att du inte är magsjuk? Nu när du kommit till v.12 så ska du må bra och alla dessa symptom vara borta, nu är det bästa tiden i graviditeten och du kommer att må bra resten av tiden om du inte blir allt för stor, det kan ju vara jobbigt"
"sjukskriver dej 4dagar till så ska du säkert kunna jobba iaf 50% sen"
Kände mej så j*vla kränkt, hon lyssna inte ett smack på vad jag sa. Bröt ihop och börja grina framför henne, då fråga hon hur jag mådde och la en hand på knät.
Jag förklara allt igen gör henne, och tillade att jag inte förstod hur jag skulle klara av arbetet när jag knappt klarar av att lämna min son på dagis och laga mat åt min familj.
"okej sa hon då, vi kollar blodtrycket (det var lågt, men inte så farligt så hon) och så sjukskriver vi dej resten av månaden så kan du testa börja jobba 25% då"
Känner mej sjukt less nu, hon får de att kännas som att jag ljuger och hittar på allt..
Nu har jag fått skrivit av mej lite iaf och det känns skönt hehe
Verkligen jättekonstigt sagt av henne, jag mår bra i denna gravditet men med dottern spydde jag flera gånger om dagen ända fram till vecka 17 och det var helt fruktansvärt jag bara låg sängliggandes hela dagarna på ett hotellrum (hade inget hem då och inget internet och ingen tv) så fort jag tog en tugga mat så spydde jag. Så det där med att man mår bra efter vecka 12 kändes bara som ett hån då jag bara mådde sämre. Har precis som du väldigt lågt blodtryck och lätt för yrsel men tycker järntabletter och mycket mat hjälper.