Tycker ni att det ska vara ett krav å kejsarsnitt ??
Ska kvinnan ha ett krav på kejsarsnitt ?Läste detta ifrån de unge mødrar igår om just om kvinnan ska ha ett krav på kejsarsnitt om man kan kräva sig fram till snitt om man är rädd eller om man bara vill helt änkelt ha snitt och inte föda vaginalt.
JA svarar jag då självklart varför inte ?
Vi alla lever i olika räddslor och då borde snitt vara något man får välja mellan borde vara lika vanligt som vaginalt.
Jag har räddsla och det är att gå sönder som jag gjorde sist och blev sydd båda vaginalt och anus och fel sydd några ställen som jag än idag blir påmind av och känns.
Snitt är vanligt att få det är många som gör snitt.
Okej det borde vara en ''grund'' till kejsarsnitt med men man borde få välja vad man än vill ta.
Glass eller godis där väljer man också.
Så snitt borde vara OKEJ att få välja.
Jag fick välja mellan snitt och vaginalt med tredje barnet och jag valde snitt det det var det bästa för mig.
Nu har jag ju somsagt på svart och vitt att jag är godkännd till snitt då grunden är stora barn men om jag inte skulle ha fått stora barn skulle man nog bara ha sagt vaginalt punkt slut .
Blev faktist jävligt arg och lessen igår efter att jag läste att många skrev NEJ att kvinnan är gjord för att föda vaginalt !!
Men det är nämligen så att alla är inte gjorda för att föda vaginalt.