Inlägg från: Gudinnan |Visa alla inlägg
  • Gudinnan

Tycker ni att det ska vara ett krav å kejsarsnitt ??

Ska kvinnan ha ett krav på kejsarsnitt ?
    Läste detta ifrån de unge mødrar igår om just om kvinnan ska ha ett krav på kejsarsnitt om man kan kräva sig fram till snitt om man är rädd eller om man bara vill helt änkelt ha snitt och inte föda vaginalt.
    JA svarar jag då självklart varför inte ?
    Vi alla lever i olika räddslor och då borde snitt vara något man får välja mellan borde vara lika vanligt som vaginalt.
    Jag har räddsla och det är att gå sönder som jag gjorde sist och blev sydd båda vaginalt och anus och fel sydd några ställen som jag än idag blir påmind av och känns.
    Snitt är vanligt att få det är många som gör snitt.
    Okej det borde vara en ''grund'' till kejsarsnitt med men man borde få välja vad man än vill ta.
    Glass eller godis där väljer man också.
    Så snitt borde vara OKEJ att få välja.
    Jag fick välja mellan snitt och vaginalt med tredje barnet och jag valde snitt det det var det bästa för mig.
    Nu har jag ju somsagt på svart och vitt att jag är godkännd till snitt då grunden är stora barn men om jag inte skulle ha fått stora barn skulle man nog bara ha sagt vaginalt punkt slut .

Blev faktist jävligt arg och lessen igår efter att jag läste att många skrev NEJ att kvinnan är gjord för att föda vaginalt !!
    Men det är nämligen så att alla är inte gjorda för att föda vaginalt.      
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Svar på tråden Tycker ni att det ska vara ett krav å kejsarsnitt ??
  • Gudinnan

Jag har ju fött vaginalt innan med första men med komplikationer (milda) men fel sydd och sydd här och där
    Självklart skulle jag vilja uppleva vaginalt igen men får inte.
    Såg fram imot att få snitt med andra men fick inte då det blev kejsarsnitt och allvarliga komplikationer.
    Med tredje fick jag välja men vågade tillslut inte så jag valde snitt där med.
    Nu blir man bara så rädd att om det skulle va så att man tar bort snitt fast man behöver snitt för att kejsarsnitt kostar nog mer pengar än vaginalt ??
    Men snitt borde finns så e det bara.
    Om jag skulle vara barnmorska skulle jag inte säga NEJ till snitt alls  men jag skulle fråga personen VARFÖR snitt då det finns komplikationer men oxå för vaginalt.    

• Gudinnan
    Zayco skrev 2013-06-28 12:04:37 följande:
    Barnmorskor frågar ju varför och vissa är riktigt jobbiga med det också. Snitt kostar mer för vården ja.

De är skrämmade för oss som måste verkligen ha snitt.
    Sen finns det folk som vill ha snitt för att inte skada underlivet. 
  • Gudinnan

2005 blev jag gravid och hos barnmorskan tog man inte upp något alls med kejsarsnitt fick svaret bara att ''kvinnor är gjorda för att föda vaginalt'' Jag visste inte änns vad kejsarsnitt var faktist.
    2008 var det några som gjorde snitt medans jag som var gravid förberede mig för vaginalt det var ju det jag gjorde sist likom.Men det blev kejsarsnitt och inga snack om vaginalt det var bara ett måste.
    2010 när jag blev gravid för tredje gången var det mer och mer prat om kejsarsnitt och många fler gjorde snitt redan då visste man vad snitt var och man kunde läsa om det överallt.
    Tror det blir allt mer vanligare med snitt nu än vaginalt för många.
    Många sidor man läser här ÄR det många som vill och ''ska ha'' snitt varför väljer man snitt igentligen ?
    Jag skulle inte välja snitt om jag kunde föda vaginalt för jag är ass rädd för snitt men OXÅ för vaginalt då jag uppleft båda två som inte gav mig någon ''wow'' kännsla precis .
    Minst iaf att när jag födde min dotter 2005 att det var en mamma som miste sitt barn ''tvilling'' när hon blev tvingad till vaginal förlossning.      

• Gudinnan
    Idag läge har jag fobi att bli gravd igen fast jag verkligen vill bli gravid igen.
    Det kommer att bli snitt för mig iaf när jag blir gravid och det är okej.
    Ett barn måste ju ut om man
    är gravid.
    Men om jag kunde föda vaginalt skulle jag ta vaginalt helt klart.
    Det finns komplikationer som är allvarliga med snittet och det borde mer och mer veta.
    Och det är en stor peration vid snitt.
    Visst är det komplikationer md vaginalt med men inte lika allvarliga som snitt.

jag har fått 9-10-10 med vaginal
    10-10-10 med snitt planerat
    och 10-10-10 med snitt planerat    

Komplikationer vaginal barnet åkte mer allt upp blev dragen ut med tvång med sugklocka tång och klippt barnets axel urled svårta att få luft.

Snitt komplikationer barnet hade det fint men jag höl på att dö            
Svar på tråden Tycker ni att det ska vara ett krav å kejsarsnitt ??