Lite hjälp 16-årig dotter
Har en dotter född -97 som upp till för ett år sedan alltid varit världens skötsamma.
Sen började hon umgås med en tjej som i stort sett får göra vad hon vill för sina föräldrar.
Våran dotter började då helt plötsligt ljuga för oss om vart hon var och vad dom gjorde.
Vi har haft långa samtal med henne och även straffat med utegångsförbud.
Vi trodde nu att detta var över, men i förrgår blev hon tillsammans med en kille som bor på ungdomshem och igår frågade hon om hon fick sova över hos en annan tjej kompis.
Vi sa att det gick bra, men på eftermiddagen insåg vi att hon hade bytt lösenord till sin Iphone så vi kunde inte kolla upp vart hon var. Jag ringde då och pratade med henne,men hon hade ingen aning varför det var så.
Jag talade då om för henne att om hon nu ljög igen så skulle jag inte bli glad.
När jag och sambo sen fick igång spårningen såg vi att hon inte alls var där hon skulle.
Lång historia kort, hon har sedan igår vägrat att prata med mig, skickade ett meddelande att jag inte ska oroa mig. Hon och den tjejkompisen jag inte är så förtjust i har sovit över hos en kille, och det var ca 3 killar till där.
Hon kontaktade min mamma och sa att hon var rädd för att prata med mig? Jag har ALDRIG burit hand på henne! Så varför vara rädd?
Väntar nu på att hon ska komma hem.
Hur hade du handskas med situationen när hon kommer hem?
Jag kommer ta Iphone ifrån henne, men mer då? Hur får vi ordning på henne här hemma?