• Fiaflopp

Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...

Vi är ju en hel del nu som Linisen skrev i ett inlägg så varför skriver ingen...?
    Här kan vi skriva ner var vi befinner oss i proceduren,hur vi mår,vad vi tänker och självklart annat än ÄD också.

Så brudar,babbla på nu för guds skull för vi HAR saker att ventilera...eller hur?

• Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...
  • katarinafi

Jaha så nu hamnade jag här efter två ivf behandlingar utan graviditet...
    Har blivit tipsad av läkaren att söka oss till finland!!
    Vem har gjort detta? Finns det någon som har gjort det i St Petersburg här? Skriv till mig!!! JAG VILL VETA ALLT!
    Katarina

• miss maple

Fick idag veta att vi ska få göra äd vecka 11
    Det känns mycket omtumlande.
    Mycket blandade känslor.
    Rädsla blandat med glädje.

Så nu väntar vi på brev med instruktioner inför behandlingen.
    Håll en tumme för oss!

• Vichynoveau

Jag har ett bio barn sedan tidigare, hon blir 15 år nu i mars. Via ÄD är jag nu i vecka 19, min syster donerade ägg till mig, hon är världens bästa!
    Håller tummarna för er som skall försöka, ni som håller på, ni som väntar på smått och ni som fått era guldklimpar! En eloge till alla er som donerar ägg, ni är underbara!

• Linisen

Puff

Vad finns ni tjejer?

Kram
    L

• Jeje76

Hej!

Jag har inte kunnat få barn min man och jag har försökt i 11 år. Sen beslutade vi oss efter 3 äggdonationsförsök i DK, Fin och Ryssland att vi skulle adopter, så vi gjorde det och fick en underbar liten flicka på 3 mån från Sydafrika.

Sedan kom vi fram i kön när det blev lagligt i Sverige och på första försöket blev vi gravida och nu är jag i v.17.

Ge inte upp där ute vad ni än gör ni får gärna maila mig jj_jessi@hotmail.com eller ringa till mig om ni undrar över någonting. Jag hjälper mer än gärna till om jag kan.

Kramar från mig

• TheBlueRose

Hejsan hoppsan fallefalleraaaa

Sladdar in här med mina rosa stilettklackar å repar även detta parkett golv .

*vänder mig om å tittar STOLT på mina fina repor *

Jag kan ställa upp som donator. ABSOLUT...Jag har topp ägg får ut ca:10-15st vid ÄP..

*Sladdar ut & förlääääänger mina fina & djupa repor i golvet *

• Jeje76

Hej!

Någon inne som har lust till att prata lite med mig.

• Fiaflopp

TBR: häng på oss till Finland...vill HA dina ägg ju!!
    Hehe

• Linisen

Hej

Måste bara höra med er hur många pga av sina hormonrubbningar har problem med sin vikt?

Jag åt Levial ett tag men mådde inte bra av att äta hormoner + att mina bröst på mammografin visade tecken på alldeles för hög täthet = INTE BRA!

Själv upplever jag att jag har en "flytring" kring magen, en riktig "tanta" mage och kroppen har i övrigt blivit rädd lös liksom. Ben och händer är torra och huden elasticitet är inte alls lika bra som den har varit.

Men VIKTEN!
    Huu, är det någon mer än jag som har gått upp??!
    Jag har alltid varit rätt stabil, upp ett eller 2 och ner lika mycket men det här är inte kul.

Någon mer?

• Linisen

RÄTT LÖS ska det ju stå

Fast den blir rädd av att vara lös

• Linisen

Hej tjejer

Vad tycker ni om detta då?

hämtat från www.pofsupport.org.

Lina

10. What kind of research is presently being done to help women with POF?

Experimental research is being done in which a woman uses a donor egg and has the nucleus of her own egg injected into the donor's egg. This is in the early stages at present, it has not been tried in animals before bringing it to humans as far as I can tell, and it does raise a series of troubling questions about how it might work and what could go wrong, as does all of this sort of stuff. I don't believe that it is a technology ready to be used by women with POF. The place where this work is being done is New York University.

• mrscooper

Hej hej,

Efter tre misslyckade ivf-försök ,mitt FSH värde är lite för högt(16) så läkarna tror inte att ytterligare ett försök är värt att satsa på, står vi nu i kö till ÄD på Sahlgrenska.
    Ska ringa dem i veckan som kommer för att fråga lite mer om när, var och hur......

Så jag är mer än gärna med i denna tråd.

Hälsningar

Mrs Cooper

• Fiaflopp

Hej hopp,nu vet fl att jag väntar på donator så då vågar jag skriva lite mer här...hihi

Hur mår ni,är det någon som fått donator ännu?
    Vi väntar på att få åka till Åbo bara de funnit en lämlig donator!

• Misty

Hej tjejer!

Nu har jag fått beskedet, efter 2 misslyckade IVF-försök, att det som gäller för oss är ÄD.
    Min läkare rekommenderade Finland före Sverige....visserligen kostar det en massa pengar men han sa att utveckling där ligger långt före Sverige, resultaten bra och snabbare kötid. Fast vi har fått en remiss via honom till Uppsala också men kötiden där är väldigt lång vad jag har förstått.

Tjejer - ni som just nu genomgår/har genomgått ÄD i Finland eller Sverige hur har det varit? Vad rekommenderas? Kan tillägga att jag har en underbar lillasyster som är villig att donera ägg. Hon ska inte donera till mig utan jag får av någon annan, hon bara hjälper mig att komma fram i kön genom att donera ägg till Uppsala.

Jag har märkt att denna tråd går lite upp och ner ibland skriver man och sen är det tyst....jag hoppas nån vill vara gullig och svara mig denna gång!

Kram Misty

• Linisen

Misty

Mitt förslag är att du går och loggar in dig på www.villhabarn.com istället. Där håller vi alla till som håller på med ÄD och alla är super på att svara på frågor.
    Tyvärr är det alldeles för dött här.

Välkommen till oss!
    //L

• Snusan64

Hej Misty,

Jag håller på med ÄD i Finland. SKriver lite om det i din gästbok!

Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...