• Fiaflopp

Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...

Vi är ju en hel del nu som Linisen skrev i ett inlägg så varför skriver ingen...?
    Här kan vi skriva ner var vi befinner oss i proceduren,hur vi mår,vad vi tänker och självklart annat än ÄD också.

Så brudar,babbla på nu för guds skull för vi HAR saker att ventilera...eller hur?

• Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...
  • Fiaflopp

Man vänder sig till sitt sjukhus och får genomgå utredning tror jag för att se om man passar som donator, dvs sjukhuset i sin kommun...och hur man finner någon som vill donera är väl att fråga en nära vän eller någon som står en nära...
    I sverige får man inte donatorns ägg har jag för mig dvs det blir inte din "väns" ägg som just du får utan någon annan får dem men du hjälper någn att komma fram i kön i landstinget.
    Kön i Sverige är enormt lång annars om man inte har donator...
    Du får mer än gärna bli min om du vill,då du fött barnet hihi

• Fiaflopp

Det är en underbart fin tanke du har ska du veta,otorligt fint av alla donatorer...
    Man kan int ebeskriva i ord vad barnlöshet gör med en människa,det är hemskt.
    JA jag tycker du ska kontakta ditt sjukhus eller närmaste gyn som du brukar gå till borde funka också...
    Jag bor i Södertälje *blink*
    Du då...?
    Behöver inte skriva det här om du inte vill...*S*

• Fiaflopp

Hmm jag är lite osäker på det,tror att du måste göra behandlingen i "mitt" landsting...dvs att donatorn måste plocka ut äggen i Sthlms landsting...men som sagt så är jag osäker på det.
    Jag får inte dina ägg,det blir någon annan i så fall,hade det varot privat så hade vi fått välja tror jag.
    Nää nu blir jag osäker...haha måste kolla hur det funkar på allvar nu!
    Vi ska till Finland på första besök i Januari,sen så tar det ytterligare ett tag innan man får komma i gång och de har hittat en passande donator...
    Kan tillägga att vi är ganska lika du och jag...*S*
    Kollade på dina bilder...hehe

• Fiaflopp

Jo man kan göra det privat men det är inte tillåtet i Sverige än så länge vilket jag för övrigt inte fattar!
    Vi ska göra just ÄD i Finland...
    Jag tycker att man borde få göra det privat men som sagt så blir det väldiga resor för dig eftersom ett ev ägguttag måste ske då i det landet.

Men du...om inte vår ÄD funkar i Finland så kommer vi ställa oss i landstingskön också...om du då är godkänd donator så kan jag uppge dig som "mitt bidrag",men då får inte jag dina ägg utan någon annan,det som händer är att jag kommer mycket längre fram i kön eftersom jag bidrar med en donator..

Hehe ja fräckt va,med likheter alltså...

• Fiaflopp

Du är för go...klart jag vill att du ska skriva så jag får veta!!
    TAcksam över att det finns så fina människor som du ska du veta...
    Alla äggdonatirer är GULD värda för oss barnlösa...

Stor kram och en underbar Lördag till dig!!

• Fiaflopp

Oj så jag stavade ser jag nu...*s*

I dag vaknade jag med ångest,fick veta för ett tag sen att min svåger ska bli pappa...gubbens lillebror alltså.
    Jättejobbigt,varför ska dom vara först? Han är bara 25 och har inte försökt något alls...gubben är 32 och har försökt i över 3 år,6 ivf försök bakom oss och ändå inget plus...inget kärleksbarn ännu,ska vi någonsin få uppleva det tro? Jag vet inte,jag tvivlar faktiskt.
    Så jobbigt allt ska vara...nu vill jag bara att donatorn ska vara funnen,att tiden är inne för att se om vi någonsin ska få bli föräldrar för det här är sista chansen,den absolut sista...pengarna räcker inte till längre,vi har skulder på 110.000 redan för just barnlängtan,det kostar att längta och vilja för en del,en del kan bara ha det lite mysigt en stund så blir det ett kärleksbarn...så orättvist.

• Fiaflopp

Lillefot:
    Så konstigt att ni inte kan vänta er förräns i Maj,Juni!
    Till oss har de sagt att kötiden är mellan 3-6 månader från att man ställer sig i kön och det gjorde vi i Oktober men även att om de finner rätt donator innan så får vi komma då,alltså komma så fort de har hittat rätt donator...
    Om jag ska räkna på Oktober och 6 månader fram så är det ju i Mars...har de lurat oss undrar jag?

• Fiaflopp

Ringde dit för en stund sen och vi ska få behandling senast i mitten av April

• Fiaflopp

Ja va fan,vi måste ju starta nån gång ju...inte bara läsa utan även skriva också...lite meningen ju *s*

JAg har lite ångest faktiskt,vi har ju gjort 6 ivf försök och under 5 av dem så har jag haft dålig äggkvalitet men nu det sista så var det kanonkvalitet helt plötsligt och det beror nog på att jag slutade röka i Augusti...
    Ska vi gå på ÄD eller köpa 3 ivf till?
    FAN så jobbigt det blev nu kan jag lova...
    Med ÄD är man ju garanterad fina embryon men vid ivf vet man ju aldrig och det är ganska jobbiga behandlingar vi pratar om,har man gjort 6 st så är man ganska trött och mår piss emellan varven...

• Fiaflopp

Dte måste vara bättre odds vid ÄD eftersom de kollar och klassar embryona ordentligt,det görs inte vid ivf på samma sätt och vid ÄD så fryser man inga dåliga ägg...ej heller får man tillbaka ett halvdåligt...

• Fiaflopp

Det kan man nog få göra men inte överallt.....och jag är ganska osäker på var och vid vilka tillfällen man får det,man kanske får välja själv helt enkelt.

• Fiaflopp

ok då vet jag...men jag vill ha NU ju,hehe

• Fiaflopp

Precis...DET skulle jag inte heller vilja måste jag säga!

• Fiaflopp

TBR: häng på oss till Finland...vill HA dina ägg ju!!
    Hehe

• Fiaflopp

Hej hopp,nu vet fl att jag väntar på donator så då vågar jag skriva lite mer här...hihi

Hur mår ni,är det någon som fått donator ännu?
    Vi väntar på att få åka till Åbo bara de funnit en lämlig donator!

Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...