• Fiaflopp

Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...

Vi är ju en hel del nu som Linisen skrev i ett inlägg så varför skriver ingen...?
    Här kan vi skriva ner var vi befinner oss i proceduren,hur vi mår,vad vi tänker och självklart annat än ÄD också.

Så brudar,babbla på nu för guds skull för vi HAR saker att ventilera...eller hur?

• Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...
  • uniMog

Det här gällde iaf Huddinge Sjukhus (Karolinska i Huddinge blablalba) om det är någon som är intresserad av att göra så

Mig spelar det ju mindre roll, jag ger glatt mina ägg till vem som helst

• Fiaflopp

ok då vet jag...men jag vill ha NU ju,hehe

• Linisen

Man får lov att ge sina ägg till en specifik person om det tex rör sig om syskondonationer, tyvärr vill min syster inte donera till mig. Jag förstår henne på ett sätt men är samtidigt lite ledsen på ett annat saätt. Hon är 22 och har inte riktigt kommit dit i livet då hon vill ha barn, hon säger också att det skulle kännas konstigt att se min E som den biologiska pappan till "deras" barn. För det blir ju min systers och E's barn i grund och botten även om jag är mamma. Ja, ja ni förstår att det inte är så lätt det där.

Den möjligheten finns på alla sukhus oavsett vart man bor i landet, men oftast rekommenderar de korsbyte just för att undvika känslomässiga fadäser.

Kram Linisen

• Fiaflopp

Precis...DET skulle jag inte heller vilja måste jag säga!

• miss maple

Jag är också i behov av äggdonation.
    Jag har inte skrivit (vad jag minns) här.
    Har känt mig lite som en outsider pga att jag redan har ett barn sen tidigare.
    Blev gravid på naturlig väg.

Så jag har pratat om det med några här på fl och svarat på frågan ang fler barn när den kommit upp.
    Sällar mig till er nu.
    Tror att prata med er är till stor hjälp.

Fick veta för ett år sen att jag kommit i förtidigt klimakterium.
    Det var ett hårt slag och jag hamnade i en deppression.
    Nu mår jag mycket bättre och ser fram emot att hitta ett jobb och komma ut bland människor.

Tittar in en annan dag när det finns några online.
    Ta hand om er alla

• Chocolate Eclaire

Hej!
    Jag är helt ny här. Den här sajten verkar ju hur bra som helst. Jag vill komma i kontakt med er som gjort ÄD i Finland eller S:t Petersburg.

Hej så länge från Anna

• Misty

Hej!

jag ska få göra mitt andra ivf nu med start i sutet av denna månad men jag bara känner i hela mig att detta kommer inte heller lyckas. Det förra (första försöket) gav inget, bara två pyttesmå ägg. Har ett mkt högt fsh-värde (18) men min läkare säger att jag inte är i ett tidigt klimakterie utan bara har "slöa" äggstockar??? *suck*

Hur som helst har jag ju redan tänkt förbi detta inte ens påbörjade ivf-försök och funderar på ÄD. Helt klart är att jag och min sambo ska försöka med ÄD, men det är ju denna långa väntetid som känns såååå dryg och jag blir ju inte yngre!

Alternativet är ju Finland, även om det är dyrt...fast snabb kötid.

Några fler i samma sits just nu? Finland eller Sverige?

Kram Misty

• Ciiaa

Hej jag är oxå en tjej som har kommit i förtidigt klimakterie (det låter som att man är en tant) Jag är nu 35 år. Jag har ett bio barn och en äd barn väntar äd twins nu i slutet av månaden.

Någon som behöver mediciner så hör av er jag har en hel del kvar som bara ligger och skräpar.

• pimpom

Har skrivit i andra trådar om ÄD, men inte i denna tror jag.
    Vår status är nu att remissen har gått till Huddinge och att vi står i kö sedan början av december, men som känt är tar det tid (lång tid).
    Vårt närmsta "lilla" mål är att få träffa en läkare på Huddinge, då kunnig läkare på vårt sjukhus är långtids sjukskriven (Har inte träffat läkare mer än per telefon sedan återbesök efter operation). Jag säger bara tack och lov att det inte är några diskussioner om att det är ÄD som gäller så att processen kan komma igång utan en massa undersökningar och frågetecken om varför!
    Hoppas på en tid nu under vintern/tidig vår.

Styrkekram till er som också väntar/pimpom

Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...