• Fiaflopp

Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...

Vi är ju en hel del nu som Linisen skrev i ett inlägg så varför skriver ingen...?
    Här kan vi skriva ner var vi befinner oss i proceduren,hur vi mår,vad vi tänker och självklart annat än ÄD också.

Så brudar,babbla på nu för guds skull för vi HAR saker att ventilera...eller hur?

• Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...
  • Fiaflopp

Oj så jag stavade ser jag nu...*s*

I dag vaknade jag med ångest,fick veta för ett tag sen att min svåger ska bli pappa...gubbens lillebror alltså.
    Jättejobbigt,varför ska dom vara först? Han är bara 25 och har inte försökt något alls...gubben är 32 och har försökt i över 3 år,6 ivf försök bakom oss och ändå inget plus...inget kärleksbarn ännu,ska vi någonsin få uppleva det tro? Jag vet inte,jag tvivlar faktiskt.
    Så jobbigt allt ska vara...nu vill jag bara att donatorn ska vara funnen,att tiden är inne för att se om vi någonsin ska få bli föräldrar för det här är sista chansen,den absolut sista...pengarna räcker inte till längre,vi har skulder på 110.000 redan för just barnlängtan,det kostar att längta och vilja för en del,en del kan bara ha det lite mysigt en stund så blir det ett kärleksbarn...så orättvist.

• Lillefot

Hej, hej!
    Här är en till som behöver ÄD. Ja, jag har ju skrivit någon gång förut... Vi har varit på ett första besök på AVA-kliniken i Åbo. Nu väntar vi på att få behandling i maj, juni, förhoppningsvis. Spännande och skönt att det är på gång!

Måste också passa att ge en massa guldstjärnor eller något till alla som är villiga att donera äggceller. Tack, tack, tack för att ni finns!

• Fiaflopp

Lillefot:
    Så konstigt att ni inte kan vänta er förräns i Maj,Juni!
    Till oss har de sagt att kötiden är mellan 3-6 månader från att man ställer sig i kön och det gjorde vi i Oktober men även att om de finner rätt donator innan så får vi komma då,alltså komma så fort de har hittat rätt donator...
    Om jag ska räkna på Oktober och 6 månader fram så är det ju i Mars...har de lurat oss undrar jag?

• Fiaflopp

Ringde dit för en stund sen och vi ska få behandling senast i mitten av April

• Linisen

Fiaflopp!!

Härligt tjejen, det var jäklar vad det har rasslat till i tråden här då

NixXL

Om du vill kan du gå in på Venus sida, hon är även moderator där. Hon har precis donerat ägg (gulle henne) Hon har två barn sedan innan
    Annars kan jag försöka svara på de frågor du har, jag letar också efter donator men det är inte helt enkelt det där. Du kan också gå in på www.sahlgrenska.se och klicka dig fram till reproduktions medicin eller läsa på www.villhabarn.com, där finns även ett forum för donatorer. Puh, det var en del info det, hojta om du behöver mer. Vi ägglösa har ju en tendens att läsa på en del om det här, känner mig som en jäkla uppslagsbok ibland

Som Fiaflopp har sagt innan, det du gör är helt otoligt guld värt för oss som inte kan bli mammor på annat sätt.
    Jag kikar även lite på adoption men får vänta lite då vi inte är gifta
    Vi ska försöka med ÄD först.

Kramar Linisen

• Fiaflopp

Ja va fan,vi måste ju starta nån gång ju...inte bara läsa utan även skriva också...lite meningen ju *s*

JAg har lite ångest faktiskt,vi har ju gjort 6 ivf försök och under 5 av dem så har jag haft dålig äggkvalitet men nu det sista så var det kanonkvalitet helt plötsligt och det beror nog på att jag slutade röka i Augusti...
    Ska vi gå på ÄD eller köpa 3 ivf till?
    FAN så jobbigt det blev nu kan jag lova...
    Med ÄD är man ju garanterad fina embryon men vid ivf vet man ju aldrig och det är ganska jobbiga behandlingar vi pratar om,har man gjort 6 st så är man ganska trött och mår piss emellan varven...

• Linisen

Man mår lika piss vid ett ÄD kan jag tro + att har man möjligheten att få en "egen" liten bebbe hade jag nog taigt den. Det är inte bättre odds gällande ÄD tyvärr. Får man fina ägg och har över är det inte säkert att de klarar en upptining och då står man där och får börja om igen.
    Ja huja, det är svårt men som sagt du vet ju, jag står ju fortfarande bara på kö och har ingen erfarenhet vid IVF.

Kramis

• Fiaflopp

Dte måste vara bättre odds vid ÄD eftersom de kollar och klassar embryona ordentligt,det görs inte vid ivf på samma sätt och vid ÄD så fryser man inga dåliga ägg...ej heller får man tillbaka ett halvdåligt...

• uniMog

Jag lägger den här tråden i mina favoriter så jag kan återkomma till den när jag slutat amma och påbörjat utredningen!

Måste bara säga att i pappren jag fick så står det att man visst kan ge sina ägg till en speciellt person. Jag blev helt paff för det har jag fått höra att man INTE kan.

Nåja, vi får väl se om de ens tycker jag duger

• Fiaflopp

Det kan man nog få göra men inte överallt.....och jag är ganska osäker på var och vid vilka tillfällen man får det,man kanske får välja själv helt enkelt.

Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...