• Misty

Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...

Hej!

jag ska få göra mitt andra ivf nu med start i sutet av denna månad men jag bara känner i hela mig att detta kommer inte heller lyckas. Det förra (första försöket) gav inget, bara två pyttesmå ägg. Har ett mkt högt fsh-värde (18) men min läkare säger att jag inte är i ett tidigt klimakterie utan bara har "slöa" äggstockar??? *suck*

Hur som helst har jag ju redan tänkt förbi detta inte ens påbörjade ivf-försök och funderar på ÄD. Helt klart är att jag och min sambo ska försöka med ÄD, men det är ju denna långa väntetid som känns såååå dryg och jag blir ju inte yngre!

Alternativet är ju Finland, även om det är dyrt...fast snabb kötid.

Några fler i samma sits just nu? Finland eller Sverige?

Kram Misty

• Misty

Hej tjejer!

Nu har jag fått beskedet, efter 2 misslyckade IVF-försök, att det som gäller för oss är ÄD.
    Min läkare rekommenderade Finland före Sverige....visserligen kostar det en massa pengar men han sa att utveckling där ligger långt före Sverige, resultaten bra och snabbare kötid. Fast vi har fått en remiss via honom till Uppsala också men kötiden där är väldigt lång vad jag har förstått.

Tjejer - ni som just nu genomgår/har genomgått ÄD i Finland eller Sverige hur har det varit? Vad rekommenderas? Kan tillägga att jag har en underbar lillasyster som är villig att donera ägg. Hon ska inte donera till mig utan jag får av någon annan, hon bara hjälper mig att komma fram i kön genom att donera ägg till Uppsala.

Jag har märkt att denna tråd går lite upp och ner ibland skriver man och sen är det tyst....jag hoppas nån vill vara gullig och svara mig denna gång!

Kram Misty

Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...