• Linisen

Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...

Fiaflopp!!

Härligt tjejen, det var jäklar vad det har rasslat till i tråden här då

NixXL

Om du vill kan du gå in på Venus sida, hon är även moderator där. Hon har precis donerat ägg (gulle henne) Hon har två barn sedan innan
    Annars kan jag försöka svara på de frågor du har, jag letar också efter donator men det är inte helt enkelt det där. Du kan också gå in på www.sahlgrenska.se och klicka dig fram till reproduktions medicin eller läsa på www.villhabarn.com, där finns även ett forum för donatorer. Puh, det var en del info det, hojta om du behöver mer. Vi ägglösa har ju en tendens att läsa på en del om det här, känner mig som en jäkla uppslagsbok ibland

Som Fiaflopp har sagt innan, det du gör är helt otoligt guld värt för oss som inte kan bli mammor på annat sätt.
    Jag kikar även lite på adoption men får vänta lite då vi inte är gifta
    Vi ska försöka med ÄD först.

Kramar Linisen

• Linisen

Man mår lika piss vid ett ÄD kan jag tro + att har man möjligheten att få en "egen" liten bebbe hade jag nog taigt den. Det är inte bättre odds gällande ÄD tyvärr. Får man fina ägg och har över är det inte säkert att de klarar en upptining och då står man där och får börja om igen.
    Ja huja, det är svårt men som sagt du vet ju, jag står ju fortfarande bara på kö och har ingen erfarenhet vid IVF.

Kramis

• Linisen

Man får lov att ge sina ägg till en specifik person om det tex rör sig om syskondonationer, tyvärr vill min syster inte donera till mig. Jag förstår henne på ett sätt men är samtidigt lite ledsen på ett annat saätt. Hon är 22 och har inte riktigt kommit dit i livet då hon vill ha barn, hon säger också att det skulle kännas konstigt att se min E som den biologiska pappan till "deras" barn. För det blir ju min systers och E's barn i grund och botten även om jag är mamma. Ja, ja ni förstår att det inte är så lätt det där.

Den möjligheten finns på alla sukhus oavsett vart man bor i landet, men oftast rekommenderar de korsbyte just för att undvika känslomässiga fadäser.

Kram Linisen

• Linisen

Puff

Vad finns ni tjejer?

Kram
    L

• Linisen

Hej

Måste bara höra med er hur många pga av sina hormonrubbningar har problem med sin vikt?

Jag åt Levial ett tag men mådde inte bra av att äta hormoner + att mina bröst på mammografin visade tecken på alldeles för hög täthet = INTE BRA!

Själv upplever jag att jag har en "flytring" kring magen, en riktig "tanta" mage och kroppen har i övrigt blivit rädd lös liksom. Ben och händer är torra och huden elasticitet är inte alls lika bra som den har varit.

Men VIKTEN!
    Huu, är det någon mer än jag som har gått upp??!
    Jag har alltid varit rätt stabil, upp ett eller 2 och ner lika mycket men det här är inte kul.

Någon mer?

• Linisen

RÄTT LÖS ska det ju stå

Fast den blir rädd av att vara lös

• Linisen

Hej tjejer

Vad tycker ni om detta då?

hämtat från www.pofsupport.org.

Lina

10. What kind of research is presently being done to help women with POF?

Experimental research is being done in which a woman uses a donor egg and has the nucleus of her own egg injected into the donor's egg. This is in the early stages at present, it has not been tried in animals before bringing it to humans as far as I can tell, and it does raise a series of troubling questions about how it might work and what could go wrong, as does all of this sort of stuff. I don't believe that it is a technology ready to be used by women with POF. The place where this work is being done is New York University.

• Linisen

Misty

Mitt förslag är att du går och loggar in dig på www.villhabarn.com istället. Där håller vi alla till som håller på med ÄD och alla är super på att svara på frågor.
    Tyvärr är det alldeles för dött här.

Välkommen till oss!
    //L

Svar på tråden Vänskapstråd för oss som behöver ÄD,skärp er tjejjer och skriv nu...