• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2012-11-04 15:34:16 följande:
    Inget har hänt, tvivlar att det blir av någon gång. Och mannen vill inte IVF...
    :( Jag vill ändå fortsätta hålla mina tummar. Kan vi inte hoppas på 2013 oxå??
  • Anonym (jag också)

Jag hoppas fortfarande, dag 27 och ingen mens, håll tummarna...

• Anonym (Lilla jag)

Inget skrivet sen 13 dec...kom mensen?

• Anonym (jag också)

Ja, som vanligt. På måndag ska jag till sjukhuset att tala med läkaren om hur vi ska gå vidare med detta, inga barn sedan 2007 trots att man försöker varje månad. 

• Anonym (Lilla jag)

Vet inte om ngn hänger kvar här, hur gick det när du träffade läkaren? Har ngt magiskt hänt sedan januari???

• Mita1973

testa med ägglossningstest funka på första försöket här

• Anonym (jag också 2)

Hej! Fortfarande inte gravid, tyvärr. Ägglossningstest funkar bra men jag blir inte gravid i alla fall. Läkaren på sjukhuset rådde att göra IVF privat så jag ska göra det men inte just nu.

• Anonym (Lilla jag)

Ok, vad trist. Men då hoppas vi på att det går vägen sen med IVF. Tiden går sjukt fort. Min 2:a som jag hade så svårt att bli gravid med är nu 2 år. Skrämmande.

• Anonym (jag också 2)

Wow! Något händer! Dag 31 och ingen mens, ska testa i kväll!!!

• Anonym (jag också 2)

Äntligen gravid! Efter över 2 års försök efter missfallet:) Jag är i v. 6+2:)

• Anonym (Lilla jag)

Det här är ju löjligt, jag har missat min egen tråd!! Har det gått bra? Är du verkligen gravid?!?!?! Hur går det? Hoppas du ser detta!!

• Anonym (Lilla jag)

Anonym (jag oxå) Hur går det för dig??

• Anonym (jag också 2)

Tyvärr, inte längre gravid, missfall för två månader sedan,  i  v. 12 :(

Ibland tappar jag hoppet att det blir flera barn. Det var mitt andra MA, första var 2011 i vecka 9, andra 2013 i v. 12. Jag har nästan förblödigt på golvet i badrummet och sedan på sjukhuset men slutligen skrapades jag under narkos så än så länge räcker det med graviditeter för min del:(

Men å andra sidan så var det underbart att äntligen få vara gravid, även om det inte gav några bebisar.

• Anonym (Lilla jag)

Usch, jag beklagar... Rynkar på näsan

• Anonym (jag också 2)

Jag blev igen gravid, 4 månader efter mitt andra MA, men i v. 10 blev det MA igen, mitt tredje. Så nu går det ganska bra med att bli gravid men i stället blir det MA gång efter gång. Undrar hur många MA blir det innan jag får syskon till min 6-åring.

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??