• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (vill också)

Hej, sitter här ledsen, min mens är en vecka TIDIG!!! och jag har just fått veta att mannens syster blivit gravid, igen! De har försökt ett kort tag, men förra gången blev hon gravid oplanerat så hon tyckte det tog lång tid Sitter och är skadeglad över att hon mår lika illa och spyr massor även denna gång!  

• Anonym (Lilla jag)
     Åh, vad tråkigt....Både att mensen kom för tidigt och graviditetsnyheterna....förstår att du känner dig skadeglad över illamåendet och det får du vara oxå!

Och till "jag också"- såg inte att du skrivit. Cerazette är minipiller som man kan äta när man ammar.

Här händer det inte så mkt, inget nytt å spännande att berätta iaf. Inte mer än att tiden flyger iväg och jag har ångest för att sommaren är över!!! Jag ogillar inte hösten, men jag ogillar STARKT att sommaren är ÖVER! GAAAH! Känner mig aldrig färdig med sommaren....mera, mera!!
    Men men...får väl börja klä på mig lite mer å gilla läget...i år igen... 
  • Anonym (vill också)

Idag är jag på bättre humör! Hoppas jag känner mig lika okej med läget imorgon då vi ska fira kusinen som fyller 2 och träffa den gravidasvägerskan...

MIn dotter är iaf säker på att en familj är tre, såfort vi ser tre djur av samma slag så är de en familj. Som de tre knubbsälarna på Skansen vi såg i veckan. Så det kanske är dax för mig att acceptera att en familj på tre är en HEL familj och inte måste utökas till fyra för att vara perfekt! För jag har ju världens bästa dotter iaf

• Anonym (vill också)

Nu har jag varit på Apoteket och köpt rosenrot, måste prova något nytt, och nyttigare mat blir det också, för både mig och mannen!

• Anonym (Lilla jag)

Gick det bra i söndags?
    Bra att du försöker tänka positivt, men jag minns att jag i bakhuvudet alltid tänkte lite bittert...Hoppas du är bättre än mig på positiva tankar! Å självklart är ju 3 en familj! Finns det ett barn- då är man en familj!
    Jag åt rosenrot oxå, men minns inte riktigt när...har för mig att jag slutade efter ngn månad....undrar om det var så å varför....

Här hemma börjar dock kriget komma. Storasyster har ju alltid haft humör å alltid varit i trotsåldern....både1,2,3 å 4 år...å tom 1,5...2,5...3,5... Oskyldig .
    Iaf....så skallade hon sin lillasyster idag så båda fick märken å skrek i högan sky...KärlekHjärta 

• Anonym (vill också)

Vet inte om det är rosenroten, började i förrgår, men jag har ont i brösten, ungefär som de kan ömma när man har mens, kör ÄL-test varje dag nu för att hålla koll, för jag har läst att de kan öka risken för missfall om man äter dem efter ÄL och det vill jag ju inte. Om jag blir gravid så ska det stanna kvar. Kämpar även på att dra ner på kaffedrickandet, men det är svårt, är en kaffetant av stora mått!

Är frisk nu så nu kan jag träna igen och det känns bra, sen har jag fått med sambon på nyttigare linje här hemma. Allt för att öka bådas fertilitet

• Anonym (Lilla jag)

Jag "tvingade" gubben att äta zinktabletter oxå, värt att testa kanske?

• Anonym (vill också)

Är massa zink i multivitamintabletterna, jag "tvingar" honom att äta

• Anonym (vill också)

Äntligen ÄL, skippar träningen idag och hoppar i säng så fort dottern somnat. Får ta gymmet någon annan dag Denna gång har jag kört ÄL-test sedan sista dagen på mensen, så att vi inte skulle missa med tanke på att förra mensen var två veckor för tidig!

• Anonym (Lilla jag)

Hur har det gått??  :o)

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??