• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Carro)

Här har ni en till som inte får till 2:an.
    Vi har dock "bara" försökt i 7 månader, men jag blir ändå lika ledssen varje gång som mensen kommer :(
    Vill så gärna ha ett syskon till min son. Jag ville ha barn tätt. Men nu ser det inte ut att kunna bli några täta syskon i alla fall.

Samtidigt sitter sambon och har ångrat sig. Inte att han inte vill ha flera, utan tvärt om.
    Han går upp i antal. Vi har alltid sagt att vi ska ha mellan 2-3 barn.
    Nu sitter han och säger "Jag skulle nog kunna tänka mig att ha 4 barn!".
    Visst blir jag glad för att han vill ha flera barn, men samtidigt blir jag lite ledsen eftersom att vi inte ens får till en 2:a! :(

• Anonym (vill också)

Välkommen Carro!
    Hur gammalt är ditt barn?

Var så nära att gå in på Apoteket och köpa ett gravtest. Är så uppsvullen och pruttig i magen, minns inte hur tidigt man blev det sist....
    Igår hade jag en riktigt pissig dag, jag hade rejält magknip till och från och trodde nästan jag skulle spy massa gånger av smärtan. Och rätt lös i magen med, och när jag var gravid sist så var jag ju hård, så jag tror inte att detta är ett grav-symptom, men kan ändå inte låta bli att försöka tolka det som det...

Jobbar hela helgen så det blir inget valborgsfriande för mig, så jag behöver därmed inte fundera på om jag får dricka eller inte Gäller att se det positiva i det hela

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Carro) skrev 2011-04-28 19:58:56 följande:
    Här har ni en till som inte får till 2:an.
    Vi har dock "bara" försökt i 7 månader, men jag blir ändå lika ledssen varje gång som mensen kommer :(
    Vill så gärna ha ett syskon till min son. Jag ville ha barn tätt. Men nu ser det inte ut att kunna bli några täta syskon i alla fall.

Samtidigt sitter sambon och har ångrat sig. Inte att han inte vill ha flera, utan tvärt om.
    Han går upp i antal. Vi har alltid sagt att vi ska ha mellan 2-3 barn.
    Nu sitter han och säger "Jag skulle nog kunna tänka mig att ha 4 barn!".
    Visst blir jag glad för att han vill ha flera barn, men samtidigt blir jag lite ledsen eftersom att vi inte ens får till en 2:a! :(
    Hej!
    Omständigheter runt om brukar inte spela ngn roll om de är små eller stora, längtan är lika stor för det! Kanske pressen bli ännu större när din sambo tom vill ha fler helt plötsligt!?
    Jag var i en tvärt om sits, min sambo ångrade ju sig å ville INTE ha fler barn.... Men nu, när jag väl väntar nr 2 (efter evigheter känns det som) så är han faktiskt glad Glad
    Och även om vi alla redan har barn sedan innan- så är ju längtan efter en 2 lika stor ändå.
    Ibland får man ju dåligt samvete för man önskar och längtar så efter nr 2, känns som man borde vara nöjd med det man har....men som sagt....finns längtan där- så spelar inte andra omstädigheter ngn roll...

Hoppas ni lyckas snart!
    Anonym (vill också) skrev 2011-04-29 10:34:09 följande:
    Jobbar hela helgen så det blir inget valborgsfriande för mig, så jag behöver därmed inte fundera på om jag får dricka eller inte Gäller att se det positiva i det hela
    Att du klarar av att vänta!!!!! Alhohol eller ej, jag skulle redan ha tagit 10 tester! Skäms
    Ha en trevlig jobbhelg iaf, hoppas du mår bättre i magen snart- vad det än beror på Glad
  • Anonym (vill också)

Lyckades byta tid så jag kunde följa med på grillfesten, så det blev ett test på lunchen. Inget + Men väntat ändå...

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2011-05-01 09:23:36 följande:
    Lyckades byta tid så jag kunde följa med på grillfesten, så det blev ett test på lunchen. Inget + Men väntat ändå...
    Så trist.... Men är det ägglossning du kan ha igen då kanske?
    Har du prövat med ngn mer ÄL-sticka?
  • Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2011-05-01 14:27:29 följande:
    Så trist.... Men är det ägglossning du kan ha igen då kanske?
    Har du prövat med ngn mer ÄL-sticka?
    Nope jag har bestmt mig för att sluta försöka, dock ha oskyddat mys fortfarande såklart, fram till efter vårt bröllop 11/6. Sen får vi ta tag i det hela igen om det inte tagit sig av en slump innan dess.... Vill ju helst inte vara gravid när jag gifter mig så jag får dricka champange osv, men samtidigt så kommer jag inte bli ledsen om det "råkar" hända innan dess

Och någon mer alkohol blir de inte på ett tag iaf, för min mage har inte återhämtat sig efter torsdagens magknip. Oj vad ont jag hade igår efter lite tyngre grillad mat och en öl... SÅ nu blir det snäll mat och dricka för magens skull, och kaffe har jag gått från 5-10 koppar per dag till ingen eller en!!!!
  • Anonym (Carro)

Hoppsan. Glömde visst posta förra inlägget :P

Min son är 14 månader nu.

I dag kom mensen, igen. Åter igen ett misslyckande :(
    Känner för att gråta varje gång mensen kommer.

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Carro) skrev 2011-05-04 19:01:13 följande:
    Hoppsan. Glömde visst posta förra inlägget :P

Min son är 14 månader nu.

I dag kom mensen, igen. Åter igen ett misslyckande :(
    Känner för att gråta varje gång mensen kommer.

Gråt du, man kanske inte mår så mkt bättre direkt, men.....jag var ju sänkt i ett par dgr varje gång mensen kom...orkade inte göra ngt, var tjuring mot sambon mm...inte till ngn nytta....men men som sagt... man måste få sörja lite.

Själv har jag ångest......för magsjukan...det värsta jag vet är magsjuka...Klarar inte av att kräkas. Beter mig som en bebis, eller rättare sagt, värre, för bebisar är "duktiga" på att kräkas, bryr sig inte så mkt.... Jag får panik å blir verkligen helt sänkt...

Min dotter var ju magsjuk för ett par veckor sen, jag slapp kräket, blev bara lite dålig i magen..

Nu är vi båda dåliga i magen IGEN!! Gaaaaah! Kommer detta innebära kräk om ngn dag eller?!?!? PANIIIIK! För mig alltså.... Klart man kan vara kass i magen utan att det bli mer, men JAG tror ju alltid det värsta... Dottern fick sova på handdukar bredvid pappa i natt å jag sov i hennes säng Skäms. Men jag klarar verkligen inte av detta med att jag ska kräkas... Ta hand om henne är helt ok, men tänk om jag.......
    Undrar hur mkt sammandragningar man får om man blir magsjuk, lär ju inte vara så skönt det heller...
    Herrejösses, en hel utläggning om kräk.
    Där ser ni vilken kräkångest jag har!
    Nu off till ICA innan allt sätter fart....   Flört

• Anonym (vill också)

Min brorsson kom till värden efter att mamman varit magsjuk och spytt i ett dygn, tre eller fyra veckor förtidigt Nu gick ju allt bra, men förlossningen var väldigt tuff då hon inte hade någon energi kvar innan hon började.

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2011-05-05 11:32:25 följande:
    Min brorsson kom till värden efter att mamman varit magsjuk och spytt i ett dygn, tre eller fyra veckor förtidigt Nu gick ju allt bra, men förlossningen var väldigt tuff då hon inte hade någon energi kvar innan hon började.
    Just därför är min ångest om möjligt ännu större nu som gravid. Är ju i v 32 så man vet ju aldrig... MEN har hört många som varit magsjuka i de sista vekckorna å inte märkt av ngt... Det beror väl helt enkelt på kroppen, hur mkt den klarar...
    Mår illa, kan vara för jag behöver vila oxå, tarmar kan ju vara lite ihoptryckta just nu, det finns väl många orsaker, MEN som sagt,....man tänker det värsta.
    Är vår lediga dag i dag å tjejen är i full fart, hon mår iaf inte dåligt... Får väl se om det blir ngt mer toabesök efter lunch, kan ju hoppas på lite "stabilisering" Skrattande
    Önskar att hon hade varit liiite större å mer självgående, eller lite mindre å fortf behövde vila på dagen.....för jag vill viiiilaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??