• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Carro)

Jag försöker se det som att jag ska vara glad över att kroppen fungerar som den ska.
    Men det är inte så lätt. Ursh.

Har inte försökt med ägglossningstest än, är det något man borde göra?

Jag brukar ha riktigt ont vid ägglossning, är det då man ska agera "bebisfabrik" eller är det strax innan eller efter som är bäst?

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Carro) skrev 2011-05-05 19:22:28 följande:

Jag försöker se det som att jag ska vara glad över att kroppen fungerar som den ska.
    Men det är inte så lätt. Ursh.

Har inte försökt med ägglossningstest än, är det något man borde göra?

Jag brukar ha riktigt ont vid ägglossning, är det då man ska agera "bebisfabrik" eller är det strax innan eller efter som är bäst?

Jag kände ju oxå av ägglossning rejält, så ont ibland så det inte var skönt alls att ha sex. Men när det gör som ondast, undrar om det inte är när ägget släpper? Så ngn dag innan å direkt efter borde räcka...
    Helt sjukt, jag minns inte. Men jag skaffade ändå en fertilitetsmonitor som mätte både 2 olika hormoner... Så den visade alltså låg, hög och max fertilitet...Vet inte vad jag ska säga, men jag hann väl använda den några ggr innan jag blev gravid...Om det var den som hjålpte till att välja ut dagar eller om det var att jag släppte lite mer på kontrollen då vet jag inte. Men, jag blev ju gravid efter nästan 2 års försök!
  • Anonym (Carro)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2011-05-05 20:26:13 följande:
    Jag kände ju oxå av ägglossning rejält, så ont ibland så det inte var skönt alls att ha sex. Men när det gör som ondast, undrar om det inte är när ägget släpper? Så ngn dag innan å direkt efter borde räcka...
    Helt sjukt, jag minns inte. Men jag skaffade ändå en fertilitetsmonitor som mätte både 2 olika hormoner... Så den visade alltså låg, hög och max fertilitet...Vet inte vad jag ska säga, men jag hann väl använda den några ggr innan jag blev gravid...Om det var den som hjålpte till att välja ut dagar eller om det var att jag släppte lite mer på kontrollen då vet jag inte. Men, jag blev ju gravid efter nästan 2 års försök!
    Jag brukar ju börja känna mig lite svullen och öm strax innan det gör ond också. kanske är då man ska ha sex :P

Kan tänka mig att det kommer ta ca 2 år för mig med. Med tanke på att även fast min son inte var planerad, så "slarvade" vi i 2 år innan jag faktiskt blev gravid. Jag som trodde det var lätt att bli gravid. *haha*
    Så fel jag hade!
  • Anonym (hm)

Vi har kört oskyddat sen första barnet kom. Hon är nu 2.5 år. Nu försöker vi inte aktivt, blir det så blir det. Men verkar ta lång tid innan det blir

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Carro) skrev 2011-05-06 19:10:58 följande:
    Jag brukar ju börja känna mig lite svullen och öm strax innan det gör ond också. kanske är då man ska ha sex :P

Kan tänka mig att det kommer ta ca 2 år för mig med. Med tanke på att även fast min son inte var planerad, så "slarvade" vi i 2 år innan jag faktiskt blev gravid. Jag som trodde det var lätt att bli gravid. *haha*
    Så fel jag hade!
    Vi försäkte aktivt iaf i 1 år innan dottern blev till...Men försökte i närmare 2 år.. Men i början hade jag nog inte så stor koll på ägglossning och att det faktiskt bara är några dgr varje månad det verkligen kan klicka!

Många har försökt så mkt längre, vissa har aldrig fått uppleva lycka att vara gravid. Men ändå gör det så ont varje månad man misslyckats med försök till syskon... Rynkar på näsan

Nu är vi iaf 2 som till slut lyckats- jag hoppas verkligen att vi alla till slut kan säga att vi lyckades!!
  • Anonym (jag också)

Ja, jag lyckades att bli gravid i april efter nästan 3 års försök. Men i förgår i vecka 9 fick jag bruna flytnigar.

Jag fick även en liten blödning igår kväll och imorse åkte jag till sjukhuset. Hjärtat på fostret slår men fostret är bara 4 mm lång, läkaren sa att antingen blev jag gravid 3 veckor senare än jag trodde eller så slutade fostret att växa i vecka 6. Jag får åka igen om 9 dagar och kolla om fostret fortfarande lever och om det har vuxit något. Men jag har inte så stora förhoppningar, jag vet ju när jag plussade.

Men jag är glad att jag lyckades att bli gravid, även om det slutar med missfall. Det finns hopp så att säga.
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2011-05-09 15:36:02 följande:
    Ja, jag lyckades att bli gravid i april efter nästan 3 års försök. Men i förgår i vecka 9 fick jag bruna flytnigar.
    Jag fick även en liten blödning igår kväll och imorse åkte jag till sjukhuset. Hjärtat på fostret slår men fostret är bara 4 mm lång, läkaren sa att antingen blev jag gravid 3 veckor senare än jag trodde eller så slutade fostret att växa i vecka 6. Jag får åka igen om 9 dagar och kolla om fostret fortfarande lever och om det har vuxit något. Men jag har inte så stora förhoppningar, jag vet ju när jag plussade.

Men jag är glad att jag lyckades att bli gravid, även om det slutar med missfall. Det finns hopp så att säga.
    Vad tråkigt om det skulle vara så :( Men som du skriver- det är en bra känsla att veta att man iaf KAN bli gravid. Även om det är fruktansvärt orättvist att få missfall efter att man kämpat så länge!!
    MEN- jag fick ju oxå missfall om du minns- även om det bara var några dgr efter BIM. Sen tog det 2 månader innan jag blev gravid igen och det har ju gått bra än så länge :)
    Så vi håller tummarna att det blir av snart igen OM detta inte skulle gå vägen för dig..

Själv undrar jag lite varför jag mår så illa hela tiden.....flera ggr varje dag kommer anfall av illamående... Ska till BM på onsdag så jag får väl se om de kan ta några prover eller om det kanske bara är som det är.

• Anonym (vill också)
    Anonym (jag också) skrev 2011-05-09 15:36:02 följande:

*kram*
  • Anonym (vill också)

Om det var ÄL som stickan gav utslag på sist så borde jag ju få mens snart, eller nyss, i vilket fall som helst borde det vara typ nu. Fast med all stress som finns i mitt liv just nu så är det inte så konstigt om den hoppar över. Vågar inte testa då jag inte orkar med ett - just nu.
    Först är det stressen över bröllopet om en månad, massa kvar att göra och min pappa ligger i respirator sedan igår, på sjukhus sedan i måndags så jag vet inte om vi ska ställa in eller hur vi gör! Hoppas på att jag är gravid men har inte höga förhoppningar!

• Anonym (vill också)

Ville bara uppdatera med att jag fortfarande inte vet något hur det går med min ev BIM, men däremot så är pappa lite bättre, mindre syresättning och de funderar på att väcka honom och ta bort respiratorn

Och så har jag pratat med mamma och hon vill inte att vi ställer in bröllopet hur det än går, och det var hon som tog upp det hela med orden, hoppas ni inte ställer in! Glad

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??