Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Lilla jag)

Hihi, bananer var ngt nytt! =) Själv köpte jag hem zinktabletter till mannen, jag äter apriforce.
    Vi påbörjade en utredning innan första barnet kom, jag ok, mannen få spermier och slöa. Jag gjorde oxå en spolning då. Efter blev jag gravid.
    Har försökt gå till gyn å kolla upp lite mer än en vanlig koll 2 ggr, men en utredning måste påbörjas om jag ska få kolla upp mer. Men de tror inte det har blivit ngt mer "fel" på vägen, utan det är antagligen spermierna... Men ska man göra provrörbefruktning nu måste det göras privat= kostar pengar. Eftersom vi redan har barn.
    Sen kommer det som är fruktansvärt irriterande: Mannen vill att barnet ska komma till gnm "naturlig" väg. Betyder: Noll hjälp.
    Fan vad surt....
    Får ingen förklaring till varför.

• Anonym (Lilla jag)

Jag är 31 å min man är 47.. Vi gjorde ju utredning innan första barnet kom, så jag minns inte om vi fick ngt antalspermier/ml, minns bara att det var slött..
    Nåja, vi har lyckats en gång- jag hoppas innerligt att det går vägen igen! Ägglossning har nu passerat... Nu kommer den jobbiga väntan...

Tänk om det skulle gå vägen nu? Då bli jag äntligen 2-barnsmamma....ihop med en vännina som precis fått veta att hon blivit gravid...
    Men har man sån tur?
    Nä....
    Posivit tänkande?
    Nä.... inte längre....{#lang_emotions_cry}

Ujuj, vi får verkligen hålla alla tummar å tår för varandra här!

• Anonym (Lilla jag)
    Itchy skrev 2010-05-27 23:17:15 följande:
    Om du har svårt att göra nummer två rekommenderar jag lavemang. Inte ökat spermieintag som någon tyckte.
    Ja det är sant, haha! Fast å andra sidan hade jag nog vänt mig till ett annat forum om det var avföring och inte barn vi pratade om.
    Men den satt bra ändå! {#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (Lilla jag)

Är det ngn som har BIM i dagarna då?
    Själv är jag mitt emellan ägglossning å BIM.... denna väntan...

Pratade med min väninna idag som nyligen blivit gravid... De hade ju inte planerat detta och egentligen vill hon inte ha ett till barn av diverse anledningar som jag kan förstå..
    Men hon kommer nog behålla barnet
    Men det är detta- jag är så ledsen, varför kan inte JAG då få bli gravid? Som verkligen längtar? Känns så orättvist!
    Till råga på allt så kan hon egentligen inte ens bli gravid... (trånga äggledare kan det ha varit)... första kom ju via ivf.

MEN JAG DÅÅÅÅ???????
    Frisk å längtar!!

• Anonym (Lilla jag)

Undrar om inte måndagen den 7:e är min BIM dag.,.. Runt om den dagen iaf.
    Nä, man lär sig inte, man hoppas varje månad och blir så ledsen när mensen kommer..
    En gång blev jag skengravid på riktigt, hugg i livmodern ca 7 dgr efter ägglossning (tjooo, är det ägget som fäster!?), nidbödning (som var ngt annat tjafs då), molande värk från det att jag kände hugget (tjooo- är det livmodern som börjar vidga sig?)
    Hahahahaaaa, mensen kom såååå punktligt!!!
    Jisses vad ledsen jag blev då.... Var nästan helt bomb på att jag var gravid med alla dessa symtom...
    Fast å andra sidan... Men första barnet blev jag öm i tuttarna direkt runt BIM. Känner aldrig av dom annars, inte ens vid mens.
    Så skulle dom bli ömma- då skulle jag hoppa högt av lycka!

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-05-31 18:32:32 följande:
    PMS skilljer sig inte från gravidsymptom, eller hur?
    Nä, det gör ju inte det.... Så man kan ju inte annat än att bara vänta å se..
    7 dgr kvar...

Nu tänker jag banne mig pimpla vin i helgen och ignorera allt som heter barn... Eller ja, det kom väl ut lite fel. Kan ju inte ignorera min dotter {#lang_emotions_dreamer}
    Jag ska glömma allt som heter syskonlängtan...

Hoppas sommaren blir härligt varm.....
  • Anonym (Lilla jag)

Usch, sitter här å surfar runt i forumen och läser gravsymtom, folk som äntligen plussat mm..
    Jag blir så avis, jag blir arg på mig för att jag plågar mig så, jag blir ledsen för att jag inte lyckas....
    Önskar jag kunde släppa detta nu.
    Fast det enda som skulle få mig att sluta tänka på ägglossning, bim och bebbe i magen är just en... bebbe i magen.
    Tack på förhand.
    {#lang_emotions_wink}

• Anonym (Lilla jag)

Snart BIM....inga ömma tuttar.......än....... Flört

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-06-06 21:57:06 följande:
    Tja om jag hade haft en normal ca 4 veckors menscykel hade jag haft BIM förra veckan, men som läget är nu så hoppas jag på en BIM till om tre veckor, oftast så blir det ju runt 8 veckor på min cykel. Känner mig absolut inte gravid, även om jag trodde jag hade ÄL för 3 veckor sedan. Jag har inte bara inbillade gravidsymptom utan även inbillade ÄL symptom
    Ja, man är ju duktig på att inbilla sig de där symptomen......BIM idag med ständig mensvärk och lite rosa som jag skrev tidigare.... Tycker mig ha liiite tyngre bröst oxå, men för en vanlig svensson som inte tänker graviditet så är det som vanligt....
    Japp, räknar med att få besök av underbara tanten senare i dag då.
    Najs.
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??