• MelvinMeja

Gastric by pass opererad och gravid

Dags att förnya tråden.

Här träffas vi som är Gastric by pass opererade och gravida/planerar att bli gravid och pratar av oss.

Välkommen hit

Här kan du hitta vår www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48406482.html

• Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid
  • LykkesMamma

Grattis Skrotis! Så söt.....

• MelvinMeja
    Skrotis77 skrev 2010-02-20 08:37:24 följande:
    Åh vad fin hon är. Det var mig en liten tös. Hur mår du? Gick fölossningen bra?
    Melvin 010101 Meja 050425 My 100208
  • Skrotis77
    MelvinMeja skrev 2010-02-20 12:12:07 följande:
    Åh vad fin hon är. Det var mig en liten tös. Hur mår du? Gick fölossningen bra?
    LykkesMamma skrev 2010-02-20 12:01:03 följande:
    Grattis Skrotis! Så söt.....
    jenn06 skrev 2010-02-20 09:16:43 följande:
    Grattis skrotis & vad söt hon är :)
    TACK alla...

Mår  Bara bra.. Trött å lite träninsvärk... Lite ONT  där jag blev sydd  å  Förstoppnin gannars så  är alt  KANON
    Minus - 65 KG efter GBP op nu GRAVID
  • Viljabebis

Grattis till en söt liten tjej Skrotis!
    Själv börjar jag känna mig som nyopererad, orkar knappt äta något fick i mig 1/4dels kycklingfile ½dl ris lite sås ½tomat och två små broccilibuketter till middag idag sedan var det tvärstopp, får väl börja äta mer matiga mellanmål för att få i mig allt "vi" behöver nån annan som känner att det tar stopp fortare som gravid?

• Anna Paulita
    Viljabebis skrev 2010-02-20 19:22:09 följande:
    Grattis till en söt liten tjej Skrotis! Själv börjar jag känna mig som nyopererad, orkar knappt äta något fick i mig 1/4dels kycklingfile ½dl ris lite sås ½tomat och två små broccilibuketter till middag idag sedan var det tvärstopp, får väl börja äta mer matiga mellanmål för att få i mig allt "vi" behöver nån annan som känner att det tar stopp fortare som gravid?
    Japp, känner igen den känsla. Blir mätt väldigt fort. :P
    Jag vägrar bara vara mamma...
  • paddeln
    Skrotis77 skrev 2010-02-20 08:37:24 följande:
    stort grattis till tösen din =)
  • MelvinMeja
    Viljabebis skrev 2010-02-20 19:22:09 följande:
    Grattis till en söt liten tjej Skrotis! Själv börjar jag känna mig som nyopererad, orkar knappt äta något fick i mig 1/4dels kycklingfile ½dl ris lite sås ½tomat och två små broccilibuketter till middag idag sedan var det tvärstopp, får väl börja äta mer matiga mellanmål för att få i mig allt "vi" behöver nån annan som känner att det tar stopp fortare som gravid?
    Jag har haft det tvärtom. Kunde äta mycket mer under graviditeten. Nu efter förlossningen så är jag nästan tillbaka där jag var precis efter op. Får i mig jätte lite och dumpar otroligt lätt. Kroppen försöker väl ställa om sig antar jag.
    Jag gick upp 6,5kg under graviditeten och hade 7 dagar efter förlossningen tappat 8kg. Nu har jag bara 8,5kg kvar till mitt slutliga mål. Det kommer nog att gå väldigt sakta men jag hoppas att jag ska nå det.
  • Umm Elias

Jag behöver lite råd! Har blivit kallad på 1 års kontrollen men kommer då vara ca 4 mån gravid *ops*..Ska jag ringa o förvarna dem eller ska jag ta alla prover och bara gå dit?!

• Luna55

Hej

Jag gjorde en magsäcksoperation för ungefär ett år sedan. Nu är jag gravid och har fruktans värt ont i mgen samt back i rygen. jag blöder också till och från och är öm i hela kroppen. Vet någon om det kan höra ihop med operationen?. Har en son sedan innnan och hade en del besvär men det var inte förän senaren än mitten av graviditeten. Nu kräks jag konstant och mår illa och har så ont att jag bara ligger och gråter till och från nu är jag bara i vecka 11. Någon som vet om det kan höra ihop? Eller har haft liknande?

Tacksam för svar! Mvh Luna55

• NellyNelly
    Försöker blir gravid med trean slutat P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 41 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 65 kg. Gick ner 6 kg på flytet.. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. Tacksam för svar! Tack i förihand!
  • mamma 02

Gastric bypass opererade och /planerar att bli gravid. Har försökt sedan Aug/Sep-2012. Tredje barnet.

ÄL 3/10 BIM 17/10
  • MiaIa 90
    mamma 02 skrev 2012-10-15 19:29:54 följande:
    Gastric bypass opererade och /planerar att bli gravid. Har försökt sedan Aug/Sep-2012. Tredje barnet.
    Hur länge sedan är de efter din operation?
  • mamma 02
    MiaIa 90 skrev 2012-10-15 19:45:53 följande:
    Hur länge sedan är de efter din operation?

Nov-10.
    ÄL 3/10 BIM 17/10
  • MiaIa 90
    mamma 02 skrev 2012-10-15 19:46:41 följande:

Nov-10.
    Oki då har de gått ett tag.
    Jag ska nog få operera mig i april nästa år och vet inte om jag kommer orka vänta ett år tills ajg blir gravid som dom vill man ska vänta innan man blir gravid. 
  • mamma 02
    MiaIa 90 skrev 2012-10-15 19:48:59 följande:
    Oki då har de gått ett tag.
    Jag ska nog få operera mig i april nästa år och vet inte om jag kommer orka vänta ett år tills ajg blir gravid som dom vill man ska vänta innan man blir gravid. 

---------------------
    ÄL 3/10 BIM 17/10
  • mamma 02

Nu fick jag blod igen på toa pappret när jag på var toa nu för en liten stund sedan. Det var likadan i tisdagsnatt. Vad kan det vara? Min BIM dag var ju 17/10-12.

ÄL 3/10 BIM 17/10
  • Camilla 843

Vi försöker bli gravid med barn nummer ett (har precis börjat) men ska man göra tester innan för att se hur alla värden ligger? Eller är det bara att köra?

• Kahloromni

Var det svårt för er och bli gravida? 

bruka missköta vitaminerna och det.. kan de bero på det kanske någon som varit i samma sits? Har försökt bli gravid nu i 2 år och de finns inga fel på mig eller sambo. 

fundera om de är för mig och tabletterna och så.. hjälp 

Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid