Anna Paulita skrev 2010-02-17 18:42:46 följande:
Jag vet inte hur ett krampanfall känns. :/ Men det höll i sig i 4 timmar i princip och gick få inte över förrän jag fick ordentlig smärtlindring. Jag hade så ont att jag kräktes och det har jag inte gjort på 10 år, vare sig av magsjuka, balfylla, graviditet eller något annat. En läkare hade ngn teori om att jag fått brock på tarmen, men som sagt, ingen vet något. :( Hur ofta hade du dessa anfall och hur länge höll de i sig?
Jag har också haft samma problem som melvinmeja, dock inte alls i samma omfattning som henne
Men i vecka 20 åkte jag in till akuten då jag hade haft fruktansvärd smärta i flera timmar som inte gick över. Jag grät och ville bara dö så ont gjorde det. Det satt under brösten och ovanför magen. För mig kändes det lite åt magkatarr anfall om du haft det? Det lättade ngt när läkaren tryckte på magen och gick över med morfin som jag fick. Det var som att komma till himlen när smärtan släppte, teorin var gaser som satt fast högt uppe i tarmen som inte kunde komma ut dels på grund av bebisen och dels på grund av att tarmarna är lite omrörda efter open. Detta har tack och lov inte kommit tillbaka för mig, men har varit noga med att försöka äta mat som inte är gasbildande,som kål, kolsyra och lök. Och försök att dricka mycket vatten så du inte blir förstoppad för det kan även förvärra det.
Jag har läst att även om man inte är gbp opad så är detta vanligt under grav!
Nu behöver det ju inte vara det men ville bara säga hur det var för mig

GRATTIS Skrotis!!!1