• MelvinMeja

Gastric by pass opererad och gravid

Dags att förnya tråden.

Här träffas vi som är Gastric by pass opererade och gravida/planerar att bli gravid och pratar av oss.

Välkommen hit

Här kan du hitta vår www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48406482.html

• Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid
  • Irene Panik
    Skrotis77 skrev 2010-02-10 12:47:52 följande:
    Jag hade fått för mig att du skulle sättas igång? är jag helt fel ute eller jhar det kanske blivit ändrade planer? Iofs, det bästa är ju trots allt att kroppen får bestämma själv när det är dags för förlossning....
  • Irene Panik
    Melvinmeja:
    Stort GRATTIS till tösen!
    Ser framemot att höra hur det gick och hur stor hon var..
  • kozzan

paddeln: laredoute har mammakläder på nätet och de är ganska stora i storleken.

• Skrotis77
    Irene Panik skrev 2010-02-10 13:54:42 följande:
    Jag hade fått för mig att du skulle sättas igång? är jag helt fel ute eller jhar det kanske blivit ändrade planer? Iofs, det bästa är ju trots allt att kroppen får bestämma själv när det är dags för förlossning....
    Hallå... Nä det var Melvinmeja som skulle bli igångsatt....

Men de hade ju INTE varit helt FEL att VETA att man skulle få snart..  just nu så  är jag bara så  LESS !!!!!

2 dagr till BF..  har värkar till å från hela tiden men  INGA starka..
    Vill att de ska sätta i gång  ORDENTLIGT NU !!!!!!!!!!
    Minus - 65 KG efter GBP op nu GRAVID
  • Viljabebis

Melvinmeja Grattis!
    Skrotis77 håller tummarna på att du slipper vänta så länge till
    Själv var jag hos Barnmorskan idag, mitt HB hade gått upp från 104 till 114 alltid något men det är ingen hit för magen med järntabletterna, först förstoppning sedan diarre Bebisens hjärtljud låg mellan 125-135 och magen{#lang_emotions_gravid} var 22cm nu börjar det faktiskt synas lite är i V:21+1 idag.

• MelvinMeja

Tjena tjejer. Här kommer en liten uppdatering.

I måndags anlände vi till fl kl 8. Fick en bardkateter insatt kl 9.35 Kl 11.45 vid tredje dragningen trillade den ut. Var då öppen 3cm fast hade fortfarande tapp kvar. De tog även hål på hinnorna då. Kl 15 satte de dropp då det gick så sakta framåt. Kl 16 höjde de droppet och jag satte mig på en pilates boll för att få henne att sjunka ner. Kl 17 la jag mig i sängen igen. Då hade jag knappt någon minut mellan värkarna. Var då öppen 7 cm. Sen gick det väldigt fort. Jag började att få krystvärkar men fick inte krysta. 17.50 började hjärtljuden sjunka från 160 till 60 vid varje värk. Då blev det bråttom. Lustgasen stängdes av och jag fick syre istället. På två krystvärkar och en jäkla vilja anlände våran underbara lilla My kl 17.55 Hon vägde 2975g och var 49cm lång.Från det att de satte igång mig tills att hon var ute tog det 8 timmar och 20 minuter. Hela familjen mår bra. Vi kom hem igår.

Melvin 010101 Meja 050425 My 100208
  • Mrs Kaffelatte

Men det där gjorde ni bra.. En sån underbart söt sak.. Och nyföddisar brukar inte vara det.. Men My var/är.. oj oj oj.. Själv var jag in på RUL i dag... Häftigt.... Blev framflyttad 3 dagar men med tanke på att de bara höftat en tid på mig så tycker jag det var bra gjort.... Tjing!

Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid