• MelvinMeja

Gastric by pass opererad och gravid

Dags att förnya tråden.

Här träffas vi som är Gastric by pass opererade och gravida/planerar att bli gravid och pratar av oss.

Välkommen hit

Här kan du hitta vår www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48406482.html

• Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid
  • MelvinMeja
    AjLavJo skrev 2010-02-04 15:12:59 följande:
    hej hoppas att du får lillan snart =) måste bara få göra mig dum å fråga varför du ska bli igångsatt tidigare än BF lite nyfiken av mig hoppas att du inte tar illa upp... kram Anna
    Ingen fara
    Jag har fått sådana smärtor över magsäcken och ett fruktansvärt illamående pga open. Så läkaren tyckte inte att jag skulle behöva gå tiden ut. Får äta väldigt mycket mediciner nu.
    livet från ljusa sidan skrev 2010-02-04 15:32:22 följande:
    Melvinmeja: Åh men vad synd! Men det kan ju sätta igång nu i helgen ändå fast tappen inte var mogen... Håller alla tummarna för att det kommer gå smidigt på måndag iaf...guuuud vad avis jag är att du har bebis i början på nästa vecka
    Det känns lite konstigt att ha fått en tid för att komma in och bli igångsatt. Mina andra har ju kommit spontant. Nu är det inte många dagar kvar innan jag får snusa på lilla My.
  • Mrs Kaffelatte
    MelvinMeja skrev 2010-02-04 16:05:37 följande:
    Ingen fara Jag har fått sådana smärtor över magsäcken och ett fruktansvärt illamående pga open. Så läkaren tyckte inte att jag skulle behöva gå tiden ut. Får äta väldigt mycket mediciner nu. Det känns lite konstigt att ha fått en tid för att komma in och bli igångsatt. Mina andra har ju kommit spontant. Nu är det inte många dagar kvar innan jag får snusa på lilla My.
    Åhh jag vill åxå snusa bebis..
    Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • Maria K

kikar in trots att jag inte är gravid.
    Blev gravid 7 månader efter min GBP och fick helt utan förvarning i v24+2 en dotter den 2/8-09.
    Man vet inte varför hon föddes när hon gjorde, men de tror inte att det berodde på operationen ialafall.

• MelvinMeja
    Maria K skrev 2010-02-04 17:34:40 följande:
    kikar in trots att jag inte är gravid. Blev gravid 7 månader efter min GBP och fick helt utan förvarning i v24+2 en dotter den 2/8-09. Man vet inte varför hon föddes när hon gjorde, men de tror inte att det berodde på operationen ialafall.
    Oj, det var tidigt. Får man fråga hur det har gått för er? Du behöver absolut inte svara om du inte vill.
  • Maria K

Joda ligger i soffan med en nu 6 månaders "bablande"bäbis som är utan syrgas och "bara" har 4 mediciner kvar.
    Hon har haft en blödning på högersida av hjärnan så hon kommer förmodligen få motoriksvårigheter hur mycket får tiden visa, men det är inget vi märkt av än.

Hon när nästan som en helt vanlig 2,5 månaders bäbis.

• MelvinMeja
    Maria K skrev 2010-02-04 20:07:59 följande:
    Joda ligger i soffan med en nu 6 månaders "bablande"bäbis som är utan syrgas och "bara" har 4 mediciner kvar. Hon har haft en blödning på högersida av hjärnan så hon kommer förmodligen få motoriksvårigheter hur mycket får tiden visa, men det är inget vi märkt av än. Hon när nästan som en helt vanlig 2,5 månaders bäbis.
    Åh vad skönt att det har gått så bra. Det är ju alltid lite osäkert när de föds så tidigt. Tack för att du delade med dig.
  • paddeln
    Mrs Kaffelatte skrev 2010-02-03 23:17:23 följande:
    Lika här har inte en aning om när sista mensen var. Har PCO och ingen regelbunden mens.Brukar skriva upp i mobilen när jag har mens.. Men dock då råkade jag radera allt i min telefon precis i denna veva så jag har inte en aning. Men enligt det UL jag gjort (inte RUL) så är jag 18+1.Ska in på RUL nästa torsdag så då datumbestäms jag..Är detta ditt första??
    jepp detta är mitt första, så man känner att man har noll koll. och vet inte om jag tycker att min barnmoska är så bra, går nästan därifrån med mera ????

Jag får vänta till den 17 då som sagt över mitt datum, väldigt nervös.

Är detta din första??
  • Mrs Kaffelatte
    paddeln skrev 2010-02-05 21:11:04 följande:
    jepp detta är mitt första, så man känner att man har noll koll. och vet inte om jag tycker att min barnmoska är så bra, går nästan därifrån med mera ???? Jag får vänta till den 17 då som sagt över mitt datum, väldigt nervös. Är detta din första??
    Hahaha.. det var som den första läkaren jag träffade.. Blev bara sååå grinig och sur på henne så jag var bara såå glad över att få komma till specilisten.

Japp mitt första och troligtvis enda.

Men på torsdag så får jag mitt datum och bilder på Myran..

Ska ta med den blivande mormodern.. Hon är såååååå Nöjd över att få följa med...
    Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • kozzan

Nu har jag hittat er igen, när den här tråden snart är slut oxå... Såg att det tillkommit några som inte var med i den gamla tråden, vad skoj...
    Jag är i v 23 nu, känns osm en evighet kvar. Har inga som helst känningar att jag skulle vara gbp opad för snart  3 år sen.... Äter allt jag komme röver och lit etill. Har redan gått upp 7kg...

• Maria K

Just det såg att nån pratade om Näringsdrycker och jag skulle ha fått utskrivna av dietisten och druckit de sista 3 månader, men jag hann ju aldrig så långt...
    Men ca 2 månader efter N var född så blev jag konstigt trött och slö, så jag fick näringsdrycker utskrivna och det hjälpte jättemycket.

Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid