• MelvinMeja

Gastric by pass opererad och gravid

Dags att förnya tråden.

Här träffas vi som är Gastric by pass opererade och gravida/planerar att bli gravid och pratar av oss.

Välkommen hit

Här kan du hitta vår www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48406482.html

• Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid
  • Irene Panik
    Skrotis77 skrev 2010-01-31 19:34:22 följande:
    Hej tjejer... Jag skrev in på  hos  Barnmoskan  på 98 KG.... Sedan gick jag NER till  92 KG och nu  låg jag vid senaste besöket på  101 KG Så jag har väl inte gått upp så mycket... Irene Panik :  Hur mycket gick du ner nu EFTER förlossningen ????
    Efter förlossningen 19/1 har jag gått ner 15 kg....., vägde som mest 80 kg under graviditeten och nu väger jag 65 kg...
  • Skrotis77
    Irene Panik skrev 2010-01-31 21:56:24 följande:
    Efter förlossningen 19/1 har jag gått ner 15 kg....., vägde som mest 80 kg under graviditeten och nu väger jag 65 kg...
    Åååååå Snacka om SKÖNT !!!!!!!!!!!
    Minus - 65 KG efter GBP op nu GRAVID
  • Anna Paulita
    Mrs Kaffelatte skrev 2010-01-30 18:35:38 följande:
    OKej.. Ja även om man är skitfrånig så tycker jag det är jobbigt att gå upp i vikt.. Det har liksom något negativt över sig.. Visst hade man fattat att man nu mer är 2 så okej men när jagint eförstår att jag är gravid så är det lite jobbigt.. Iofs nu har jag bara gått upp 4-5 kilo och är i vecka 17 men ändå.. Man är så fruktansvärt inställd på att man ska gå ner och försöka hålla nere vikten..Men sen som Du skrev Mifuna så är det ju flera som går ner mer efteråt än vad de gått upp under graviditeten.. Och det i sig är väl inte heller bra för min del... Hua.. Förlåt för allt gnäll det är verkligen inte meningen men ingen annan kan ens föreställa sig vad jag går genom mer än möjligtvis ni... Ni som har varit med om min resa och dessutom går genom eller har gått genom en graviditet efter op.Jag har flera opade vänner men alla har barn sedan före open så.. Jaja nu var det mycket tugg på Fru Kaffe här... hahahahaha en underbar lördagkväll. ps är det bara jag som längtar efter ett glas vin??
    Du är inte ett dugg fånig, för i sådana fall är jag precis lika fånig och jag tycker att mina tankar kring viktökning är helt normala om man har gjort en gbp. Jag är den förste att erskänna att jag är LIVRÄDD att gå upp. Jag tänker på varje bit jag stoppar i munnen och är supernoga med att skriva matdagbok. Jag vill ha 100 % koll på vad jag äter för att slippa gå upp. Helst vill jag inte gå upp alls, men jag vet att det är idiotiskt då det skulle innebära en viktminskning. Men jag jobbar på att tänka glada och god tankar kring mig själv och min vikt.

Men fan, vad det är svårt.

Jag saknar inte vin ännu, men hade jag vetat att det var sista gången jag drack vin förrförra helgen på lääääänge hade jag druckit mer. ;)
    Jag vägrar bara vara mamma...
  • MelvinMeja
    Anna Paulita skrev 2010-02-01 10:15:09 följande:
    Du är inte ett dugg fånig, för i sådana fall är jag precis lika fånig och jag tycker att mina tankar kring viktökning är helt normala om man har gjort en gbp. Jag är den förste att erskänna att jag är LIVRÄDD att gå upp. Jag tänker på varje bit jag stoppar i munnen och är supernoga med att skriva matdagbok. Jag vill ha 100 % koll på vad jag äter för att slippa gå upp. Helst vill jag inte gå upp alls, men jag vet att det är idiotiskt då det skulle innebära en viktminskning. Men jag jobbar på att tänka glada och god tankar kring mig själv och min vikt. Men fan, vad det är svårt. Jag saknar inte vin ännu, men hade jag vetat att det var sista gången jag drack vin förrförra helgen på lääääänge hade jag druckit mer. ;)
    Jag har känt likadant. Det har varit jätte jobbigt att gå upp i vikt. Men det var bara att acceptera. Min bm tippade på att jag skulle gå upp ca 7kg. Det är vad barn, vatten, moderkaka mm väger. Jag pendlar nu mellan + 6-7kg och förhoppningsvis så tittar lillan ut innan veckan är slut. Känns skönt att veta att det jag har lagt på mig försvinner när jag förlöser.
  • MelvinMeja

Nya magbilder tagna idag v 37+6

• Mrs Kaffelatte
    MelvinMeja skrev 2010-02-02 21:19:29 följande:
    Nya magbilder tagna idag v 37+6
    Men åååååååå vilken fiiiiin magen du har då...

Min är bara fet och sladdrig än..
    Hoppas verkligen att jag åxå snart ska få en liten gravidmage och inte bara 'oj jag börjar visst bli tjock igen'-mage...
    Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • livet från ljusa sidan

Halloj på er!! Är det här ni hänger nu för tiden

Vad roligt att få se gamla bekanta också! Grattis till er och lilla livet i magen!
    Jag har haft precis samma tankar som er angående viktuppgången, har känt mig urfånig varje gång jag varit på bm och prompt velat väga mig.... Är i vecka 35 nu och gått upp nästan 6 kilo..tror jag det var eller 5kg... nu känns det inte så alls farligt eftersom det snart är dags för bebisen att komma ut. Men jag tror att vi kanske har en bild i huvudet att vi kommer gå upp typ 20 kg eftersom varenda människa som blir gravid går upp så mkt!
    Men försök att inte tänka så mycket på det utan ät vad ni kan och vad ni får i er och försök att inte bara äta onyttigt Själv tryckte jag i mig lite vaniljglass för en timma sedan!
    Hur mår ni annars?? Kanske borde läsa tillbaka några sidor och se
    Melvinmeja: Vilken jättefin mage!! Skall bli spännande att se när h*n poppar ut, när är det beräknat?
  • MelvinMeja
    Mrs Kaffelatte skrev 2010-02-02 21:24:20 följande:
    Men åååååååå vilken fiiiiin magen du har då... Min är bara fet och sladdrig än.. Hoppas verkligen att jag åxå snart ska få en liten gravidmage och inte bara 'oj jag börjar visst bli tjock igen'-mage...
    Tack, det kommer. Vänta du bara. Mitt häng sitter under magen. Man ser inte det när jag har byxor på mig.

Livet från den ljusa sidan: Tack. Jag är beräknad den 16/2 men ska bli igångsatt antingen på fredag eller måndag pga att jag mår så himla dåligt. Smärtor och ett fruktansvärt illamående. Läkaren tyckte inte att jag skulle behöva vänta tiden ut. Jag ska på bedömning på torsdag så får vi se hur mogen tappen är. Förhoppningvis så kan de göra en hinnsvepning när jag är där och ta hinnorna på fredag. Vi får väl se. Vill ha henne i famnen nu. Orkar inte mer.
    Vilken datum har du bf? Hur mår du?
  • livet från ljusa sidan
    MelvinMeja skrev 2010-02-02 22:10:15 följande:
    Tack, det kommer. Vänta du bara. Mitt häng sitter under magen. Man ser inte det när jag har byxor på mig. Livet från den ljusa sidan: Tack. Jag är beräknad den 16/2 men ska bli igångsatt antingen på fredag eller måndag pga att jag mår så himla dåligt. Smärtor och ett fruktansvärt illamående. Läkaren tyckte inte att jag skulle behöva vänta tiden ut. Jag ska på bedömning på torsdag så får vi se hur mogen tappen är. Förhoppningvis så kan de göra en hinnsvepning när jag är där och ta hinnorna på fredag. Vi får väl se. Vill ha henne i famnen nu. Orkar inte mer. Vilken datum har du bf? Hur mår du?
    Åh hoppas den har börjat mogna nu då Håller alla tummar för att det snart är över för dig!
    Jag har bf 10 mars, så om 4 veckor, men jag gissar nog snarare på fem men det gör inget, har ett examensarbete som skall skrivas tills dess  
    Mår faktiskt hyffsat till och från lite illamående, dumpar fortfarande ganska lätt... Meen skall inte klaga!
  • paddeln
    Mrs Kaffelatte skrev 2010-02-02 21:24:20 följande:
    Men åååååååå vilken fiiiiin magen du har då...Min är bara fet och sladdrig än.. Hoppas verkligen att jag åxå snart ska få en liten gravidmage och inte bara 'oj jag börjar visst bli tjock igen'-mage...
    åh jag känner igen din känsla över det där med tjockmage..... vill oxå kunna känna att man börjar va gravid. Och att inte *har du gått uppi vikt* typ
    håller tummarna att den kommer snart.. fast jag är inte sååå långt gången, men endå =)
Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid