• Anika86

Vart e 86:orna

Ser massor av trådar mammor 85,87,88,89 men vart har alla vi 86:or tagit vägen :P

• Svar på tråden Vart e 86:orna
  • Itzumo
    Plutteli skrev 2009-09-28 20:22:04 följande:
    Ah just ja, man skulle ju säga vad man pysslar med Jag söker arbete som en gnu och hänger mig åt lite betald hobby sömnan när jag har turen att få en beställning :)
    Vad är det du syr?
    Mamma till ♥Ella 2009-02-13♥, Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-28 20:34:51 följande:
    Vad är det du syr?
    Allt möjligt, Tygblöjor, tygbindor, barnkläder, väskor, stickar och virkar ullbyxor och mjukisdjur m.m. :)
  • Itzumo
    Plutteli skrev 2009-09-28 20:36:58 följande:
    Allt möjligt, Tygblöjor, tygbindor, barnkläder, väskor, stickar och virkar ullbyxor och mjukisdjur m.m. :)
    Jahaa, Vad roligt.. Tänk om man kunde något sånt..
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-28 20:39:43 följande:
    Jahaa, Vad roligt.. Tänk om man kunde något sånt..
    Hihi, ja det är jättekul! Och rätt praktiskt när man har skral ekonomi då man kan sy/laga saker rätt lätt vid behov :)

Däremot är jag jättedålig på annat, alla har ju sina svaga och ljusa sidor...
  • Rudies
    Itzumo skrev 2009-09-28 18:41:04 följande:
    Jo, men vad kul att du ändå har ambisioner att fortsätta..
    Jo för sjutton. Det blir världens längsta ssk-utbildning, men tänk vad praktiskt det är att skaffa barn nu medans jag pluggar istället för sen när jag jobbar. :)
  • Itzumo
    Plutteli skrev 2009-09-28 20:44:05 följande:
    Hihi, ja det är jättekul! Och rätt praktiskt när man har skral ekonomi då man kan sy/laga saker rätt lätt vid behov :) Däremot är jag jättedålig på annat, alla har ju sina svaga och ljusa sidor...
    Haha, men jag har inga praktiska bra sidor..

Vore ju jättesmart om jag kunde nåt liknande...
  • Itzumo
    Rudies skrev 2009-09-29 07:35:29 följande:
    Jo för sjutton. Det blir världens längsta ssk-utbildning, men tänk vad praktiskt det är att skaffa barn nu medans jag pluggar istället för sen när jag jobbar. :)
    Jo, men det är väl lite både och... Om du skulle gått klart utbildningen och sen jobbat i 2 år så du skulle ha fast jobb och så, då skulle ju FP höjas istället för at du som nu får lägre... Eller har jag fel?

Men sen är det ju smart i det faktum att du inte har ett jobb som kan ställa till det...
  • Rudies
    Itzumo skrev 2009-09-29 07:44:54 följande:
    Jo, men det är väl lite både och... Om du skulle gått klart utbildningen och sen jobbat i 2 år så du skulle ha fast jobb och så, då skulle ju FP höjas istället för at du som nu får lägre... Eller har jag fel? Men sen är det ju smart i det faktum att du inte har ett jobb som kan ställa till det...
    Men då skulle det dröja 5 år innan vi kunde skaffa barn och nej, det var tyvärr inget alternativ (vi ska ha utflugna barn innan 45 år, haha). ;) Jag har haft fast jobb tidigare så min SGI räknas på det. :)
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 07:43:08 följande:
    Haha, men jag har inga praktiska bra sidor.. Vore ju jättesmart om jag kunde nåt liknande...
    Haha, allt man gör är ju på ett eller annat sätt praktiskt, så kan du tex. läsa väldigt fort är ju det ändå en praktiskt kunskap, och alla kan nått om det så bara är att stoppa russin i en kaka
  • Itzumo
    Rudies skrev 2009-09-29 11:59:54 följande:
    Men då skulle det dröja 5 år innan vi kunde skaffa barn och nej, det var tyvärr inget alternativ (vi ska ha utflugna barn innan 45 år, haha). ;) Jag har haft fast jobb tidigare så min SGI räknas på det. :)
    Ahaa, ja då förstår jag bättre..
    Plutteli skrev 2009-09-29 12:16:14 följande:
    Haha, allt man gör är ju på ett eller annat sätt praktiskt, så kan du tex. läsa väldigt fort är ju det ändå en praktiskt kunskap, och alla kan nått om det så bara är att stoppa russin i en kaka
    Haha, må väl vara att jag är bra på att slöa då.. Haha, jag kan då inte komma på nå annat som jag e bra på..
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 16:12:26 följande:
    Haha, må väl vara att jag är bra på att slöa då.. Haha, jag kan då inte komma på nå annat som jag e bra på..
    Bra mamma kanske?
  • Itzumo
    Plutteli skrev 2009-09-29 17:36:18 följande:
    Bra mamma kanske?
    Jo, kanske.. Men det är väl de flesta..

Å vad var jag isåfall före Ella?
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 18:40:33 följande:
    Jo, kanske.. Men det är väl de flesta.. Å vad var jag isåfall före Ella?
    Man får ju hoppas på det iaf...

Före? Finns det ett före?
    Nä men allvarligt, nått finns det säker du är bra på som du inte tänker på, man brukar ju glömma saker som att man kan lyssna, eller debattera eller få folk att skratta osv...
  • Itzumo
    Plutteli skrev 2009-09-29 19:15:23 följande:
    Man får ju hoppas på det iaf... Före? Finns det ett före? Nä men allvarligt, nått finns det säker du är bra på som du inte tänker på, man brukar ju glömma saker som att man kan lyssna, eller debattera eller få folk att skratta osv...
    haha, sant.. Jag är bara dålig på att komma på bra saker om mig själv..
    Men andra ser det som självklart..
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 20:41:38 följande:
    haha, sant.. Jag är bara dålig på att komma på bra saker om mig själv.. Men andra ser det som självklart..
    Brukar va samma här, så när jag ska skriva en arbetsansökan får man se till att tänka efter vad andra brukar säga om en...
  • Itzumo
    Plutteli skrev 2009-09-29 21:54:12 följande:
    Brukar va samma här, så när jag ska skriva en arbetsansökan får man se till att tänka efter vad andra brukar säga om en...
    Jo, precis, sen får man även skriva in dessa bra saker som "arbetar bra i grupp och även enskillt", haha men brukar oftast fråga någon kompis om hjälp.. Då brukar det gå bättre...
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-30 08:35:54 följande:
    Jo, precis, sen får man även skriva in dessa bra saker som "arbetar bra i grupp och även enskillt", haha men brukar oftast fråga någon kompis om hjälp.. Då brukar det gå bättre...
    Ja precis! Det är ju supersvårt att själv komma på nått...tror det är den inbyggda medelsvensson i oss alla som gör det svårt...eller ja, alla och alla, vissa verkar helt sakna självinsikt..
Svar på tråden Vart e 86:orna