• Plutteli

Vart e 86:orna

Här är en till iaf! Har en dotter på 13 månader :)

• Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 07:29:16 följande:
    Här har ni en till 86:a. :D (hej Pluttieli!). Jag har en son på just fyllda ett år och i mars/april ska han få ett litet syskon. :D
    Oj, en ny på väg! Grattis!!! Gud vad avis jag blir
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 07:36:00 följande:
    Tack, vi tänkte att vi passar på när vi ändå är inne i ett flyt här. ;D Jasså, går ni i skaffa-mer-barn tankar eller? :)
    Haha, ja det är väll lika så bra :)

Halvt om halvt. Men känns som vi borde vänta till efter flytt och så så antagligen dröjer det iaf två år till :/
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 07:47:29 följande:
    Ska ni flytta ner igen eller?
    Mja, om ca ett år ska vi antagligen flytta till kungsbacka där jag ska plugga :)
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 09:15:38 följande:
    Jasså, vad ska du plugga då? Nog hinner ni ta en unge till innan. ;)
    Jag ska plugga till CAD konstruktör. Jo nog hinner vi, men sambon sätter sig på tvären
    Å andra sidan kör vi utan skydd så vem vet....
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 15:44:21 följande:
    Haha, det är ju tamigfan samma som att försöka skaffa barn. ;) Vad sjutton är en CAD konstruktör?
    Japp, bara inte lika uttalat

En CAD konstruktör konstruerar modeller av tex. bilar, elvispar, hammare osv osv. i ett speciellt 3D program. Sen kan man göra diverse tester för att se om nått inte funkar som det är tänkt osv innan man gör en första produktion.
  • Plutteli

Ah just ja, man skulle ju säga vad man pysslar med
    Jag söker arbete som en gnu och hänger mig åt lite betald hobby sömnan när jag har turen att få en beställning :)

• Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-28 20:34:51 följande:
    Vad är det du syr?
    Allt möjligt, Tygblöjor, tygbindor, barnkläder, väskor, stickar och virkar ullbyxor och mjukisdjur m.m. :)
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-28 20:39:43 följande:
    Jahaa, Vad roligt.. Tänk om man kunde något sånt..
    Hihi, ja det är jättekul! Och rätt praktiskt när man har skral ekonomi då man kan sy/laga saker rätt lätt vid behov :)

Däremot är jag jättedålig på annat, alla har ju sina svaga och ljusa sidor...
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 07:43:08 följande:
    Haha, men jag har inga praktiska bra sidor.. Vore ju jättesmart om jag kunde nåt liknande...
    Haha, allt man gör är ju på ett eller annat sätt praktiskt, så kan du tex. läsa väldigt fort är ju det ändå en praktiskt kunskap, och alla kan nått om det så bara är att stoppa russin i en kaka
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 16:12:26 följande:
    Haha, må väl vara att jag är bra på att slöa då.. Haha, jag kan då inte komma på nå annat som jag e bra på..
    Bra mamma kanske?
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 18:40:33 följande:
    Jo, kanske.. Men det är väl de flesta.. Å vad var jag isåfall före Ella?
    Man får ju hoppas på det iaf...

Före? Finns det ett före?
    Nä men allvarligt, nått finns det säker du är bra på som du inte tänker på, man brukar ju glömma saker som att man kan lyssna, eller debattera eller få folk att skratta osv...
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-29 20:41:38 följande:
    haha, sant.. Jag är bara dålig på att komma på bra saker om mig själv.. Men andra ser det som självklart..
    Brukar va samma här, så när jag ska skriva en arbetsansökan får man se till att tänka efter vad andra brukar säga om en...
  • Plutteli
    Itzumo skrev 2009-09-30 08:35:54 följande:
    Jo, precis, sen får man även skriva in dessa bra saker som "arbetar bra i grupp och även enskillt", haha men brukar oftast fråga någon kompis om hjälp.. Då brukar det gå bättre...
    Ja precis! Det är ju supersvårt att själv komma på nått...tror det är den inbyggda medelsvensson i oss alla som gör det svårt...eller ja, alla och alla, vissa verkar helt sakna självinsikt..
Svar på tråden Vart e 86:orna