• Rudies

Vart e 86:orna

Här har ni en till 86:a. :D (hej Pluttieli!).

Jag har en son på just fyllda ett år och i mars/april ska han få ett litet syskon. :D

• Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 07:30:54 följande:
    Oj, en ny på väg! Grattis!!! Gud vad avis jag blir
    Tack, vi tänkte att vi passar på när vi ändå är inne i ett flyt här. ;D

Jasså, går ni i skaffa-mer-barn tankar eller? :)
  • Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 07:40:48 följande:
    Haha, ja det är väll lika så bra :) Halvt om halvt. Men känns som vi borde vänta till efter flytt och så så antagligen dröjer det iaf två år till :/
    Ska ni flytta ner igen eller?
  • Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 08:06:50 följande:
    Mja, om ca ett år ska vi antagligen flytta till kungsbacka där jag ska plugga :)
    Jasså, vad ska du plugga då? Nog hinner ni ta en unge till innan. ;)
  • Rudies
    Itzumo skrev 2009-09-22 21:14:17 följande:
    Oj vad roligt att det blir fler 86:or här.. Vad gör ni när ni inte är föräldralediga då? Jobbar? Pluggar?
    Jag har just tagit upp mina ssk-studier efter ett års uppehåll. Ska läsa till efter jul och sedan ska jag ta ytterligare ett år uppehåll. Jag vet ju vad jag gör ett tag framöver iaf. ;)
  • Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 10:45:13 följande:
    Jag ska plugga till CAD konstruktör. Jo nog hinner vi, men sambon sätter sig på tvären Å andra sidan kör vi utan skydd så vem vet....
    Haha, det är ju tamigfan samma som att försöka skaffa barn. ;) Vad sjutton är en CAD konstruktör?
  • Rudies
    Itzumo skrev 2009-09-28 18:41:04 följande:
    Jo, men vad kul att du ändå har ambisioner att fortsätta..
    Jo för sjutton. Det blir världens längsta ssk-utbildning, men tänk vad praktiskt det är att skaffa barn nu medans jag pluggar istället för sen när jag jobbar. :)
  • Rudies
    Itzumo skrev 2009-09-29 07:44:54 följande:
    Jo, men det är väl lite både och... Om du skulle gått klart utbildningen och sen jobbat i 2 år så du skulle ha fast jobb och så, då skulle ju FP höjas istället för at du som nu får lägre... Eller har jag fel? Men sen är det ju smart i det faktum att du inte har ett jobb som kan ställa till det...
    Men då skulle det dröja 5 år innan vi kunde skaffa barn och nej, det var tyvärr inget alternativ (vi ska ha utflugna barn innan 45 år, haha). ;) Jag har haft fast jobb tidigare så min SGI räknas på det. :)
Svar på tråden Vart e 86:orna