• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Winnertaco

Dagens vägning: -0,9. Är nästan besviken eftersom det är tre veckor sedan jag vägde mnig sist. 0,3 kg/vecka är ju inte mycket att hänga i julgranen!

Hur gick det Fidelis?

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Fidelis ad urnam
    Winnertaco skrev 2008-12-04 23:04:33 följande:
    Dagens vägning: -0,9. Är nästan besviken eftersom det är tre veckor sedan jag vägde mnig sist. 0,3 kg/vecka är ju inte mycket att hänga i julgranen! Hur gick det Fidelis?
    +-0
    Så sjukt besviken.
    Jag VET att man hamnar på platåer, men det är ändå inte roligt när man väl är där.
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Winnertaco
    Fidelis ad urnam skrev 2008-12-05 07:46:14 följande:
    +-0 Så sjukt besviken. Jag VET att man hamnar på platåer, men det är ändå inte roligt när man väl är där.
    Nej, vad trist! Men på't igen bara!!!
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • hejpa

Fidelis ad urnam skrev 2008-12-05 07:46:14 följande:

+-0 Så sjukt besviken.Jag VET att man hamnar på platåer, men det är ändå inte roligt när man väl är där.
    men tänk såhär, det är bättre än att gå upp iaf!
  • hejpa

hade vägdag igår. -0,7 och nu har jag nått mina 10% + att jag gått ner 10,3kg allt som allt. känns så jävla bra!

• hejpa

Funny skrev 2008-12-04 08:19:55 följande:

Vägdag: -1 kgDet känns sååå skönt att kilona börjat rinna av igen.
    En fråga
    Hur gör ni andra när ni känner sug efter något ni inte borde äta. Hur tänker ni för att inte stoppa det ni är sugna på i munnen. Vilka strategier har fungerat för er i dessa lägen?
    jag försöker hitta alternativ! och sen så unnar jag mig. det känns mkt roligare om man vet att man har något gott att se fram emot. sen att det kanske handlar om en liten påse winegum istället för 1kg lösvikt, det gör bara det hela mer värt tycker jag :)
  • hejpa

SweetLove skrev 2008-12-12 18:32:53 följande:

här var de tyst! ho ho.
    håller med :/
    har tyvärr inget nytt att komma med, kunde inte väga mig den här veckan så jag har ingen aning om hur det gått :O
  • SweetLove

hur många points i en lussebulle?
    ska ha lucia på dagis imorrn så vet inte hur många jag ska räkna för en?

• Fidelis ad urnam
    SweetLove skrev 2008-12-14 22:26:26 följande:
    hur många points i en lussebulle? ska ha lucia på dagis imorrn så vet inte hur många jag ska räkna för en?
    lussekatt 4,5 points.
    Pågens saffransgifflar 1.5 st
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • SweetLove

Oj oj tack så mycke! tror allt jag skippar den idag o äter snällt 2 pepparkakor i stället.

Körde igång igen på riktigt för en vecka sen o idag visade vågen -1,9kg. Känns helt underbart. Började 4 första dagarna förra veckan att ha detox plåster under fötterna o mitt sötsug har försvunnit. Jag är inte ens sugen längre. SÅ underbart! Nu är jag taggad till max!

• Fidelis ad urnam
    SweetLove skrev 2008-12-15 10:05:23 följande:
    när jag endå frågar, hittade ingenstans. Glögg? hur många?
    Glögg starkvin 16% 1dl 3,5p
    Glögg lätt 2,2% 1dl 1,5p
    Glögg vin 10% 1dl 2p
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Airona

Får jag var med?

Började i måndags (igen)

För några år sedan gick jag ner 12 kg med Vv.

I måndags vägde jag 89,5!!!!!!!!!!!!

Hjälp!!!!!

Jag vill verkligen att det ska funka så att jag kan gå ner till mitt mål!!

Jag kör med gamla Vv för jag har alla böcker och allt sånt kvar sen jag gick på Vv sist. Men jag går inte på möten.

Imorgon ska jag väga mig igen.... Nervös. Fuskade med en glass på torsdagen för jag var på parken zoo. Fy mig.

Svar på tråden Viktväktarvänner