• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Baaarbamamma

åh tack Fidelis jättetack!!

• hejpa

hade gått ner 1,8kg den här veckan, SÅ glad!
    trodde inte att jag skulle ha gått ner nånting, den här veckan hade känts lite sådär. så dåligt väder, vill ju gå ut o gå!

winnertaco, haft en dålig vecka eller? jag vet hur det är.
    men ibland kan det vara skönt att checka av vikten iaf, det blir en push till till den kommande veckan :)
    hoppas allt gick bra iaf!

• Winnertaco

Grattis hejpa!!

Jag har haft en halvbra veckan. Har skött mig sedan i måndags, helgen var inte alltför bra!
    Jo, jag känner att jag behöver gå dit trots allt!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-13 14:46:25 följande:
    Grattis hejpa!!Jag har haft en halvbra veckan. Har skött mig sedan i måndags, helgen var inte alltför bra!Jo, jag känner att jag behöver gå dit trots allt!
    tack :)
    ja, det brukar kunna skita sig på helgerna, tyvärr! men bara man sköter sig resten av veckan, och försöker kompensera så brukar det ju gå bra iaf! jag brukar försöka hitta alternativ till godsaker som man brukar bli sugen på sådär på fredagskvällen :) tycker det svåraste är när man är på fest, alkohol innehåller ju massor med points!
  • Funny

Hej! Får man vara med här? Har kört enl VV själv sedan min minsting föddes i juli. Har kommit till en punkt där jag behöver stöd och pepping.

Sötaste lilla Molly 5/7-2008
  • Fidelis ad urnam

Självklart får du vara med. Hur mycket har du gått ner? Alla behöver vi peppning någon gång.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Socialen

Det blev bara -0,3 denna vecka. Men ojojoj vad jag har fuskat: Ca 7-8 (!!!) bitar kladdkaka med grädde och marshmallows, morotskaka, chokladbollar, schwarzwaldtårta, ostmackor etc....
    Det har vait kurs¨på annan ort. SÅ vi har ätit lunch på olika restauranger med mindre nyttig mat och sedan har jag kommit hem sent och inte orkat fixa någon vettig mat.

Men men. Nu är det dags för NYA tag, igen.. Matlistan sitter på kylen, de flesta ingredienser finns redan hemma. Och jag gick faktiskt ner i vikt.

Tips till er andra med lika usel karaktär: Min upplevelse efter alla år med VV är att om man bara kan försöka äta VV under huvudmålen (frukost, lunch, middag) så brukar man i alla fall inte gå upp i vikt nästan oavsett vad man äter i övrigt.

Svar på tråden Viktväktarvänner