• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • ELLY78

Wohoo!! Efter min värdelösa sista vägning som visade +1kg har jag skärpt till mig och denna vecka visade vågen på -1,5 istället YAY!!!

Fidelis: Gud vilket härligt resultat Det är typ lika mycket som jag lyckats med på 5 veckor

Har ett nytt smarrigt kvällsgott tips till er alla Fruktsallad med några matskedar av den nya äppel keson GRYYYMT gott Är inget större fan av keso egentligen men den här var sjukt god!!!

• SweetLove

första veckan igen vart -1,3kg.
    hade nog vart lite mindre, men fick lite ryck på godis o några pepparkakor igår då sambon smarra så smakade allt ;)

• Junipingla

Hej! Kikar in här :) Roligt att ni länkar till min sajt i TS!

Jag har börjat ta tag i mina gravkilon igen nu, lite smått och utan vägning - tar krafttag efter nyår istället men viktväktar med amningspoints ändå nu innan!

Elly78: Tack för tipset om äpplekeson! Den har jag heeeelt missat! Spännanande!

Mamma till nu fem! Alice född 26/9 * Gravkilona ska bort! 56kilo.se
  • Socialen

Junipnglan: självklart ska du finnas med i ts, du är en stor inspiration!!

• Fidelis ad urnam

Hur är det egentligen.
    Spelar det någon roll VAD man äter bara man håller sig inom sina points?

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • zazzza

faktiskt så går du ner oavsett om du äter choklad för alla dina points eller sallad typ! fast näringsmässigt och med mindre risk för ätstörning ska mna ju äta blandad kost med frukt o grönt,

• Fidelis ad urnam
    zazzza skrev 2008-11-03 19:44:00 följande:
    faktiskt så går du ner oavsett om du äter choklad för alla dina points eller sallad typ! fast näringsmässigt och med mindre risk för ätstörning ska mna ju äta blandad kost med frukt o grönt,
    Bra.
    Idag blev det lite dåligt då vi var ute och rände landet runt typ.
    Så till lunch blev det en subway rostbiff (nyckelhålsmärkt och 7p) och till middag åt jag 2/3 kebabrulle á 15,5 p.
    Men jag ligger inom ramen för vad jag får äta under en hel dag.
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Socialen

Tidigare har det funnit en begränsning för antalet så kallade tomma points per dag, tror den är borttagen nu.

• ELLY78

Winnertaco-
    Tack Grattis till dig också! Visst är det roligt

Junipinglan- Är det du som är "56kg"? Alltså du är helt fantastisk!! Älskar din sida Massor med inspiration och bra recept. Grattis till lilla Alice

Svar på tråden Viktväktarvänner