Jag födde på vrinnevi förra sommaren, och var rättså nöjd trots att det var ombyggnad där på gång då. Jag var väldgt nöjd med förlossningen, och personalen där. BB-vistelsen var jag inte riktigt lika nöjd med, men ok.
Tror också all smärtlindring finns tillgänglig där, använde dock inte medicinsk smärtlindring själv.
Jag lånade en TENS, tyckte det var kanonbra!! Sjukgymnasten får man träffa innan och då går hon igenom hur det fungerar - det var mkt bra! Bra att säga att till i GOD TID så att du får en bokad, det finns bara ett begränsat antal, och har du otur så finns det ingen annars.
Jag födde kvart i två på natten, så då fick vi först (pappan och jag) stanna resten av den natten i förlossningsalen. Morgonen därpå flyttades vi över till BB, vi fick ett dubbelrum och min man fick stanna i det rummet med mig även nästa natt. Sedan flyttade en annan tjej in. Det var MYCKET jobbigt att dela rum tyckte jag. Jag hade problem med amningen och kände att jag behövde stöd och hjälp och därför stannade jag ytterligare en natt. Det var SÅ jobbigt, personalen sprang ut och in till den stackars tjejen bredvid mig som hade gjort kejsarsnitt. Jag saknade min man, och var alldeles ledsen som man kan bli efter - man vill ju vara tillsammans.
Nu har jag redan svarat på om pappan kunde bo kvar, för oss var det inga problem en halv plus en natt till för honom. Sedan fick han inte vara kvar längre. Kan tillägga att jag haft tydliga önskmål i mitt förlossningsbrev, samt att jag har en kronisk sjukdom som jag var lite orolig skulle bli värre efter förlossningen (den blev det ej).
Personalen på förlossningen tyckte jag var kanonbra! På BB var det verkligen lite si och så. Det var ett par stycken som var jättebra, det fanns EN bm som jag gillade och fick bra hjälp och stöd med amningen av. Många andra tyckte jag var lite sådär, inte så "varma" som man känner att man önskar.
Två veckor över tiden får man en en överburenhetskontroll inbokad, men man får sedan gå ytterligare en vecka (alltså tre!) om allt verkar okej.
Fråga gärna om du undrar ngt mer! Lycka till!