• Joona

Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset

Har inga vänner som fött barn på Vrinnevisjukhuset, så jag letar efter svar här på fl!

Jag undrar hur ni upplevde förlossningen här i Norrköping?

Vilka typer av smärtstillande finns tillgängliga?

Kan man hyra TENS därifrån?

Finns det patienthotell? Eller hur bor man? I flerbäddsrum eller enkelrum?

Kan pappan bo kvar så länge han vill?

Är personalen bra?

När blir man igångsatt senast om man går över tiden?

Hoppas ni som vet hittar tråden och kan svara på mina funderingar!

Tack på förhand för att du läser mina frågor och besvarar dem!

Jonna

• Svar på tråden Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset
  • Joona

Oh, tack för era svar tjejer!

Jag går hos en bm på vrinnevi men jag ska dit om 2 veckor o jag ville veta nu, nu och tänkte att det nog fanns några norrköpings mammor här som provat på som patient och kan ge en mer ärlig bild av förlossningen och bb!

TENS är något jag verkligen vill prova så det är ju bra att veta att man måste fråga om det tidigt!

Hoppas att pappan kan stanna över natten, lite synd att de inte kan garantera det!

Jag hade hört lite neg. om BB här i stan och ni verkar ju alla vara av den åsikten, också bra att veta så man sänker kraven lite när man väl är där!

Känns iallafall bra att ni verkar nöjda med personalen på förlossningen!

Frida E: Jo, dubbla buskap är ju det sista man vill få när man gör något för första gången i livet. Ska nog låna/köpa mig en amningsbok att läsa som stöd!

Tar nog med öronproppar också ifall man hamnar i flerbäddsrum

Minimalla: Fick du bada efter vattnet gått eller bara innan? Undrar eftersom många bm ställer sig olika inför det pga av infektionsrisk osv. Var det fräscht?

Hur ställer de sig till förlossningsbrev? Kände ni att ni fick gehör för det ni önskade osv?

Finns ju alltid fler frågor hoppas det är ok!

Jonna

Svar på tråden Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset