• FridaE

Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset

Halloj. Jag har föttt på vrinnevi, jag kan svara på några av frågorna iallafall

Min förlossning var jättebra, personalen är bra!
    Jag vet inte om vilka smärtstillande som finns, jag fick lustgas och EDA men jag tror de har de flesta! TENSEN vet jag inte...
    Igångsättning vet jag inte heller men brukar ju vara mellan 2-3 veckor över tiden.
    Pappan får tyvärr inte sova över men får vara där hela dagarna. Han får heller ingen mat (förutom fikan efter födseln) men det får du. Finns inget patienthotell eller sånt vad jag vet.
    Jag fick sova i ett rum med 4 sängar men det var bara en annan mamma där. Tycker inte BB var så bra där... men det kanske beror på att jag fick vara kvar i 2 dagar och jag ville bara åka hem!

Kunde kanske inte svara på så mycket...
    Går du inte hos BM i norrköping? Isåfall kan du väl fråga henne. Om du inte gör det så kan du väl ta kontakt med någon sådan? Jag menar angående TENS och smärtstillande och överburenhet osv.

• FridaE

Loren: Du och jag tycks ha fått samma uppfattning om BB-avdelningen. Jag födde oxå förra sommaren, så det kanske hade med ombyggnaden att göra, de kanske var stressade eller så... :p

En sak som var så jobbigt med BB, vara att precis alla som var inne hos mej hade nåt att säja om amning och inte en enda sa samma sak, lite förvirrande för en som just fått sitt första barn och fattar noll. T ex sa en att jag skulle ligga ner och amma om jag tyckte det kändes bra, sen fick man nästan skäll när en annan kom in och tyckte att det skulle man inte göra :/

Svar på tråden Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset