Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset
Jag födde min son på vrinnevi den 29/3. Har bara positiva saker att säga om förlossningen och BB.
Jag tror att de flesta smärtlindringarna finns tillgängliga. Många av barnmorskorna är utbildade i akupunktur också.
Tens hyr du via en sjukgymnast som du får kontakt med via din BM, man får då hem tensen några veckor innan BF för att man ska vänja sig vid den.
Det finns inget patienthotell och man bor antingen i flerbädds (upp till 4:a bäddar) eller enkelrum. Enkelrummen är främst reserverade för de som haft en "svår" förlossning och de som gjort kejsarsnitt men jag fick turen att få ett eget rum trots en normal förlossning.
Pappan får bara sova över ett dyng efter att barnet är fött. Men ibland är det fullbelagt och då får han inte stanna ens en natt. Min sambo skulle egentligen varit tvungen att åka hem samma dag bäbisen kom men eftersom Theo inte mådde så bra på kvällen så fick han tillåtelse att stanna över natten.
Personalen var hur trevliga och hjälpsamma som helst, både på förlossningen och på BB.
Jag har för mig att man blir igångsatt senast på dag 15 eller 16 efter BF, men jag kan ha fel.
Hoppas du blev nöjd med svaren, är det nått mer du undrar så är det bara att fråga