• CliineDJ

Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset

Nu är ju detta en gammal tråd men det kanske finns "nya" som hittar hit och som är intresserade av fler berättelser.

Jag tyckte förlossningen var bra. Hade nog önskat att BM hade haft mer tid med oss (det var en lugn natt), men vi hade iaf en student som hade tid så fort vi ville ha stöd. Eftersom det var min första förlossning så tyckte jag det var svårt att vara tydlig i förlossningsbrevet. Nu i efterhand hade jag gärna önskat mer "positiv coaching" från BM. Blev jätteosäkert på om jag skulle ta EDA för jag tyckte det kändes ok men var rädd för hur det skulle bli längre fram och att det då skulle vara för sent. Hade gärna velat att de pushat att jag skulle prova utan eftersom det kändes ok (men det hade jag ju inte skrivit i förlossningsbrevet och det kan ju vara jätteolika, någon annan kanske hade tyckte tvärtom). Sen hamnade min EDA lite för långt ner vilket gjorde att jag inte kände krystvärkarna som jag skulle så det blev lite utdraget (men ändå en snabb förstaförlossning på 7 h). Är överlag nöjd med förlossningen och personalen!

Gällande BB kan jag bara instämma med övriga, si och så. En del personal var fantastisk medan andra var snarstuckna och snäsiga. Vi bodde ensamma i ett dubbelrum och stannade bara en natt. Hade min man blivit erbjuden att stanna en natt till hade vi kanske inte åkt hem. Också ett stort minus för att pappan inte får mat (vi hade gärna betalat för det men man vill ju vara tillsammans så mycket som möjligt). Eftersom vi var på BB en söndag fick min man jaga runt på sjukhuset för att hitta något ätbart. Under tiden satt jag i den obemmanade matsalen och började må riktigt dåligt - då känner man sig ganska ensam och inte så kaxig.

Vid nästa förlossning kommer vi dock att välja Vrinnevi igen, men vara tydligare i förlossningsbrevet och antaglien åka hem från BB ganska fort (om allt går bra).         

Svar på tråden Jag vill fråga en Norrköpings bo, ang. Vrinnevisjukhuset