-----Rökning under graviditeten-----
hmmm blir så jävla trött på allt gnäll..
visst det e inte bra att röka..
jag vet 2 barn som dött efter en förlossning o deras mammor rökte inte..
jag själv röker. o har en frisk tjej på 4 o en i magen..
hmmm blir så jävla trött på allt gnäll..
visst det e inte bra att röka..
jag vet 2 barn som dött efter en förlossning o deras mammor rökte inte..
jag själv röker. o har en frisk tjej på 4 o en i magen..
Maluzalo: Så du tycker inte att rökande gravida är normala mammor? För de utsätter ju faktiskt sina barn för något ont....
HALLÅ!!!! Glömmer ni som skriver "jag rökte minnsann och jag fick ett friskt barn på 4 kilo" att alla skador pga rökning kan komma senare i livet? Att de kanske inte syns direkt?
Åh blir så arg! Tänker inte folk längre än för dagen?
Har gjort ett arbete om detta: Svårigheter att bli gravida (gäller både män och kvinnor), allergier, astma, större benägenhet att falla dit vid smakning på cigg osv.
Hittar inte arbetet men jag ska leta. Har källanvisningar där också.
Egentligen: Varför ska man behöva bevisa att skadorna kommer därifrån? Misstankarna räcker väl för att låta bli att röka? tänk om de stämmer? Eller tänk om det inte stämmer och vad gör det då? Man har ju redan slutat då
Det är upp till var och en. Precis som med att träna, utsätta bebisen för mycket stress, vilket inte heller är bra.... Jag har inte klarat av att sluta, men tro inte att jag inte försökt. Men mycket stor del till att jag inte lyckats är att alla andra runt omkring är elaka och inte ens kan försöka att förstå... utan att man bara får dåligt samvete... vilket leder till att man tar en till cigg... tyvärr så funkar det så för mig! Jag vet att det inte är bra.
Jag var rökare i ca 6 år innan jag blev gravid...
SLutade direkt..
Tror att dom som fortsätterinte bryr sig lika mycket...
Om dom verkligen hade gjort det så hade dom slutat.
Jag tycker att barnet går framför allt..
dom som röker under graviditeten är själviska...
Sorry.. Men man har ett val..sluta eller fortsätta..
Man gör det som är viktigast...
Hej ! Jag rökte hela gravidieten , och kände mig som världens bov.
När min dotter föddes så slutatde jag bara röka utan hjälpmedel . Jag var inte röksugen mera , konstigt värre . Men jag har inte rökt på tio månader
Svar till signaturen Saga och Kevin
Var inne och läste lite i denna tråd då jag själv nyss har fått ett positivt gravtest och är rökare. Håller på och trappar ner då det inte är bra för barnet i magen att bara sluta tvärt eftersom då mammans kropp kan få nikotin sug och bli orolig mm så vi rådfråga bm om vad som var ok...Fick då svaret att nikotin plåster är mycket bättre än att barnet får i sig cigarett röken då det är den som är bland de största riskfatorerna för att barnet senare kan få astma och drabbas av för tidig spädbarns död.
Så det jag ville säga med detta inlägg är att tyvär har du fel i att det är farligare att använda nikotin plåster än att röka.
till saga och kevin. Ja ja tro det om du vill men bm sa att det inte var så och min pappa är läkare och sa att det var de dummaste han har hört. Visst är det inte bra men det är MYCKET bättre än att röka. Med Plåster så får inte barnet i sig rök och tjära.
regiina Jag tycker jätte synd om dig men hoppas att det har löst sig i alla fall Kram på dig
Ni sitter här och tjatrar om hur viktigt barnet är och hur elakt det är av moderna att röka under graviditeten och hur mycket viktigare livet är på den lilla än moderna välbefinnande osv men gång på gång bevisas det att modern alltid är viktigare att barnet är en parasit som inte har rätten att leva om mamman inte vill det och jag tror att de flesta av er håller med när frågan istället handlar om abort, när man istället förgiftar barnet och moderkakan så att det släpper livmoderväggen och barnet dör.
Då är det ju självklart moderns val och ingen kan klanka ner på henne då inte.
Då hade inte hon heller styrkan eller modet att säga ifrån att inte genomgå aborten och ta hand om ett barn, men där är det helt rätt..
En mor är en mor när hon tagit till sig sitt barn oavsett om hon röker eller ej!!
Nej vad denna tråd har spårat ut, skärp er!