• Anonym

-----Rökning under graviditeten-----

Jag hoppas de är FÅ gravida rökare som tycker de gjort sitt val att röka..för det låter ju som att det är hur vanligt och normalt som helst...egoistiskt!

• Anonym

Men snälla!?

Först tänkte jag också skriva nåt spydigt om att hon ens har lagt ut en tråd. Men nu vill jag ge er andra lite bastningar istället.
    Fattar ni inte att hon vill ha bekräftelse på att hon inte är värlsdsämst som blivande mamma?
    Det sista en gravid kvinna behöver är dåligt självförstroende. Då kommer hon aldrig sluta röka ju!!

Men men..typiskt alla pretto-mammor på familjeliv...

• Anonym

Du kan ge ditt barn svårighet att själv få barn om du röker, fertiliteten blir sämre hos barn vars mammor rökte under graviditeten...

• Anonym

USCH! Hur kan man försvara beslutet att röka under graviditeten? Så jäkla själviska ni är!!!! Under 9 MÅNADER ska ni hysa ert försvarslösa barn och inte ens den lilla tiden kan ni ge barnet!! Vet ni att de flesta av de fall av plötslig spädbarnsdöd som uppstår idag är pga rökning?
    Ärligt talat, hoppas ni skäms för varje cigarett ni tar! INGENTING försvarar en gravid rökare! VILL man sluta röka så kan man!

• Anonym

Om man verkligen tänker efter så tror jag man är smart nog att sluta röka då man blir gravid..det är ganska logiskt eftersom man annars skadar en helt oskyldig liten människa.

Min mamma har fem barn och slutade röka innan alla graviditeter..hon började ju om sen igen och det är ju upp till var och en..men det som gjorde att hon slutade helt var att hon fick cancer...och nu i efterhand så säger hon till mig att hon är så glad att hon inte rökte under graviditeterna!

• Anonym

tycker att det är intressant att det klankas ner så mycket på alla som utsätter sina barn för en ökad fysisk risk, alla som utsätter sina barn för enorma sociala risker får man däremot inte säga något om.

• Anonym

Att bli gravid och att planera en familj är det mest underbara som finns. innuti dig finns en varelse som är beroende av dig, litar på dig och som inte har något val när det gäller vad du stoppar i din mun.
    Jag rökte själv innan jag blev gravid. Dessa jävla cigg, jämt hade man en i munnen, evigt sugande på dessa illaluktande pinnar.
    Men i och med valet att bilda familj, var valet att sluta röka helt självklart. Du gör det ju för någon annan, inte för dig själv!
    Dessutom jobbar jag med nyfödda barn, och har sett hur de barn mår som har abstinensbesvär. Det är som att skära ut hjärtat med en sked, och mata det till fåglarna. Helt fruktansvärt är det att se! Dessa barn som gråter av full kraft, helt tröstlösa, till och med av mamma och pappa som annars har sån kraftfull effekt med sin kärlek till barnet.

Rökning och graviditet är inte något jag uppmuntrar, inte något jag rekomenderar.
    Var stark, och osjälvisk! Om du lyckas att sluta, har du vunnit en svår kamp, och vinsten blir desto bättre!
    Lycka till med allt!

• Anonym

Ja alla vet att cigg och graviditet inte hör ihop. Men jag har fött fyra barn under tre graviditeter rökte jag,givitvis mindre och svagare cigg.Alla var fullt friska och stora när dom föddes (över fem kilo!)Under den fjärde graviditeten orkade jag inte med alla negativa komentarer ang. min rökning så jag slutade.
    Jag var under graviditeten väldigt nervös och rastlös hela tiden.
    min flicka föddes frisk men mindre än dom andra och har eksem.
    NU VILL JAG INTE PÅSTÅ ATT DOM ANDRA FÖDDES FRISKARE FÖR CIGGENS SKULL! Det är inte bra att röka gravid eller inte, men stress är inte bra heller. FÖRSÖK OCH MINSKA OCH RÖK SVAGARE CIGG.
    KRAMISAR OCH LYCKA TILL!!

• Anonym

Skulle vilja säga så här att det finns fler tjejer/mammor som dricker när de är gravida än ad et är som röker, kasta inte skit på de som vill göra som de vill göra.
    Vi har två st pojkar/tvillingar och där gick allt bra även om min sambo tog ett sug då och så. Bättre pojkar finns inte. Lycka till och ta så få bloss som möjligt öven om  det är svårt, vet av egen erfarenhet. 

• Anonym

Farligt och fel att påstå utan att veta.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----