• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym

Har gjort ett arbete om detta: Svårigheter att bli gravida (gäller både män och kvinnor), allergier, astma, större benägenhet att falla dit vid smakning på cigg osv.

Hittar inte arbetet men jag ska leta. Har källanvisningar där också.

• Anonym

Egentligen: Varför ska man behöva bevisa att skadorna kommer därifrån? Misstankarna räcker väl för att låta bli att röka? tänk om de stämmer? Eller tänk om det inte stämmer och vad gör det då? Man har ju redan slutat då

• Anonym

Det är upp till var och en. Precis som med att träna, utsätta bebisen för mycket stress, vilket inte heller är bra.... Jag har inte klarat av att sluta, men tro inte att jag inte försökt. Men mycket stor del till att jag inte lyckats är att alla andra runt omkring är elaka och inte ens kan försöka att förstå... utan att man bara får dåligt samvete... vilket leder till att man tar en till cigg... tyvärr så funkar det så för mig! Jag vet att det inte är bra.

• Anonym (arg)

ÅHHHHHH blir så arg på folk som måste anklaga andra! Bry er om era egna liv. och skit i andras. Är man vuxen nog för att skaffa barn så är man vuxen nog för att bestämma angående sin egen rökning! Tror att alla som klagar ner på alla andra inte är så perfekta dom heller vad det gäller deras graviditeter. Säkert ätit något som man inte ska. o.s.v

• juicy

anonym arg

ja man kankse har ätit nåt osunt under sin gravv

men inte flera gånger om dan å varje dag i 9 månader,,

så löjligt att jämföra det me rökning..

• Selin07

Håll låg profil i stället Anonym arg!!! Jag blir ARG på er OANSVARIGA människor som dessutom reagerar som ni gör!!!! Acceptera fanimej att det du gör är FEL!! Perfekt är vi ingen men jag utsätter inte ett ofödd barn med rökskador! Så länge ni finns så kommer jag att finnas som moraltant!! Och flera andra!!! Jag mådde ju jätte dåligt när jag rökte utan att vara gravid..hur tror du att ungen mår då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• Anonym (arg)

juicy

Men om klankar ner på någon annans fel, så ska man inte göra fel själv.

Oavsett om det gäller en enda gång under graviditeten. TÄNK OM, det skulle bli något fel på barnet just för den gången???!!!!!

• Anonym (arg)

selin07

Jag vet att jag GÖR FEL. men det jag menar är att om du ex. stressar mycket, så skadar det barnet. Men det är det ingen som tänker på... eftersom stress är en del av vardagen! det finns så mycket som jag hört att man inte ska göra under graviditeten. Jag vet att rökning skadar, att rökning är FEL, men det äe fortfarande MITT val!!!

• juicy

anonym arg

d e verkligen inte samma sak..

en gång kan man alla göra ett misstag,,men sen lär du dig av det misstaget å lär dig att inte göra om d..

men röker du varje dag,,å gör samma misstag flera ggr om dan i flera månader,så e D FÖR FAN INTE SAMMA SAK!!!!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----