• Anonym (TS)

Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb

Från ingenstans fick jag höra talas om den här killen när vi var ute och promenerade och småpratade.. Jag hajade till direkt. Jag vet att det låter fånigt kanske, men det var nåt jag inte kan sätta fingret på. Nåt tonfall i sambons röst kanske, jag vet inte. Hur hon betonade hans namn. Som sagt jag vet inte. Hon sken liksom upp när hon berättade om honom..

Hon pratar ofta om sitt jobb och sina kollegor inklusive de manliga. Har aldrig brytt mig om det. Men när hon nämnde den här var det nåt med magkänslan..

Det tog inte många dar så flyttade han in hos oss. Varje kväll när vi käkar middag får jag höra henne beskriva honom. Berätta om honom. Berätta om vad han säger och vad han kan.. Och hur mycket han lär henne.. Sambon har också sagt att de dagar när han är på jobbet då känns det roligt att gå dit.. De har också en fantastisk kommunikation och pratar så bra med varandra har min sambo sagt rakt ut..

Jag tycker det här är lite mycket..

• Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb
  • Anonym (TS)

Det känns ibland som att nåt inte stämmer med berättelserna.

Han jobbar bara deltid men varje dag får. Jag höra om nåt han sagt eller berättat eller förklarat för henne. Det går inte riktigt ihop. Antingen jobbar han inte deltid, eller så hörs de onormalt mycket vid sidan av. 

Han beskriv som värsta supermedarbetaren som kan allt. Om bara han fick sköta verksamheten skulle arbetsplatsen blomstra. Det har hon mer eller mindre sagt rakt.. Men när en annan kollega var här hemma på besök så kom hans namn upp. Min sambo tyckte att han skulle söka en högre befattning på arbetsplatsen och mer eller mindre bli chef. Sambons kollega hajade till och flackade med blicken nervöst. Blev tyst nån sekund innan hon sade NEJ! INTE han som chef.. nej nej

• Anonym (TS)

Kan ju också va att han är värsta kvinnokarlen? Att det är han som lindat min sambo runt sitt lillfinger.. Vem vet.

• Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-02-06 15:45:25 följande:

Kan ju också va att han är värsta kvinnokarlen? Att det är han som lindat min sambo runt sitt lillfinger.. Vem vet.

Vem bryr sig, fatta att din sambo inte är rätt för dig och handla därefter. 
  • Anonym (korven)
    Anonym (TS) skrev 2025-02-06 15:45:25 följande:

kan ligga nåt i det.
  • Anonym (korven)
    Ascendere skrev 2025-02-06 17:24:01 följande:
    Vem bryr sig, fatta att din sambo inte är rätt för dig och handla därefter. 
    hon kanske är rätt, hon kanske "bara" har fått en crush
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Han kanske jobbar färre timmar men varje dag?

• Anonym (Ah)

Tror det bästa du kan göra, hur svårt det än är, att fråga henne. Prata om det tillsammans. Berätta det som du har berättat för oss. Kanske lägger hon korten på bordet, kanske inte. Kanske får hon en tankeställare.

I vilket fall, var ärlig med hur du känner, tänker. Förhoppningsvis leder det till att du får lugn och att ni kan reda ut det. 

Försök att inte gå in för att anklaga, eller vara arg. Utan försök bara att nå henne försiktigt, och närma dig henne och vad som finns under ytan. 

• Anonym (234)

Jag är i en liknande situation själv just nu.
    Men det är jag som har en kollega som jag gärna umgås med.
    Vi har inte någon kontakt utanför jobbet.
    Jag jobbar heltid och han vid behov, så vi träffas inte ofta men när vi gör det kan vi prata i flera timmar, som om vi vore bästa vänner.
    Jag är 30+ och har sambo sen många år och han är 20+ och singel.
    Min sambo ogillar det och jag kan förstå hans och din känsla.
    Men om man litar på sin partner så ser jag inte några problem.
    Skulle det känns bättre om hon pratade mindre om honom hemma? Säg det till henne.
    Att förbjuda umgänget kommer göra saken värre.

• Anonym (Nora)
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 14:31:08 följande:

Andra grejer som sticker ut är att hon varje dag har nåt att berätta om den här mannen.

Hon har flera gånger sagt att han jobbar deltid. Han är på plats två eller tre dagar i veckan. Men hon nämner nåt han sagt eller förklarat eller diskuterat med henne så gott som varje dag. Kan ju inte låta bli att fundera över om de har kontakt dagligen fast han inte är på jobbet.

Hon låter ju helt besatt?? Och om det nu skulle vara något varför bomba sin partner med info om personen? Säg rakt ut, "kan vi prata om något annat hemma på vår familjetid" än denna (vad han nu heter)? Vad är det frågan om? Eller säg "du har så mycket intressant att berätta om (vad han nu heter) ska du inte bjuda hit honom på middag?" Du kan också med kroppsspråk visa att du inte är intresserad av va han med familj har för sig (som du inte ens känner). 
  • Anonym (Du har en poäng)
    Henke81 skrev 2025-02-05 12:30:36 följande:
    ?ja det också. I efterhand kan jag lite då och då komma på nya tecken och indicier på det hela som jag inte reagerade särskilt på då. 

Men bitarna faller liksom på plats mer och mer efter hand trots att det gått lång tid.

Tog alltsammans ganska bra ändå men nånstans innerst inne sitter det kvar nåt. En känsla som nog aldrig riktigt går bort. En känsla av misstro mot människor i stort. Kanske en känsla av att inte riktigt vilja komma någon så nära någonsin. Jag tror det är omedvetet. 
    Samma här, saker dyker upp löpande fast det är över ett år sedan.
    Jag har också tagit det med ro hela vägen. Har behövt det för barnens bästa.
    Fick du ngt avskedsligg? :)
    Det fick jag två dagar innan exet avslutade relationen.  På hennes initiativ.
    Jag kan lova att så våt som hon var då hade hon inte varit på 15 år. 
  • Ascendere
    Anonym (korven) skrev 2025-02-06 22:28:50 följande:
    hon kanske är rätt, hon kanske "bara" har fått en crush
    Får man en crush och beter sig som hon gör då är man inte rätt 
  • Anonym (Emma)

Djupaste medlidande för dig. Jag vet hur psykiskt jobbigt det är att undra och fundera. Man försöker bortförklara saker för sig själv, för man vill inte tro det värsta.

Fokusera mest på dig själv just nu, tänk på hur du vill ha det i ditt liv. Träna och gör saker du mår bra av. En positiv energi gör dig starkare. 

• Anonym (korven)
    Ascendere skrev 2025-02-07 09:30:26 följande:
    Får man en crush och beter sig som hon gör då är man inte rätt 
    Tycker det du skriver gäller när personen är emotionellt mogen. 

Om personen är lite omogen och naiv, som TS sambo låter, så behöver det inte vara över anser jag. Kan vara så att mannen på jobbet är en player och TS tjej saknar nåt i relationen hon ej kan lägga ord på och blir ett lätt byte. 
  • Anonym (korven)

Oavsett - TS, du låter som en väldigt intuitiv man. Lita på din intuition den kommer leda dig rätt. Men försök att på lugnt sätt beskriva dina känslor i denna situation.

• Anonym (korven)

Då har du stått upp för dig själv. Gör man det, tar det alltid bort bitterhet. Är du äkta mot henne och dig själv gör du aldrig fel.

• Tecum
    Anonym (korven) skrev 2025-02-07 12:44:19 följande:
    Tycker det du skriver gäller när personen är emotionellt mogen. 

Om personen är lite omogen och naiv, som TS sambo låter, så behöver det inte vara över anser jag. Kan vara så att mannen på jobbet är en player och TS tjej saknar nåt i relationen hon ej kan lägga ord på och blir ett lätt byte. 
    Ja hon låter naiv, det är som hon inte riktigt förstår vad som händer och hur hon framstår för andra. Men naiviteten kan också innebära att hon inte har tillräcklig självkontroll och vett att "akta sig" rent känslomässigt. 
  • Anonym (korven)
    Tecum skrev 2025-02-07 19:19:51 följande:
    Ja hon låter naiv, det är som hon inte riktigt förstår vad som händer och hur hon framstår för andra. Men naiviteten kan också innebära att hon inte har tillräcklig självkontroll och vett att "akta sig" rent känslomässigt. 
    Ja precis.
  • Anonym (—)

Det är inte intressant att fortsätta spekulera förrän du lagt alla korten på bordet med henne.

Prata med henne - återkom här sen om du har funderingar eller behöver bolla. 

• Anonym (Fattar)

Dina misstankar är befogade och förstår den knepiga situationen du befinner dig i.

Det som är mest red flag i hennes beteende är ju dels det uppenbara, att hon pratar om honom hela tiden i positiv bemärkelse, men framför allt att hon inte förstod ditt perspektiv när du tog upp det och att hon inte berättade att de samåkte hem. Det är inte okej beteende. Tycker du är tålmodig som avvaktar så mycket. Jag hade tyckt det vore outhärdligt och hade nog gjort större sak av det om jag mådde dåligt över det.

Jag har ibland fattat tycke för män på jobbet genom åren. Då har jag börjar prata om dem mer. Men jag brukar komma på mig själv, och så avtar det. Att tankarna återkommande kommer på en killega av motsatt kön är red flag. I mitt fall har jag även ?stoppat? känslorna när jag upptäckt attraktion, för jag älskar min sambo väldigt mycket och jag anser att man kan styra sina handlingar och tankar. Jag kan helt enkelt ta mer avstånd på jobbet och då kommer det gå över. Att hon inte verkar inse detta kanske visar att hon inte vill ta det avståndet som krävs för att det inte ska bli djupare.

uppdatera gärna hur det går. 

Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb