Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb

Tycker du ska ta upp detta med henne i jag-budskap. Din magkänsla reagerar, du tycker också att hon går över gränser. Stå upp för det. Spelar egentligen ingen roll om vi i tråden tycker hon gör rätt eller fel, viktiga är vad du tycker. 

Hon är ju faktiskt respektlös i sitt beteende och det behöver du stå upp för. Men gå inte i nån "mansfälla" och processa själv i huvudet och sedan bara dumpa. Våga kommunicera om hur du känner först. Beroende på vilken typ av svar du får,då har du mer information om er relations framtid. 

Låter som attdu tagit upp det lite mer halvhjärtat de andra gångerna när hon blivit irriterad. Men ta upp det ordentligt, visa att du är sårad. Säg att du är i chock. Använd jag-buskap och få henne att förstå hur hennes beteende påverkar DIG.
    KRAM

• Anonym (korven)
    Anonym (TS) skrev 2025-02-06 15:45:25 följande:

Kan ju också va att han är värsta kvinnokarlen? Att det är han som lindat min sambo runt sitt lillfinger.. Vem vet.

kan ligga nåt i det.
  • Anonym (korven)
    Ascendere skrev 2025-02-06 17:24:01 följande:
    Vem bryr sig, fatta att din sambo inte är rätt för dig och handla därefter. 
    hon kanske är rätt, hon kanske "bara" har fått en crush
  • Anonym (korven)
    Ascendere skrev 2025-02-07 09:30:26 följande:
    Får man en crush och beter sig som hon gör då är man inte rätt 
    Tycker det du skriver gäller när personen är emotionellt mogen. 

Om personen är lite omogen och naiv, som TS sambo låter, så behöver det inte vara över anser jag. Kan vara så att mannen på jobbet är en player och TS tjej saknar nåt i relationen hon ej kan lägga ord på och blir ett lätt byte. 
  • Anonym (korven)

Oavsett - TS, du låter som en väldigt intuitiv man. Lita på din intuition den kommer leda dig rätt. Men försök att på lugnt sätt beskriva dina känslor i denna situation.

• Anonym (korven)

Då har du stått upp för dig själv. Gör man det, tar det alltid bort bitterhet. Är du äkta mot henne och dig själv gör du aldrig fel.

• Anonym (korven)
    Tecum skrev 2025-02-07 19:19:51 följande:
    Ja hon låter naiv, det är som hon inte riktigt förstår vad som händer och hur hon framstår för andra. Men naiviteten kan också innebära att hon inte har tillräcklig självkontroll och vett att "akta sig" rent känslomässigt. 
    Ja precis.
Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb