• Ascendere

Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb

Inte en varningsflagga i sig att hon tycker någon på hennes jobb är attraktiv, det är helt naturligt.

Det som ÄR en stor varningsflagga i min bok är att hon verkar ha otroligt dålig självinsikt och verkar inte riktigt fatta att känslorna hon har ligger hos henne, utan hon verkar objektivt tro att den här killen är jättespeciell och det bara måste hon få prata om. 
    Hur det får dig att känna dig verkar gå henne totalt förbi, men du blir ju liksom mer som hennes bästa vän som hon anförtror sig åt än hennes älskare och det känns ju som skit såklart. 

Hur är hon i övrigt, brukar hon ha lätt att inse hur hennes ord och handlingar påverkar andra eller lever hon mycket i sin egen bubbla så att säga? 

• Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 18:59:22 följande:

Fick också veta idag att hon brukar få skjuts av honom efter jobbet.

Visst det är ju skönt att slippa sitta i kollektivtrafiken en stund och istället snacka skit med en kollega i en varm bekväm bil, men det är knappast någon större tidsbesparing att få skjuts av honom och hon måste ändå åka buss en lång bit innan hon är hemma sen ändå.

Jag blir inte svartsjuk av att nån på hennes jobb skjutsar henne en bit med bilen men hon har undanhållit det för mig.

Trickle truth brukar det kallas när hela bilden liksom sipprar fram bit för bit. 

Har du någon plan b? För du lär ju behöva dumpa henne om inte nu så ganska snart 
  • Ascendere
    Anonym (I) skrev 2025-02-04 19:08:42 följande:
    Klart som fan att hon är kär. Läser du ens vad TS skriver?
    Upp över öronen kär, besatt och kan inte tänka på annat än kollegan. 

Nej det behöver verkligen inte betyda att hon varken blir sedd eller bekräftad. Kollegan behöver inte ens besvarat det eller känna lika. 

TS sambo känner så ändå. Låt henne. Antingen går det över eller så lämnar hon. Finns inga andra alternativ.
    Ja eller så tar han kommandot över sitt eget liv och dumpar henne. Ärligt talat så verkar hon ju inte direkt vara nåt man skriver hem om. 
  • Ascendere
    Anonym (I) skrev 2025-02-04 19:17:20 följande:
    Nu förstår jag inte. Din sambo är väl vuxen?
    På vilket sätt blir hon utnyttjad?

Tror TS menar att sambons kollega kan dra fördel av situationen och ligga med TS sambo utan de förpliktelser som ingår när man har en relation. 
    En affär helt enkelt. Och min uppfattning är att TS har all anledning att tro det med tanke på sambons gränslösa beteende. 

• Ascendere

Så som hon pratar om kollegan med TS, så borde hon prata om TS med sina kvinnliga vänner om hon var riktigt kär. Som det är nu känns det mest som hon tar TS för givet som en kompis men utan egentligt romantiskt intresse. 

• Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 21:14:27 följande:
    Det är ju så jag känner det. Skiter väl nånstans i kollegan men undrar mest vad hon känner för mig och varför hon öht bor med mig.

Fel fråga. Det du ska fråga dig själv är varför DU bor med HENNE. vad tillför hon ditt liv? Vad har hon som inte vilken kvinna som helst också har? 
    Kan ju vara så att du även tar henne för given och att din tillvaro kretsar alltför mycket kring henne och er relation. 

• Ascendere
    Anonym (Ah) skrev 2025-02-05 20:13:47 följande:
    Men vet du hur det ser ut för honom? Är han gift? Sambo? Singel? 
    Det har väl exakt noll betydelse, det är TS sambo som beter sig gränslöst, kollegan är helt ointressant i det här sammanhanget. 
  • Ascendere
    Anonym (Ah) skrev 2025-02-06 01:15:48 följande:
    Det har kanske betydelse för henne? Är han tillgänglig ökar intresset? 
    Alltså det TS är intresserad av är ju att utläsa så mycket som möjligt av hur sambon är som person och därefter ta ett informerat beslut om de passar tillsammans eller inte. 
  • Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-02-06 15:45:25 följande:

Kan ju också va att han är värsta kvinnokarlen? Att det är han som lindat min sambo runt sitt lillfinger.. Vem vet.

Vem bryr sig, fatta att din sambo inte är rätt för dig och handla därefter. 
  • Ascendere
    Anonym (korven) skrev 2025-02-06 22:28:50 följande:
    hon kanske är rätt, hon kanske "bara" har fått en crush
    Får man en crush och beter sig som hon gör då är man inte rätt 
  • Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-04-20 07:09:29 följande:

Det har rullat på som vanligt. Visst hon har pratat mindre och mindre om honom, men hon har inte slutat helt.

Det irriterande är att hon alltid nämner hans förnamn när hon pratar om honom. Andra kollegor kan hon prata om på andra sätt. -Chefen, en av mina kollegor, hon som jag jobbade med förut, IT teknikern osv.. Men med den här kollegan är det hans namn hele tiden. Hon pratar om hans barn, vad han gör på fritiden osv.. Det är inte bara jobbrelaterat. 

Men sen för ett litet tag sen kom nyheten att han ska sluta. Sambon har gått in i nån slags depression..

Oroa dig inte det börjar snart någon ny hon kan spana in.

Men oavsett så bör du verkligen tänka över er relation och om hon verkligen känns rätt för dig. 
  • Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-04-20 10:35:07 följande:
    Ligger lågt och har trappat ned mitt engagemang i relationen ganska mycket. Inget hon verkar ha uppmärksammat som nåt negativ..
    Bor ni ihop? Har ni några gemensamma barn?
  • Ascendere
    Anonym (TS) skrev 2025-04-20 21:55:46 följande:
    Ja vi bor ihop. Inga barn

Har du gjort nåt konkret för att lösa bostadsfrågan?
Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb