• Anonym (TS)

Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb

Från ingenstans fick jag höra talas om den här killen när vi var ute och promenerade och småpratade.. Jag hajade till direkt. Jag vet att det låter fånigt kanske, men det var nåt jag inte kan sätta fingret på. Nåt tonfall i sambons röst kanske, jag vet inte. Hur hon betonade hans namn. Som sagt jag vet inte. Hon sken liksom upp när hon berättade om honom..

Hon pratar ofta om sitt jobb och sina kollegor inklusive de manliga. Har aldrig brytt mig om det. Men när hon nämnde den här var det nåt med magkänslan..

Det tog inte många dar så flyttade han in hos oss. Varje kväll när vi käkar middag får jag höra henne beskriva honom. Berätta om honom. Berätta om vad han säger och vad han kan.. Och hur mycket han lär henne.. Sambon har också sagt att de dagar när han är på jobbet då känns det roligt att gå dit.. De har också en fantastisk kommunikation och pratar så bra med varandra har min sambo sagt rakt ut..

Jag tycker det här är lite mycket..

• Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb
  • Dexter dot com

Det är ju roligt att din sambo fått en kollega hon trivs med , som hjälper henne att utvecklas och som kanske även blir en vän utanför arbetet men du kan ju be henne att prata om annat och inte bara honom om du inte är intresserad. Be henne bjuda hem honom så kanske även ni blir vänner.

• Anonym (TS)

Det är jättekul att hon fått en kollega hon trivs med men hon pratar om människan jämt. Nästan maniskt..

• Anonym (Kvinna)

Det kan vara härligt att man får en trevlig och hjälpsam kollega på jobbet , men det beror på hur han uppfattar deras vänskap? Allså om han bara tänker henne som en vän eller önskar annan relation med henne.
    Det beror också hur hon som människa är?
    Visa är otrogna och visa andra är väldigt trogna och har respekt på sig och deras partner.

Beror också hur eran relation ser ut?

Om du tycker att ni har problem på eran relation, då behöver ni lösa det så snart som möjligt.

En tid hade jag en trevlig och snäll kollega mellan många otrevliga kollegor men då var han inte bara trevlig utan han blev också intresserad av mig. Då hade kag sagt till han att jag tyvärr hade inga känslor på honom utan jag bara blev trevlig mot han som en kollega. Men jag är singel så det kan hända,

det händer också att man får känslor av andra även om man redan är i ett förhållande men jag hoppas att du har en partner som älskar dig och vill spendera hela sin  livstid med dig.

Hoppas att det går bra för er.
    Lycka till!!

• Anonym (Emma)

Exakt så betedde sig mitt ex när han blev kär i en kollega. Det är som sagt mitt ex nu, och han fick aldrig till det som han ville med henne. Men jag är inget andrahandsval. Hoppas det inte är så för dig.

• Anonym (Micke)

Har varit med om samma sak.  När hennes kollega efter 6 månader
    flyttade till annat kontor i landet var hon sjukskriven i två veckor.
    Hon låg hemma i sängen och hade hjärtesorg.

Så jävla tragiskt.

• Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-02-04 14:06:06 följande:

Det kan vara härligt att man får en trevlig och hjälpsam kollega på jobbet , men det beror på hur han uppfattar deras vänskap? Allså om han bara tänker henne som en vän eller önskar annan relation med henne.
    Det beror också hur hon som människa är?
    Visa är otrogna och visa andra är väldigt trogna och har respekt på sig och deras partner.

Beror också hur eran relation ser ut?

Om du tycker att ni har problem på eran relation, då behöver ni lösa det så snart som möjligt.

En tid hade jag en trevlig och snäll kollega mellan många otrevliga kollegor men då var han inte bara trevlig utan han blev också intresserad av mig. Då hade kag sagt till han att jag tyvärr hade inga känslor på honom utan jag bara blev trevlig mot han som en kollega. Men jag är singel så det kan hända,

det händer också att man får känslor av andra även om man redan är i ett förhållande men jag hoppas att du har en partner som älskar dig och vill spendera hela sin  livstid med dig.

Hoppas att det går bra för er.
    Lycka till!!

Dels är det en allmän magkänsla.

Men sen är det små saker jag reagerar på. Det är hur detaljerade saker hon berättar om den här snubben. Hans barn och vad de idrottar på fritiden, var hans fru kommer ifrån, vilka semestervanor de har, vad han sysslade med när han växte upp osv.. 

Hon pratar ju om andra kollegor också men då relaterat till jobb oftast, och aldrig särskilt detaljerat om deras fritid och familjer. Ändå är den här individen en kollega hon egentligen inte jobbar med. De är på samma arbetsplats men har inte arbetsuppgifter som går i varandra och de jobbar inte med samma grejer. 

• Anonym (TS)

Andra grejer som sticker ut är att hon varje dag har nåt att berätta om den här mannen.

Hon har flera gånger sagt att han jobbar deltid. Han är på plats två eller tre dagar i veckan. Men hon nämner nåt han sagt eller förklarat eller diskuterat med henne så gott som varje dag. Kan ju inte låta bli att fundera över om de har kontakt dagligen fast han inte är på jobbet.

• Mammaa44

Fråga din sambo.. du kommer få allra bäst svar av henne. 

Jag tycker du ska upp situationen som helhet med henne och be henne förklara.

Jag själv hade en manlig kollega under två års tid ca, vi fick fantastisk kontakt (som vänner från bådas håll). Jag var oerhört ledsen när han slutade och bytte jobb, men vi har hållit kontakten och våra barn har gemensam fritidsaktivitet numera så maken träffar honom oftare än jag.. Men jag satt absolut inte och pratade om honom varje dag.. 

Anonym (TS) skrev 2025-02-04 14:31:08 följande:

Andra grejer som sticker ut är att hon varje dag har nåt att berätta om den här mannen.

Hon har flera gånger sagt att han jobbar deltid. Han är på plats två eller tre dagar i veckan. Men hon nämner nåt han sagt eller förklarat eller diskuterat med henne så gott som varje dag. Kan ju inte låta bli att fundera över om de har kontakt dagligen fast han inte är på jobbet.

• Anonym (Kunde varit jag)

Jag fick en ny kollega, manlig och jag är kvinna   vi klickade så fantastiskt från första stund!
    Både arbetsmässigt och när vi pratade om privatlivet
    Vi åt lunch ihop varje dag osv osv
    Som en bästis 
    Vi hördes aldrig på fritiden 
    Förmodligen pratade jag om honom mycket hemma, för han utgjorde så stor del av min dag 
    Inte en enda gång tänkte jag på honom som annat än min bästa kollega 
    Han bytte jobb och det tyckte vi båda var tufft
    Men bara bara kollegial vänskap

• molly50
    Anonym (TS) skrev 2025-02-04 14:31:08 följande:

Har du sagt till henne att du skulle uppskatta om ni kunde prata om något annat?
    Min man fick en ny kvinnlig kollega på sitt jobb som både han och andra män pratade om.
    Han brukade även ta sällskap med henne på vägen hem från jobbet.
    När jag förklarade för honom att jag tyckte det kändes jobbigt så gjorde han allt för att visa att det var mig han ville ha och slutade prata om henne med mig.
    Så mitt förslag är att försöka prata med henne och berätta hur det här får dig att känna. Hon verkar inte förstå det.
Svar på tråden Sambon har fått en ny kollega på sitt jobb